Gå til innhold

Vannkopper


pruprrup

Anbefalte innlegg

Er det mulig at de kommer bare i ansiktet? Har egentlig bare prikker rundt munnen og nesen, ikke noe blemmer. Mulig en som kan ses litt ut som en kvise. Det klør visst ørlittegrann i dag (Fikk de første prikkene på fredag) Og hvor lenge være borte fra bhg? Han er jo ikke syk i det hele tatt, blir laaange dager dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det kan være brennkopper? Vannkopper pleier ikke å bare være på ett sted, men de kan jo begynne der og spre seg etter noen timer. Se på lommelegen.no der får du gode tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som vannkopper. Dra til legen. Det kan enten være brennkopper (da må du smøre på salve) eller noe annet. Vet vi trodde ei i barnehagen hadde vannkopper rundt munnen, men det var bare en virusinfektsjon. Hun kunne fint gå i barnehagen. Vannkopper kommer somregel først på mage, rydd for så å spre seg utover til hode, hender og bein.

 

Dumt å bruke opp syke barn dager, om du ikke må. Det kan jo hende at vannkopper kommer senere i år. Min hadde det i 4 uker (men det er jo ekstremt lenge). Da var jeg glad jeg hadde permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Det kan jo for all del også være vannkopper. Min eldste jente fikk kun 1 prikk når hun hadde vannkopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke få så mange prikker. Litt i ansikt, på legger og armer, evt bryst er vanlig hos de minste. Mi yngste fikk det når hun var rundt 9 mnd, var knapt syk, litt irritabel et par dager før prikkene kom bare, ellers var det full fart.

Når det er skorpe på alle prikkene er de ikke smittsomme lengre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...