Gå til innhold

hvor mye i sosialstønad


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sosialstønaden er ikke stor, tror du vil få ca 8000 etter husleige/strøm, forutsatt at leiligheten din ikke er for dyr iflg NAV, da må du flytte.

 

Fra denne summen vil alt annet trekkes fra, dvs at om du får 3000 i barnetrygd vil sosialstønaden bli 5000. Får du barnebidrag vil også dette trekkes fra.

 

Sosialstønad er nemlig en nødhjelp, ikke en inntekt du skal basere deg på over tid.

 

Om du har mottatt overgangsstønad i 3 år, har du ikke begynt å planlegge hva du skal gjøre når den løper ut? Om du begynner med utdanning kan du vel få utvidet perioden med overgangsstønad med et par år, tror det er mer lukrativt enn å leve på sosialstønad.

 

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tenkte på skole men da kan jeg ikke begynne før august. mister min nå i mars. regner med jeg ikke kan miste den for så å få den ijenn når begynner på utdanning i august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle her som er fast ansatt! Går selv i to vikariatet, tredelt turnus med mye natt jobbing. Nå har jeg samboer og kan gå natt, men er 5 mnd gravid, og ja man blir mer sliten og ja det er dager hvor jeg sikkert har vondt overalt etter springing i sykehus korridorer. Men jeg går på jobb, hver dag.....

 

Hvis man vil ha en inntekt og ønsker å leve noenlunde normalt, så man gjøre en innsats, det hjelper ikke å sitte å tvinne tomlene i flere år... Kanskje et veldig frekt innlegg, men syntes vi kvinner noengang gir opp så altfor fort!

Sosialstønad er ikke noe å leve av over tid, for din del og dine barns del så anbefaler jeg deg å prøve noe annet. Og det kan være lurt å ta utdanning ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt slemme mange her er. jeg blir fysisk dårlig av å lese dette jeg. Dama som skriver her har sikkert nok problemer som det er. Hun spør om et enkelt spørsmål, kan vi ikke bare svare isteden for å halshugge henne. Sett dere selv i hennes situasjon, før dere begynner med hausinga. Fy skam dere. Dette er stygt, rett og slett stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er vi slemme da! Istedet for å anbefale en mor å leve av sosialstønad, så må det ærlig talt være bedre å be om hjelp til å kom seg inn på arbeidsmarkedet!

 

Nav kan faktisk hjelpe med det, så får du mene hva du vil om diverse innlegg her inne. Selvfølgelig kan sosialstønad være nødvendig en liten stund, men det kan også fort bli et problem.

Det er best for mor og barna med en jobb, og det fins andre alenemødre som jobber fulltid, så det er ingen umulighet.

Kanskje man skal slutte å syntes så synd i folk hele tiden, og heller gi råd som faktisk er reelle!

 

Hilsen irritert mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon. bare at jeg har jobb, men bare fast 12 timer i uka, er ikke mulig å få mer, bare når noen er syke. det er ikke mulig å finne noe annet her uten topp utdanning. SÅ det er vanskelig til dere som sier det er bare å finne en jobb osv.

 

Så til saken. Joda, du kan få utvidet os, snakk med nav, søk på voksenopplæring, så får du utvidet os fra høsten. du kan få opptil 2 år til.

selv om du har hatt et opphold.

MEN du MÅ søke før 1 mars på skole.

 

Håper det ordner seg for deg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...