Gå til innhold

Har hørt at 2. gangs fødsel som regel går lettere enn 1. gang. Men...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kroppen glemmer ikke at den har født, så på generelt basis er svaret ja - andre fødsel er som regel lettere/raskere.

 

Men det finnest alltid unntak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjaldt ikke for meg. Første og andre fødsel var like lange og seige, og jeg presset like lenge osv. Eneste forskjellen er at jeg ble satt igang med nr 1, ellers var de nesten identiske. Var 6 år mellom dem. Men har født 2 ganger etter det, og de to har vært helt forskjellige. Nr 3 var ordentlig kjiip, mens nr 4 var over før jeg fikk sukk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av mine venniner hadde vondere fødsel andre gang..

Men jeg hadde mye lettere andre gang.

Så det er nok forsjellig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høre mange sier det mer en mynte tror jeg,Fordi alle jeg kjenner har hatt en tøfferer/vondere/hardere nr 2 fødsel.

Men vi er igjen alle forskjellige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter 6 eller 7 år går du som førstegangsfødene igjen faktisk,fysisk sett.For kroppen bruker faktsik så mange år på å heale seg helt i all helhet.Dette sa gynologen på sykehuset.Jeg hadde en styrtfødsel som var kjap og ukomplisert i 2000 2 uker før termin.Jeg måtte bli satt igang 6 dager over tiden i 2009 med nr 2 og det var en mye hardere og vondere opplevelse.Men man har jo ofte et valg,jeg valgte bort alt smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte nr 2 for 18 dager siden, da var det 14 år siden sist fødsel.

 

Med nr 1 brukte jeg 17,5 time fra første rie til ungen var ute.

Nr 2 var ute etter 1 time og 50 minutter fra 0 vondt og vannet gikk.... Skikkelig drømmefødsel som jeg gjerne kunne klart hver dag;)

 

Har du allerede født en gang før, uansett når, kan du selvfølgelig ikke bli som en førstegangs igjen.. Det er jo logisk:) Kroppen vår husker jo selvfølgelig hva den har vært gjennom selv om det er årevis siden sist gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 11 år mellom fødslene og andre gang var absolutt best. Den første tok 6 timer, den andre tok 3 timer. Men her gikk alt etter boka på begge fødsler. Ingen stjernekikker, stanging i bekkenet osv.

Jordmor sa også under fødselen at livmora hadde gjort dette før og at babyen gled lettere ned i bekkenet av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...