Gå til innhold

Hva bruker dere andre og servere i barnedåp??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Meg og sambo er ganske uenige om hva vi skal servere i barnedåpen denne gang. Forrige gang hadde vi koldtbord, iskake til dessert og kaker og kaffi til slutt. Jeg har lyst og gå for et billigere og lettere alternativ denne gangen. Så jeg har foreslått gryterett med ris, salat og babuetter, noe som ikke falt i smak hos sambo.. Og såklart kaffi og kaker da!

Er det noen som har et godt forslag?? Vi kommer sikkert til og bli i overkant av 20stk denne gangen også.. Syns liksom det kan bli litt dyrt med koldtbord til så mangen, er jo bare en barnedåp liksom...

 

Hilsen litt frustrert mamma

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir veldig dyrt, ja, sist hadde vi hjemmelaget koldtbord/ tapas, det ble mye jobb så denne gangen bestiller vi tapas, 300 pr pers og vi blir ca 15 stk... Pluss lys, servietter, kaker, duker.....blir lett tilsammen 7-8.000.....gulp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt å ha det samme som du vil ha; gryterett med ris, salat og loff:) Vi hadde snitter sist, men siden vi nå skal ha samme lokale, så vil jeg ikke at vi i tillegg skal ha samme mat, drikke og kaker. Hehe...

Derfor gryterett og kaker etterpå.

Vi blir rundt 35 stk.

Hadde egentlig vært enklere med snitter som sist, men som sagt, vil ikke ha klin lik dåpsselskap som sist........

Og jeg er helt enig med deg i at det ikke er noen vits å bruke massevis av penger på barnedåp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Til barnedåpen servierte vi gryterett md ris og loff, kaker, kaffe og brus. Alle var fornøyd md dagen og dt kostet ikke så mye penge :-) eg sa til familie at hvis de kunne ta en kake og alle hadde md seg en kake kver :-)

 

Alle har rett her og dt e helt unovendig å brukke så mye penge på en barnedåp....

 

Så lykke til md dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) vi hadde hjemmelaget koldtbord til 30 pers og vi betalte ca 2000kr for maten (handlet i sverige).

Men jeg har et forslag: lag lasagne i langpanne, server med loff og salat ved siden av om du ønsker er litt enklere versjon.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker så masse for svar alle sammen :) Jeg har vertfall klart og få sambo bort fra tanken om koldtbord, ikke lite bare det.. Også har vi redusert antall gjester fra ca 40 til ca 25 :) Ser kanskje ut som det blir snitter istedenfor.. Men skal overleve det, får noen i familien til og lage billig til oss. Også får jeg noen til og hjelpe og bake kaker, har bare tenkt og bestille hvit dame med bilde på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har hatt hjemmelaget koldtbord begge gangene. Kjøper deilig pålegg og godt brød i spesialbutikker, og blir bedre og rimeligere enn bestilt koldtbord :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bare ha kaffe og kaker i navnedagen her. vi blir mellom 30 og 40 stk så fant ut det ville være lettest. og med litt enkel underholdning for barna så kommer nok tiden til å fly med vasing og kjasing. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...