Gå til innhold

I dag fikk jeg kjeft av ei dame jeg gikk på barselgruppe med..Grunnen er at jeg har elste i bhg mens jeg er hjemme med yngste..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mitt yngste barn er straks 16 mnd gammel mens min elste er 3 år. Hun mente at jeg alltså er en skikklig dårlig mor pga at elste "ikke får lov" og være hjemme med meg...

 

Jeg skulle alltså begynne og jobbe igjen etter endt permisjon, men det ble så himmla travelt me dog få kabalen til og gå opp så derfor har jeg valgt og gå hjemme til høsten.

 

Deler av grunnen til at jeg velger og gå i ulønnet permisjon til høsten er at yngste ikke vil sove på nettene. Jeg er oppe bortimot 5 ganger pr natt med han. Mannen begynner på jobb kl 07 og må derfor få sove. Vårt elste barn står opp av seg selv kl 06.. Og da har yngstemann enndelig roet seg og sovner skikklig. Så det sier seg selv at jeg hadde blitt fullstendig utslitt om jeg i tillegg skulle hatt elste hjemme med meg, søvn det MÅ jeg ha... Han blir levert i bhg kl 0730 og jeg henter han igjen etter at jeg har fått meg noen timer søvn og fått unna litt husarbeid, så stort sett henter jeg han ca 1330 hver dag. Jeg vet at han trives kjempegodt i bhg og han hopper med glede oppi klærne sine om morningen mens han forteller om alt han skal gjøre i bhg. Heldigvis!!!

 

Men det kunne alltså ikke denne damen skjønne for hun mente at jeg kun gjorde hva som er best for meg og ikke BARNA! Makan, ble ganske satt ut, må legge til at denne dama selvsagt har unger som sover hele natten igjennom og som stort sett må vekkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner meg generelt ikke på folk som tror at det som er best og passer for dem, og deres barn, er best og passer også for ALLE andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morn du

Da kan hun ikke være mye vis.

Om du skulle hatt den eldste hjemme mens du sov, hva hadde hun sagt da? Eller om den eldste var hjemme og bare ble kjeftet på fordi du gikk rundt som en zoombi og ikke visste bakfrem på et kjøleskap?

Altså- uten søvn blir man ko-ko, det er bare sånn det er.

 

Uansett- en gutt på 3 år synes nok det er mer stas å være sammen med vennene sine i barnehagen enn å være hjemme med mamma og småsøsken.

Tenk så deilig å ha ettermiddagen sammen da, med en våken og blid mamma:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,vettu hva!

Drit i kjærringa!

Jeg hadde også største i bhg når jeg gikk hjemme med mini. Største fikk noen fri dager innimellom,men da holdt han på å kjeda seg ihjel!

 

Makan til oppførsel på kjærringa! Ha største i bhg med god samvittighet og nyt og være hjemme med mini!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, mn tar da ikke ungen UT av vennekretsen sin for at den skal gå hjemme å se på mamma drive med babyen da vel?? Det er da slemmere enn slemt synes jeg! Hadde jeg skulle tatt ut sønnen min fra BHG når jeg får barn nr 2, ville jeg ansett det nær omsorgssvikt. Tenk så stusselig for barnet, som er vant med å være i BHG, som har venner og aktiviteter i BHG, å være hjemme med en baby som spiser opp tiden til mamma? Da hadde man hatt MYE søskensjalusi trur jeg :/

 

Hvis barnet IKKE går i BHG når barn nr 2 kommer, da må man jo se ann ungen, men når barnet først ER i BHG, så er det helt feil å nape det ut av rutiner og vennekrets for å tekke andres meninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger så ser jeg ikke engang grunnen til å skulle forklare slike ting, du kjenner din familie best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring tilsier at folk som ordlegger seg slik som du gjør har en tendens til å overdrive andres utsagn og lage ti høns av ei fjær. At hun kom med sin mening om saken var sikkert dumt av henne, men jeg tviler på at hun har sagt direkte at du er ei skikkelig dårlig mor som kun gjør egoistiske valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22:30 ; Jeg har ikke skrevet at hun kalte meg en dårlig mor!

 

Men hun sa rett ut at jeg tok et valg som passet meg og IKKE barnet mitt..Hun har dessuten aldri truffet min elste sønn, men hun vet utmerket godt hvordan vi har slitt med og få yngste til og sove..

 

Hun la dessuten ut i det vide og breie hvordan HUN gjorde det da hun fikk nr 2, hun tok nemmlig elste ut av bhg og mente at det var helt fryktelig at ikke gjorde dette. Hun var skikklig krass i stemmen og hun hevet stemmen et par hakk, mens hun så meg rett inn i øynene..Vi var flere som var der og alle mente at hun gikk langt over streken. Hun har krittisert flere for akkurat det samme...Hun mener at alle bør gjøre som henne!!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du skrev at hun syntes du var en skikkelig dårlig mor, og der fikk jeg bekreftet at du overdriver historien din. Jeg tviler på at hun sa at det var helt fryktelig at du ikke gjorde som henne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan du kanskje vise meg den delen hvor jeg har skrevet "hun kalte meg en dårlig mor"???

 

Å nei dette er slettes ikke overdrevet.

 

Hva jeg svarte: Jeg ble egentlig helt satt ut, ble veldi paff! Ble jo veldi lei meg. Det er det jeg angrer på nå at jeg rett og slett ikke klarte og presse frem noen gloser. Jeg er ikke den første hun har tatt for seg, vet jo egentlig hvordan denne damen er. Hun er vedli rett frem og hun vet alltid best, selv om vi sitter og diskutere ting som det er tydelig at hun ikke har peiling på så vet hun allikevel best..

 

Hun er selv utdannet innen jus, men allikevel så VET hun alt om hvordan det er og være sykepleier, for hun har da født og vært innlagt på et sykehus..Slike utsagt kan denne damen komme med...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil desverre måtte treffe på noen av disse gale damene in real life også. ;) Det florerer jo av dem her inne. Ta det fra ei som har hatt 2 små barn hjemme samtidig: DU HAR TATT HELT RIKTIG VALG! ;) For både deg og barna. De skal jo ha en mor som fungerer i hverdagen. Lykke til videre. lukk ørene for alle bedrevitere og husk at det er du som vet best hva som fungerer for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra hovedinnlegget: "Mitt yngste barn er straks 16 mnd gammel mens min elste er 3 år. Hun mente at jeg alltså er en skikklig dårlig mor pga at elste "ikke får lov" og være hjemme med meg..."

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, folk syns jeg er rar også, som har begge mine hjemme! ;)

(2,5 og 9 mnd). Så, gjør det som er riktig for deg, og stol på at du gjør det rette! Man velger jo stort sett det som man tror er best for barna, på den ene eller andre måten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For han blir levert i 0730 tiden;) Da har han vært der i 6 timer. Syns at det er greit at han da får korte dager. Men det hender jo selvsagt at han blir hentet senere men stort sett hener jeg han i 1330 tiden,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:) Da hadde jeg ikke fått med meg min 2,5-åring hjem, det er jo midt i leken. De spiser kl 14, så venter alltid til etter det med å hente. Det blir kanskje en vane å bli hentet etter 6 timer, men jeg er sikker på at barnet ditt ikke hadde tatt skade av en 7-timers dag heller.

 

Jeg er altså helt motsatt av hun burugla fra barselgruppa di - hurra for bhg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...