Gå til innhold

Noen her som har hatt hjemmefødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så lyst til å ha hjemmefødsel med neste! Har et barn fra før, og det var to døgn med voooonde rier. Tok til meg alt som var av smertestillende...

Er det da dumt av meg å tro at jeg kan klare en hjemmefødsel?

 

Hvordan foregår en hjemmefødsel egentlig? Har så smått sett litt på tv, men der sitter de som regel i badekar. Det har ikke vi, men jeg kan vel ligge på en madrass jeg ikke er redd for?

 

Samboeren har ikke lyst på hjemmefødsel, hvordan kan jeg få han til å se på det som mindre skummelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde et fantastisk svangerskap med begge barna og den første fødselen gikk som en drøm.

Trodde selvfølgelig at det kom til å skje på neste også. For å gjøre en lang historie kort så hadde verken jeg eller barnet overlevd hvis vi ikke hadde vært på sykehuset.

Tror heller det er samboeren din som skal overtale deg til å skjønne at det er en unødvendig risk å ta for å "være litt alternativ".

Kan ikke fatte at folk tør å sjanse på at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt en fødsel hjemme og det var ikke frivellig. og jeg vil anbefale deg å bruke sykehuset.

 

jeg fikk dattra mi på bade gulvet. hadde kunn min mann til hjelp. og han var ganske skremt.

 

vet ikke hvordan hjemmefødsel planlagt foregår men ikke føde hjemme. bruk sykehuset.

 

det sto mellom liv og død på ungen vår. hadde styrt fødsel og riene ble borte i det hode satte seg halveis ut og halvveis inni meg. ungen lever heldigvis. å det takket være 113 og mannen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt planlagt hjemmefødsel 4 ganger, men ikke med jordmor da, så hvordan det foregår har jeg ikke noen erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er så imot det, dere er klar over at det faktisk er vanlig at jordmor er med på fødselen?

 

Du som bruker din egen dårlige erfaring til å fraråde andre hjemmefødsel burde kanskje forstå at det er stor forskjell på en hjemmefødsel som skjedde ufrivillig og uplanlagt enn en hjemmefødsel som mor og jordmor har planlagt sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om det er jordmor der så KAN det skje en masse komplikasjoner. Komplikasjoner man ikke kan overleve hvis man ikke er på sykehuset. Og JEG er ikke villig til å satse på at det skal gå bra. Og igjen, skjønner ikke at folk tør å sjanse på det.

Under min fødsel var det et helt legeteam tilstede og uten de hadde ingen av oss overlevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...