Gå til innhold

Hjelpes, når bør jeg ringe? (Samme som 3. tri)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Førstegangsfødende trenger råd!

 

På søndag skulle vi spise middag hos foreldrene mine, og jeg bestemte meg for å gå opp bakken til huset deres på tross av bekkenvondt og stoooor mage. Det resulterte i hyppige kynnere hele kvelden som gikk over på natten. I løpet av mandagen var de også ganske hyppige, men plutselig, rundt 1-2 nå i natt begynte det å gjøre VONDT! Skikkelige tak i nedre del av magen og en god del stråling nedover lår og bak i ryggen. Først lo jeg det av meg, men etter en stund tok vi fram rietelleren for iPhone.

 

Da varte riene rundt 40-noe sekunder og kom rundt 6 minutter fra hverandre...

 

En time eller to senere varte de enda 40-noe sekunder og kom 3-5 minutter fra hverandre! Det pågikk ganske lenge og til slutt ble vi enige om at jeg skulle prøve å legge meg ned litt, noe som funka dårlig. Synes det gjorde enda vondere, men sikkert fordi jeg hadde distrahert meg selv mer da jeg satt våken på sofaen pluss at mannen min fikk sove søtt ved siden av meg og det var litt irriterende (hehe).. Uansett stod jeg opp igjen, tok en rask dusj og stod på badegulvet litt og svaiet. Under dusjen hadde jeg vel 3 rier eller noe, men synes de kom litt skjeldnere mens jeg var på badet.

 

Nå sitter jeg her da... riene kommer rundt hvert 3 minutt (har også hatt en og annen pause på nesten 6-7 minutter, men veldig skjeldent) og jeg har enda ikke ringt føden. Det gjør veldig vondt, og alle kynnerne jeg har hatt fram til nå har bare vært ubehagelige, ikke vonde slik som dette. Kan det være masrier jeg sitter med? Er jeg mange dager unna fødsel?

 

Ærrrsjjj, er så i tvil på hva jeg bør gjøre og begynner å bli grusomt trøtt.. X_x Vil paracet hjelpe?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tre minutter mellom riene er det på tide å ringe. Ikke ta noen medikamenter uten å rådføre deg med føden førtst.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt unna fødsel du er vet jeg ikke. Med min første tok det et drøyt døgn fra jeg hadde tre minutter mellom riene, med min andre tok det under en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harr harr.. kan med andre ord være både det ene eller det andre!

 

Nei.. får vel ringe. Er ikke så alt for langt unna, så vi får se hva de sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...