Gå til innhold

Flinke skolebarn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En lærer fortalte meg at det var gjort undersøkelser, som viste at skoleflinke elever i fjerde klasse var de samme elevene som var skoleflinke når de gikk ut av ungdomsskolen. Noen som har store barn, som kan snakke ut fra egen erfaring om dette stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iallefall har jeg en som er bevis på det motsatte.. Snakket sent, lærte ikke å lese ordentlig før på ungdomsskolen, var fritatt for en rekke fag pga dysleksi og dyskalkuli, hadde eget pensum etc. H*n tok vgs allmenn på vanlige vilkår og sto i alle fag. Men ellers er det vel ikke overraskende at de som er skoleflinke i starten er det senere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig var veldig flink på skolen i barneskolen. Alt var så lett. Følte det ble kjedelig og jeg jobbet etterhvert lite med fagene.

Dette ble en vane for meg på ungdomsskolen og gymnaset. Jeg var dermed ganske svak på skolen i disse årene.

På høyskolen har jeg derimot toppkarakterer igjen og jeg tar alt meget lett på skole og jobb.

Men det er litt skummelt å være for god når du er ung i den norske skolen. Du får ingen spesiel oppfølging. Blir brukt mye som hjelpelærer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...