Gå til innhold

Dere med to biler. Låner dere vekk den ene når dere er på tur og den andre bilen er hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har to biler. Og jeg føler veldig på at søsteren til min mann burde få låne den. (hun hinter..)

Men samtidig er jeg redd for at en hyggelig handling fort blir en vane og at hun da gjerne forventer å låne den hver weekend eller ferie plutselig.

Det er ikke alltid jeg har tid til å klargjøre en bil i en fei når vi skal noe.

Bilen koster over en halv million. Så det er jo også litt kjipt om det skjer noe på utlån.

Skal jeg la den stå eller låne den vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, nei... Bare om det hadde vært noe ekstraordinert.. Hvorfor har hun ikke bil selv? Hadde det vært en gammel bil hadde det nok ikke gjort noe, men jeg låner prisipielt ikke bort bilene mine.. Folk ødelegger så mye.. (og jeg synes svært få damer kan kjøre bil..(jada, jeg er dame selv..))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unntaksvis kan vi låne den bort, men skal det være over lengre tid blir det som en gave.

Selv en ikke bruker bil nummer 2 koster den masse penger, samt at verdien blir lavere.

Så det er langt ifra en selvfølge at den er fritt vilt for de som trenger den når den ikke er ibruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låner aldri bort bilene mine, i såfall bare til mamma (som kanskje skjer en gang hvert 3 år?).

vi har alltid de nyeste bilene og jeg risikerer ingenting. uansett...

 

Hilsen biljenta deluxe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilby at hun får låne den men at dere vil ha den tilbake nyvasket med full tank og avklar at hun betaler bøter, bomringer ol samt at om det skulle skje noe må hun betale egenandelen og bonustapet. Det er ting som burde være en selvfølge men som ikke bestandig oppfattes slik (spessielt det med bnustapet).

Det kan selvfølgelig hende hun da synes risikoen ved å låne bilen blir for stor, og heller da velger å kjøre en billig leiebil for eksempel, men da har hun tilbudet og du trenger ikke bekymre deg så mye for om noe skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått igjen med både en og to småbulker etter klumsete åpning av dører eller parkeringer. Har også fått purring på parkeringsbøter i postkassa. Så nei, jeg har liten lyst til å låne bort noe som helst lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke lånt bort bilen over lang tid. Det er fordi jeg ser for meg at det vil bli veldig mye å gjøre reint og rydde innvendig, riper som må lakkes over, og ikke minst den ufattelige økningen på kilometre dere kan komme til å få.

 

Det er kanskje litt kynisk og paranoid å tenke sånn, men hvorfor ta sjansen med en så dyr bil?

Aldri lån bort en bil med mindre det er av stor viktighet, og ihvertfall ikke hvis det er over lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke 2 biler, men er en del borte uten bil. Vår bil koster også over halv million og vi låner den IKKE bort. Folk får forvente hva de vil, de får ikke låne vår bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jula lånte jeg bort bilen min til ex'n. Han skulle ha ungene i jula, og bilen hans røyk ett par dager før jul.. De skulle feire jul med familien hans, noe som hadde blitt vanskelig å få til hvis de ikke fikk kjørt noe sted (far hans har ikke bil selv). Selv skulle vi på ei hytte vi hadde leid, så bilen min hadde uansett blitt stående hjemme..

 

Men dette er jo en 97 modell ford, så den stiller ikke akkurat i halv-million-klassen...

 

Til nær familie skulle jeg nok lånt bort bilen for noen dager, men da sier det seg jo også selv at hvis noe skjer, så er jo de ansvarlig for skader. og bilen må komme tilbake med bensin osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne lånt den bort om det var til en spesiell ting, som sykehusbesøk eller å hente en stor ting, men ikke fordi noen synes det er fint å ha bil man ikke er ansvarlig for. Så om hun bare skal låne den for moro skyld, så hadde jeg ikke gjort det.

 

Vi har dessuten i forsikringen at ingen under 23 skal kjøre bilen, og at den ikke skal kjøres av andre enn oss som eier den. Veldig god grunn til å ikke låne den bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det søsteren til mannen din hinter med da og ikke minst hvor gammel er hun???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, vi låner den vekk til mine foreldre ofte faktisk, selvom vi ikke er bare ferie til og med. Rett og slett bare for å være snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi

Hun er 26 år.

Og kjører pent. Men bruker bil mye når hun først har. Kjører hele dagen.

Hun er søt og grei. Men vil nok lett tro dette er standar om hun får lov en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil er ikke verd så mye, kanskje jeg hadde lånt den bort. Men hadde den vært verd over en halv million hadde jeg bare latt som om jeg ikke tok hintet.

 

Er begge bilene verd like mye? Kanskje du kan låne bort den andre om den er eldre og ikke så dyr?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer bilen kjøres jo mer slitasje og jo mer minsker verdien, så nei hadde ikke lånt bort.

I tilegg så er det dette med om skader skjer, ikke alle er flinke til å betale for seg nei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt låner jeg bort bilen min til mamma f.eks dersom hun trenger det. Eller til naboen om de er i beita. Jeg får låne bil av mamma og naboen selv, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enten til min søster eller mannen sin tante. Vi har ikke dyre biler, og de tar godt vare på de. Vi er borte noen uker til mnd om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner bort bilene, men så velger jeg heller å ha biler som jeg har råd til å låne bort, enn å kjøpe meg en statusbil som jeg må være redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bil til 800. og en til 300' og både svoger og svigerinne som ikke har råd til egen bil.. de hinter nok bak vår rygg, men kunne ikke falle oss inn å låne bort en av de.. selv når vi reiser to tre uker til syden og den ene bilen står hjemme og den andre på Gardermoen er det ikke aktuelt å låne bort.. Stoler rett og slett ikke på de.. Og jeg er ikke redd for at de ikke fyller bensin/diesel eller betaler bøter osv, men bil-hold er dyrt og de er slumsete med andre ting de låner, tar ikke sjansen på at de kjører i ett hull eller lignende uten å si fra, slike skjulte ting som dukker opp over tid er de verste..

 

Nei de får klare seg selv,det må vi, har også perioder med dårlig råd, men det er en prioritering.. de har råd til både fest og røyk så jeg har ikke dårlig samvittighet nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis damen er av typen som alltid får og aldri gir, så hadde jeg drøyd det.

I vår familie bytter vi rundt på biler og låner bort til hverandre ettersom, men så har vi stort sett 2 biler i hver husstand og dermed er det bare hvis man trenger en bestemt type bil, eller hvis en av bilene er på verksted eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei overhodet ikke. Da står den andre i garasjen og der står den fint.

Kunne kanskje lånt den bort til foreldrene mine eller søsteren min dersom de hadde spurt men ingen andre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vi sikkert gjort, men både familie, venner og naboer har bil. De som ikke har er vant til å ta buss, og tigger ikke bil av andre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi det har aldri vært et behov. Alle vi kjenner som har lappen har sin egen bil. Nå bor vi ikke i en storby da, men jeg syns det er merkelig å tenke på at en familie med barn ikke har bil. Men det er vel kanskje helt normalt i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...