Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Barnefar med dårlig psykisk helse for øyeblikket håper jeg...

• Logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 420 Innlegg:

Skrevet 30 januar 2011 - 16:18

Hei:) Jeg er samboer med verdens snilleste mann, men når det gjelder økonomi sliter vi. I et tidligere forhold opparbeidet de seg gjeld sammen som han har holdt på å betale ned på en stund. Nå er det "bare" 100 000 igjen, og jeg ser at han holder på å "ramle" sammen. Han har vært deprimert på grunn av det en stund. Men så har han perioder der ting er greit igjen. Jeg har hjulpet han litt de siste månedene. Men det har vært viktig for meg at han gjør det alene. Det vil si han betaler ikke noe for å bo hos meg og jeg tar alle løpende utgifter. Sånn at de eneste utgiftene han har er gammel gjeld og nødvendige regninger.  Jeg har også de siste 3 mnd betalt 35 tusen sånn at gjelda på tre måneder har blitt redusert med 70.000. Altså fra 170 til 100 tusen nå. Så hadde vi et oppsummeringsmøte der jeg trodde at vi i løpet av tre måneder skulle få vekk 70.000 til. Da har vi likevel hver for oss ca. 6 til 10.000 å leve for i mnd etter at regninger er betalt. OG det holder mer enn nok... Denne siste uka gikk han "amok" med kortet mitt og tømte det for tilsammen 7000 kroner. Jeg "svarte" tilbake med at da kunne jeg ikke hjelpe han med gammel gjeld denne måneden. Jeg kan ikke ødelegge min økonomi heller.Det skjønner han. Så kom det fram at han hadde opparbeidet seg nye regninger til inkasso og forfall på ca. 7000 kr, som i skrivende stund ikke er betalt. Han har en jobb der han for øyeblikket er hjemme ca 14 dager pluss minus... Og jeg synes det er vilt at han har klart å bruke ca. 10000 kr på to uker maks. Det bekymrer meg veldig. Vi fikk pratet om det, og han sier at han klarte ikke å tenke klart, og at pengene bare forsvant. Jeg mistenker narkotika på grunn av at beløpene er så høye, men han har ikke brukt narkotika før hvertfall. Så lurer jeg på om han har betalt regninger som jeg ikke har visst om?? Noe må det jo være? Så sa han at han var veldig deprimert for han ble aldri ferdig, men han er jo nærmere ferdig enn noen gang. Han klarer ikke å tenke framover for øyeblikket, og han har tanker som er egentlig helt ulogiske i forhold til økonomi. Siste nå er om jeg kan ta opp lån på 100 tusen i mitt navn så han kan bli gjeldfri, for han klarer ikke dette mer. Jeg har tenkt på det, og hadde jeg visst at han hadde kontroll på økonomien ville jeg gjort det. Men det skremmer meg at han har opparbeidet seg ny gjeld, mens han har betalt gammel gjeld. Han sier at det er diverse abonnementer han har, men i november sverget han at han hadde sagt opp alle sammen.. En annen ting er at han har postboks så jeg har aldri helt oversikten. Derfor har jeg stilt som krav nå at jeg skal ha lønna hans inn på min konto, posten SKAL i min postkasse og da vet jeg hvertfall hva jeg har å forholde meg til. Jeg kommer ikke til å ta opp noe lån, men jeg skal gjerne hjelpe han 4 måneder til... Men han sier at han ikke klarer det, og vil bare ta livet sitt. Uansett så kommer jeg ikke til å ta opp lånet, men jeg ser at han trenger hjelp, for han har forandret seg de siste månedene og er som sagt veldig deprimert..Når han er deprimert er han upålitelig i forhold til avtaler, og alt blir stress. Han snur døgnet helt rundt men er aldri uthvilt.. Har dere noen flere råd hva jeg kan gjøre?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 420 Innlegg:

Skrevet 04 oktober 2011 - 02:47

Gammelt innlegg, men prøver...hvordan går det? Er i lignende situasjon selv.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 420 Innlegg:

Skrevet 03 november 2011 - 01:02

Hahaha enda et helt ufattelig eksempel på "kvinne tror hun kan hjelpe/redde mann" :D Jadda, LYKKE TIL!

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 420 Innlegg:

Skrevet 08 november 2011 - 15:45

Så du mener at de bør kaste ut mannen da?

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 420 Innlegg:

Skrevet 09 desember 2011 - 20:09

har dessverre vært gift med en sånn mann, og det beste du kan gjøre er å kvitte deg med han. redd deg selv! det er trist og leit, og forferdelig vanskelig, men slit deg for guds skyld ikke ut på ingenting. du kommer til å bli dratt lenger og lenger inn i dritten hvis du fortsetter, ikke la han ødelegge livet ditt!

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 420 Innlegg:

Skrevet 16 desember 2011 - 09:28

Ser den...men jeg kommer nok ikke til å gjøre det :( æsj...det er vanskelig, er så sliten av å måtte gjøre absolutt alt, til og med passe på at HAN kommer seg til leger osv. Men kan vel hende at jeg bare får nok en dag....

#7 Cinnamon4

Cinnamon4

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 516 Innlegg:

Skrevet 26 juli 2012 - 23:03

Høres ut som om han kan ha adhd eller bipolar eller noe i den gata. Jeg lever en en slik, men heldigvis har han koll på penger. Ser at siste svar her er fra i fjor, hvordan går det med dere?
Life doesn't have to be perfect to be wonderful :)