Reves skrev 30 juli 2012 - 13:48:
Det er nok ikke svart-hvitt, nei. Det største problemet er vel forventninger som kommer fra alle parter og som ikke blir innfridd. Noen ønsker mer kontakt, noen mindre. Noen syes 50/50 er ikke bra, noen mener annenhverhelg er ikke bra. Det finnes så mange varianter og historier, enda flere løsninger. Dessverre finnes ikke noe fasit som virker for alle. Jeg på min side sliter med å innfri forventninger fra stebarn og samboer og blir dermed den 'slemme'. Men når jeg hverken har lyst eller behov for noe tettere kontakt med stebarnet blir dette veldig vanskelig. Jeg har foreslått mange løsninger, men de står på sitt, jeg skal kose og klemme, stille opp og gjøre alt som om dette er helt normalt - men når det ikke føles sånt, hva skal jeg da gjøre? Jeg kan ikke gjøres på å være glad i noen når jeg ikke mener det? Er det galt at jeg ikke har lyst å dille med et barn som kom inn i livet mitt når det var 17 år??? Jeg får det bare ikke til med koser og klemmer og godnattkyss....Dette blir helt feil - og håpløst når det forholdet er den eneste grunnen til alle krangler og diskusjoner i husholdningen...
Må si at jeg synes det er svært merkelig at du skal gi godnattakyss til en 17år (!) gammel jente?! For ikke å snakke om at du skal måtte stille opp i tide og utide?! Merkelige krav!
å si hei, hadet, og gi noen klemmer i ny og ne - og ellers forholde seg til jenta med høflig small talk i hjemmet og på turer hun er med på, skulle da være mer enn nok!
Kanskje du kan gjøre byttehandel? Din gubbe gjør X av husarbeid eller Y antall minutter massasje for hver gang du stiller opp for hans datter? Det må selvfølgelig svi litt mere for han, enn det gjør for deg å stille opp... Da tenker jeg han helst vil sille opp selv?