Gå til innhold

Tenker dere over...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

At barnet deres skal være"tiltalende" for de som jobber i barnehagen?

Altså rene i klærne når de kommer på mårran, uten matrester i fjeset, inngrodd snørr eller gammel ørevoks.

 

Misforstå meg ikke! Jeg tenker på vanlig renslighet og personlig hygiene.

Ikke "ny" skitt og nye flekker.

 

Jeg vil gjerne at barnet mitt skal innby til fangkos og nærhet, noe ikke alltid et skittent barn gjør. For barnehageansatte er jo bare mennesker de også og klarer ikke alltid (bevisst eller ubeviss) å ha like mye nærkontakt med alle typer barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at for barnet mitt sin del så er det hyggelig å være ren og pen når hun forlater huset (og når hun er hjemme) Jeg går jo ikke rundt med snørr og matrester i fjeset, så hvorfor skulle hun gjøre det?

 

Er jo for så vidt enig i at det ikke er noe hyggelig for de ansatte i barnehagen og få masse snørr på seg når de har barna på fanget heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vil gjerne at barnet mitt skal innby til fangkos og nærhet, noe ikke alltid et skittent barn gjør. For barnehageansatte er jo bare mennesker de også og klarer ikke alltid (bevisst eller ubeviss) å ha like mye nærkontakt med alle typer barn"

 

Tror du virkelig at vi som jobber i barnehage er så lite profesjonelle???

 

Jeg har gjennom mine år opplevd barn som lukter stramt av gammel urin/avføring, barn som ikke har sett ett badekar på flere uker osv, med da tar vi det opp med foreldrene og sender en bekyringsmelding til barnevernet. I mellomtiden sørger vi for at barnet blir vasket i barnehagen og får på seg rene klær. Det er kanskje nettopp disse barna som jeg sørger for får litt ekstra tid på fanget mitt.

 

Andre tilfeller hvor det ikke er snakk om disse tilstandene, men litt møkkete, det bryr jeg meg døyten om. Jeg tar på meg rene klær når jeg reiser på jobb og vrenger dem av meg når jeg kommer hjem, for da har jeg krabbet rundt på gulvet, litt snør på den ene skuldren, litt prim på den andre og muligens litt melk nedover det ene buksebenet. Det er sånn det er å være i barnehagen.

 

 

Hilsen ped leder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer på at de ser OK ut om morgenen, men det går jo vanligvis over i løpet av dagen. Men har såpass mye gammeldags husmorfølelse at jeg vil ungene skal se presentable ut når de forlater huset (tenner pussa, flekkete gensere skifta, melkebart tørka, håret (til dels) børsta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten går ikke ut av huset uten rent tøy (kan være brukt før, men uten flekker), tennene pusset og ansiktet vasket og fri for tørket snørr (den vanskelige biten for tiden). Jeg synes selv det er ubehagelig å kose hvis han lukter "ufersk unge", og forventer ikke at barnehagepersonalet skal tenke annerledes.

 

Eneste ting må være at han har hår som en gal vitenskapsmann, men han har masse krøllet hår og aversjon mot hårbørste og frisør, denne kampen har vi ikke giddet å ta enda. Men det blir vasket 2 ganger i uken.

 

Som regel får jeg tilbake en blid men flekkete gutt med inntørket snørr og stinkende føtter når jeg henter, jeg tar det som et tegn på at han hadde en trivelig og travel dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter alltid dagen med rene klær. Nå har jeg et barn som griser lite, så vi har sjelden trengt å skifte på henne mer enn et par ganger i uka og da har vi gjort det fordi det ikke er ok å gå lengre med de samme klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 år senere...

Passer på at jentene er rene i tøy, ansikt og så langt det er mulig å få børstet eventuellt satt opp håret. Kun for deres egen del, at de skal føle seg vell og lære at man ikke skal trenge å se ut som man ikke har rene klær eller ikke vet hva en klut/tannbørste er. Men det med håret er et mareritt hver dag. Stor jenta er det ikke noe problem med, men mini HATER hårbørsten. =P De ansatte i barnehage koser like mye med barna når vi leverer som når vi henter og da ser de gjerne ut som de har vært kjennom en storm. Masse liv å røre og lek i barnehagen. =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...