Gå til innhold

Forsvinner melken om man ikke ammer på 3-4 dager?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må muligens være borte fra babyen min 3-4 dager når hun vil være rundt 7 mnd. Jeg ammer, hun er litt over 5 mnd. nå, og hun får to grøtmåltider hver dag.

Om jeg ikke ammer på så mange dager, kommer melken da til å forsvinne, eller holder det at jeg håndmelker bittelitt hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå svarer jeg ut fra egen erfaring. Jeg sluttet å amme da mini var 14 mndr, jeg hadde melk fortsatt i tre måneder etterpå. Da mini var ett år reiste vi til Hellas. Da ammet jeg han bare to ganger om dagen, men på grunn av varme og sykdom, ammet jeg mange ganger for dagen. Melkeproduksjonen økte med en gang. Poenget mitt er at det skal litt til å miste melken når ammingen er veletablert. Noe helt annet er at du kommer til å få veldig melkespreng, og derfor kan det være lurt å pumpe. Du må jo også belage deg på å amme oftere når du kommer tilbake, hvis barnet ditt fortsatt drikker mye melk ifht fast føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg hadde den nok vært borte...

Ammet sønnen min og var borte en helg når han var 6 mnd. Pumpet hver 3. time, for å opprettholde produksjonen , men når jeg kom hjem var det rimelig tomt...:S Men jeg har aldri hatt mye melk liksom, så det har vell sikkert en sammenheng...

Men tok seg litt opp igjen da- etter noen dager med veldig mye amming...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...