Gå til innhold

Er det greit å tulle med alt? Eller er det usmaklig å vitse med alvorlige ting?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det greit å spøke med aborter, jødene i auschwitz, barn i afrika ol?

 

Jeg er ingen prippen dame og mener jeg kan le av det meste, men syns det er ganske usmaklig å le og vitse om slike ting.

 

Må si at jeg ikke ser humoren i slike ting.

Hva mener dere? Hva syns dere om personer som kommer med slike vitser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må innrømme at jeg blir litt grinete når det dukker "tsunami prayer wave" på Facebook....visse ting er det ALLTID for tidlig å spøke om, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste kan spøkes med, men av de tyngste tingene tror jeg selvironi er beste måten å gjøre det på. Ellers kan det virke nedlatende og dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man spøke med alvorlige ting, så får man spøke med sine egne alvorlige ting, ikke andres.

Er man ikke mer intelligent enn at man må rakke ned på andre og på de som allerede ligger nede, så får man holde kjeft.

 

For min del hever jeg øyebrynet og av og til har jeg rett og slett vært der at jeg har svart med samme mynt. Alle har et svakt punkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden føler jeg det er på sin plass å nevne Live Nelvik..hun er fæl når det gjelder upassende humor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en person som kan tulle med absolutt alt... Jeg tror på et vis at det er en slags forsvarsmekanisme. Det "ufarliggjør" på en måte situasjonen. Jeg jobber i helsevesenet, og der trenger vi en del humor for å kunne overleve. Det er ikke uten grunn den groveste humoren finnes på personalrommet til ambulansepersonellet. De er oppe i mange grusome situasjoner som gir sterke inntrykk, og dermed kan de ha behov for å ta avstand til situasjonen ved å feks slå av en spøk

 

Men la meg presisere; jeg er alltid meget forsiktig med hva jeg sier og hvem jeg sier det til.....Jeg slår ikke en grov vits på Facebook eller i en stor forsamling... kun sammen med de menneskene som kjenner meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en av de som har litt galgenhumor ;-)

Skjemmes ikke over det, kan finne på å si ting som: Barna i Afrika skulle bare visst hvor vondt det er å være for mett.....

 

Men visse ting spøker man ikke med, har grenser selv jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan komme med vitser om min hverdag. Og den er liksom ikke helt vanlig å spøke med. Det gjør det bare litt lettere for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns ikke jordskjelvet i japan er noe moro å spøke med nå. og ikke at barnet mitt døde. men ellers sså får folk spøke med hva de vil for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er heilt i orden å spøka om alt. Kanskje lettare å sjå humoren i menneskeskapte katastrofer enn naturskapte (jødane i Auschwits vs Japan), men alt til sin tid.. er nok endå altfor tidlig å spøka om Japan, men det vil komma det og..

 

Jødar, barna i Afrika, og andre sånne ting kan ganske enkelt vera kjempemorsomt.. Men for all del, ein må kunne sjå an publikummet sitt.. Kjenne ein tyskar som sjølv spøke om Hitler og ein an tyskar som ikkje syns det er det minste morsomt for eksempel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt merke til noe veldig galt hun har sagt jeg... Og jeg hører på P3 hver dag, så jeg burde merket det mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik som Hitler ble harselert med i slutten av Little Nicky var morsomt. Han går rundt i french maid kostyme og får melon opp bak og er Satans bitch. Veldig passende humor faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreksempel ler jeg VELDIG høyt når Raske menn harselerer med Hiltler i Snabb Grabbbar showet! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i Little Britain har de det jo gøy med både homser, hvite, svarte, funksjonshemmede, feite og blonde :-D Slår godt ann hos meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man kan spøke med det meste, men ikke når og hvor som helst. Man må se ann sitt publikum og ligge unna temaer som kan såre tilhørerene om man ikke har en veldig god grunn til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du syns det er morsomt med jøder i konsentrasjonsleire el.l., avslører du bare at du er dum og smakløs.

Skal noe være morsomt, må det ha en snert av intelligens og selvironi.

Jeg gidder ikke le av tullinger som tror de er morsomme når de prøver å gjøre narr av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...