Gå til innhold

Noen som har fått små fosterbarn her?


Nedjem

Anbefalte innlegg

Det er alltid to sider av en sak. Når biologiske foreldre har et skadelig forhold til barnet gjelder det å beskytte barnet. Da er det fantastisk at det er familier som stiller opp og tar imot et helt ukjent barn som sitt eget. At de ønsker å adoptere barnet slik at det får alle rettigheter som andre familiemedlemmer og får tilhørighet til en trygg og god familie er jo helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

 

Alt er bra her.

Vi koser oss hver dag:)

Junior er 15 mnd nå og lærer noe nytt hverdag.

 

Ankesaken skal opp til høsten, men vi har ikke noe samvær. Foreldrene har ikke lagt inn noe ønske om det heller.

Bio-mor skal straks få en baby til, så de har på en måte "byttet ut" junior.

Junior har jo en bio-storebror også i fosterhjem, så vi er litt spent.

 

Han har ingen annen slekt i Norge.

 

Har dere egene barn i tillegg?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi såpass. Men det er jo veldig greit for dere da =) Hvordan blir det med det ufødte barnet, vil de få beholde det? Kanskje dere vil bli spurt om den også..

 

Ja vi har et barn selv, barnehagealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ikke helt hva som skjer med dette barnet enda. Vi har fått forespørsel, men ingenting er sikkert siden de plutselig flyttet til et nytt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg blir rørt av at det finnes mennesker som dere =)

At dere åpner hjemmet deres og tar vare på å elsker dette barnet som om dere skulle ha vært deres eget.

Stå på!

 

Håper dere får ta vare på den nye babyen slik at søskene kan være sammen..

 

Ble godkjent fosterforeldre i desember ,men vi står fortsatt på liste da minste dattra vår bare er 2år.

 

Lykke til vidre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk:)

 

Det blir spennende å høre hvordan det går med dere etter hvert også da:)

Vet du hvor lenge dere må vente?

Skulle ønske flere åpner huset og familien sin for er barn (og en familie) som trenger hjelp:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Stakkars biologiske foreldre og (barn) som må stå i retten å kjempe om å få være sammen når det samtidig er noen fremmede som vil adoptere-jeg er rystet!!!!

 

Usikkerheten rundt tilhørighet er ikke til det beste for barnet. Langt fler fosterbarn burde adopteres. Det er ikke til barnets beste å skulle ha samvær et par ganger i året under tilsyn. 

 

Anonymous poster hash: 0d4d1...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Visst vi skal gå for å bli fosterforeldre så er det en baby vi vil ta imot. Fikk også en følelse av at det er flere babyer som trenger et fosterhjem. 

Jeg tenker også at en baby kanskje har mindre "bagasje" enn et barn som har levd med omsorgssvikt i flere år...

 

Er spent på hva som skjer :)



Anonymous poster hash: b14f3...5c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Gratulerer så mye :-) Så bra at det ser ut som at barnet vil få en stabil og god oppvekst hos dere. Vi fikk et fosterbarn på 8 mnd hvor barnevernet vurderte om de kanskje kom til å gå for adopsjon. Det endte ikke med adopsjon, vi er fosterforeldre fortsatt 4 år senere for gutten. Han har samvær 6 ganger i året med biologisk mor. Vi fikk også tilbud om å bli fosterforeldre for lillebroren hans som ble født for 1 år siden. Vi måtte desverre takke nei til det da vi har flere barn fra før og ikke hadde nok soverom eller overskudd til enda et barn. Så fantastisk å få et så lite barn når dere var barnløse, da har dere fått med dere babytiden også ;-) Hva tenker dere om barn nummer 2? Regner med dere vil overta det barnet fra fødselen av også siden ett barn allerede er tatt fra moren.

Hvor mange barn hadde dere fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vi vurderes i disse dager som fosterforeldre  for en gutt på 4 mnder. Mange for og imot.... synes det er skummelt med "foreldre som lager støy" som saksbehandler kaldte det. Og at vi mest sannsynligvis må bære forberedt på at foreldrene vil bruke alle sine muligheter til å anke. Vi har 2 egne barn, og tenker selvfølgelig på hva en tapt sak vil gjøre med den lille familien vår. Samtidig mener barnevernet at saken er sterk. spennene og skummelt på en gang nå... I det ene øyeblikket er jeg så sikker på ja, i det neste nølene og kanskje til og med imot.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Frøkna her var akuratt fylt ett år da hun kom til oss. Nå er hun straks tre. Hun har ikke samvær, og saksbehandler fobereder oss på at det kan bli adopsjon. Nå begynner jeg å kjenne på at vi er klare for en til. Vi bor på gård, og det er langt mellom ungene i bygda, så har ikke lyst at hun skal bli enebarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hele denne tråden gjør meg kvalm....her er det tydelig at dere ikke tenker på barnet. adoptere et barn som om foreldrene var døde. det er en menneskerett og få vite sitt biologiske opphav,blir kvalme av dere og håper dere alle taper når det gjelder adopsjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette her er helt forferdelig.

Jeg mistett min sønn, han var 3 måneder. Grunnlaget.. jeg har selv vert barneverns barn og lang tids psykisk syk. Men jeg var frisk når jeg ble gravid 9g alt var bra mellom meg og min sønn... men de tok han. Familien og jeg har ingen ting å si, advokaten svarer de ikke og i rettsak bruker de paåirer som er årgammle.

Fosterforeldre trengs, men det er så mange foreldre som kan vere det som ikke får lov.

Det du gjør er ikke til barnets beste, barnets beste er at moren og faren får en sjanse, om ikke nå så senere. Et barn har det best hoss sine biologiske foreldre om det lar seg gjøres.

Fostermoren til min sønn begynte allerede i fylkesnemndaen å snakke om sønnen sin og hans tilknyttning til min sønn... noe som gjør at det er 2 barn i saken.

Jeg vet ikke historien til dit fosterbarn... men å vere med på å nekte mulighetene for at foreldrene kan forbedre seg er ikke til barnets beste! Hadde du derrimot sakt at du vil beholde barnet så lenge det trengs, så hadde det vert bedre, men nå har du dannet deg en mening med historien som kun barnevernet forteller. Og husk barnevernet forteller ikke alltid sannheten, de vil heller ta flere barn som ikke trenger det, istede får å gjøre en tabbe med å ikke gripe inn. Og de tjener utrolig bra på å plassere i fosterhjem... får da har de jo døgnvakt, besøker, papirer osv som de må ha lønn for.

 

Anonymous poster hash: 56a6d...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er helt forferdelig.

Jeg mistett min sønn, han var 3 måneder. Grunnlaget.. jeg har selv vert barneverns barn og lang tids psykisk syk. Men jeg var frisk når jeg ble gravid 9g alt var bra mellom meg og min sønn... men de tok han. Familien og jeg har ingen ting å si, advokaten svarer de ikke og i rettsak bruker de paåirer som er årgammle.

Fosterforeldre trengs, men det er så mange foreldre som kan vere det som ikke får lov.

Det du gjør er ikke til barnets beste, barnets beste er at moren og faren får en sjanse, om ikke nå så senere. Et barn har det best hoss sine biologiske foreldre om det lar seg gjøres.

Fostermoren til min sønn begynte allerede i fylkesnemndaen å snakke om sønnen sin og hans tilknyttning til min sønn... noe som gjør at det er 2 barn i saken.

Jeg vet ikke historien til dit fosterbarn... men å vere med på å nekte mulighetene for at foreldrene kan forbedre seg er ikke til barnets beste! Hadde du derrimot sakt at du vil beholde barnet så lenge det trengs, så hadde det vert bedre, men nå har du dannet deg en mening med historien som kun barnevernet forteller. Og husk barnevernet forteller ikke alltid sannheten, de vil heller ta flere barn som ikke trenger det, istede får å gjøre en tabbe med å ikke gripe inn. Og de tjener utrolig bra på å plassere i fosterhjem... får da har de jo døgnvakt, besøker, papirer osv som de må ha lønn for.Anonymous poster hash: 56a6d...dfc

Det er godt å merke at barnevernet fungerer! Når man er så enkle i hodet som dere to som svarer til slutt her, er det helt tydelig at dere ikke evner å ta dere av barn. Vær glad for at noen taler barnas sak selv om det selvsagt er tøft å miste barnet sitt.

 

De har det nok veldig bra i fosterhjemmene sine.

 

Det er ingen oppegående mennesker som tror at bv ønsker å fjerne flest mulig barn fra sine foreldre. Det er bare noe de som mister barna lager seg som en sannhet for å slippe å innse sin egen manglende evne til å sette barna først. Barn blir ikke tatt fra foreldre som tar seg godt av dem. Så enkelt er det faktisk.

 

Anonymous poster hash: 65fc6...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har fulgt med på nyhetene i det siste ser du at regjeringen nå griper inn da det er utrolig mange akuttvedtak som blir gjort som ikke har skjedd.

Det du sier sårer... men jeg har selv sakt at kan jeg ikke ta meg av sønnen min hadde jeg sakt i fra, at tviler ikke på at barneveret og fosterforeldre er flinke og gjør sitt beste.men når jeg fikk se min sønn etter fødsel... ja så lykkelig har jeg aldri vert, jeg er i jobb i vekterbransjen og psykiatri, ingen ikke frisk person klarer det. Fortid er fortid, men barnevernet tørr ikke gi slipp på fortid får de er redd for å gjøre feil, noe jeg forstår så mye tragisk de ser, men det er feil å ta alle under en kam.

Ingen som ikke har vert borti systenet slik som vi tror det vi skriver, får det er så groteskt. Familien min som er fornuftige trodde ikke på dette før de selv så hva som skjedde med meg. Onkelen min vitnet og nå har han barnevernet på nakken p.ga det... er det rett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette her er helt forferdelig.

Jeg har hatt mange feil, men det betyr ikke at jeg ikke kan eller har rettet de opp... har du aldri gjort feil?? Fortjener ikke du å få en ny sjanse??

Jeg mistett min sønn, han var 3 måneder. Grunnlaget.. jeg har selv vert barneverns barn og lang tids psykisk syk. Men jeg var frisk når jeg ble gravid 9g alt var bra mellom meg og min sønn... men de tok han. Familien og jeg har ingen ting å si, advokaten svarer de ikke og i rettsak bruker de paåirer som er årgammle.

Fosterforeldre trengs, men det er så mange foreldre som kan vere det som ikke får lov.

Det du gjør er ikke til barnets beste, barnets beste er at moren og faren får en sjanse, om ikke nå så senere. Et barn har det best hoss sine biologiske foreldre om det lar seg gjøres.

Fostermoren til min sønn begynte allerede i fylkesnemndaen å snakke om sønnen sin og hans tilknyttning til min sønn... noe som gjør at det er 2 barn i saken.

Jeg vet ikke historien til dit fosterbarn... men å vere med på å nekte mulighetene for at foreldrene kan forbedre seg er ikke til barnets beste! Hadde du derrimot sakt at du vil beholde barnet så lenge det trengs, så hadde det vert bedre, men nå har du dannet deg en mening med historien som kun barnevernet forteller. Og husk barnevernet forteller ikke alltid sannheten, de vil heller ta flere barn som ikke trenger det, istede får å gjøre en tabbe med å ikke gripe inn. Og de tjener utrolig bra på å plassere i fosterhjem... får da har de jo døgnvakt, besøker, papirer osv som de må ha lønn for.Anonymous poster hash: 56a6d...dfc

Det er godt å merke at barnevernet fungerer! Når man er så enkle i hodet som dere to som svarer til slutt her, er det helt tydelig at dere ikke evner å ta dere av barn. Vær glad for at noen taler barnas sak selv om det selvsagt er tøft å miste barnet sitt.

De har det nok veldig bra i fosterhjemmene sine.

Det er ingen oppegående mennesker som tror at bv ønsker å fjerne flest mulig barn fra sine foreldre. Det er bare noe de som mister barna lager seg som en sannhet for å slippe å innse sin egen manglende evne til å sette barna først. Barn blir ikke tatt fra foreldre som tar seg godt av dem. Så enkelt er det faktisk. Anonymous poster hash: 65fc6...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har fulgt med på nyhetene i det siste ser du at regjeringen nå griper inn da det er utrolig mange akuttvedtak som blir gjort som ikke har skjedd.

Det du sier sårer... men jeg har selv sakt at kan jeg ikke ta meg av sønnen min hadde jeg sakt i fra, at tviler ikke på at barneveret og fosterforeldre er flinke og gjør sitt beste.men når jeg fikk se min sønn etter fødsel... ja så lykkelig har jeg aldri vert, jeg er i jobb i vekterbransjen og psykiatri, ingen ikke frisk person klarer det. Fortid er fortid, men barnevernet tørr ikke gi slipp på fortid får de er redd for å gjøre feil, noe jeg forstår så mye tragisk de ser, men det er feil å ta alle under en kam.

Ingen som ikke har vert borti systenet slik som vi tror det vi skriver, får det er så groteskt. Familien min som er fornuftige trodde ikke på dette før de selv så hva som skjedde med meg. Onkelen min vitnet og nå har han barnevernet på nakken p.ga det... er det rett??

En sterk medvirkende årsak til at barn blir tatt fra biologiske foreldre er jo nettopp deres manglende evner til å innse at de ikke er bra for barnet sitt.

 

Om de (dere?) hadde innsett at dere trengte hjelp og vært åpen for veiledning og støtte hadde de ikke tatt barna deres.

 

Det koster samfunnet ufattelige summer å fjerne et barn og de aller fleste som jobber i bv har som mål å hjelpe familier til å fungere.

 

Men når biologiske foreldre enten ikke vil eller kan se barnets beste er det godt å vite at det finnes gode fosterhjem som er villige til å ta til seg og elske barna som sine egne.

 

Det er klart at det er vondt å miste omsorgen for det kjæreste man har, men om du er helt, helt ærlig mot deg selv så tror du vel egentlig ikke inners inne at det du sier stemmer? Du tror ikke at barna dine blir holdt borte fra deg fordi bv ikke vil innrømme at de har tatt feil? Hele intensjonen med fosterforeldre er jo å tilbakeføre barna til biofamilien. Når det ikke skjer er det rett og slett fordi barna ikke har det godt nok der.

 

Klart det er hardt og tøft, men glem ikke hvem dette er hardest for!

 

Anonymous poster hash: 65fc6...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra og se at dere er så glad i deres fosterbarn. Men når det er sagt, så tenker jeg at dere skal være forsiktig med og dømme biologiske foreldre så hardt som dere gjør. For jeg VET hvor fæl bv kan være. Og har vært en av de dere dømmer. Og vet dere hva? Hos oss gjorde bv en MEGA tabbe, og fikk kritikk fra tingretten, lagmannsretten Og bv her vi nå har flyttet. Vi fikk tilbake vårt barn etter 1 år vekke fra oss. Nå venter vi nok et barn, og gleden er stor :-) vi får utrolig mye skryt av bv her vi nå bor, og de gleder seg med oss.

 

Men ja, det er ikke i alle saker bv gjør feil, og da er det godt og se at det finnes så fantastiske mennesker som tar til seg barn og elsker dem som sine egne <3

 

Anonymous poster hash: 271fc...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill ha veiledning, førstegangsfødend har jo aldri hjor dette før... men fikk det ikke... synes du virkelig at det er rett av barnevernet å ta et barn, ikke svare advokat, ikke gi oppfølging til foreldre, bryte lovverk, spekulere og sitere i noe som ikke er sandt eller aldri sakt?? Om du søker på viktoria familiesenter så ser du et familiesenter som bryter regelverk osv..

Jeg fikk kjeft bare forde jeg glemte å innformere sønnen min på da 1 måned om hvilket buksebein jeg skulle ta på. Flere sa ditt og datt men en eller annen var uenig i et råd en annen ga og skrev at råd og veiledning ble ikke motat og derfor er man ikke veiledbar... barnevernet tar selvfølgelig bare det neggativet.

Eller at alle så at han smilte og babblet utviklet seg bra og fort, men da han var syk og hadde feber skrev en at han ikke smilte og virket passiv, den personen ble selvfølgelig meldt som vitne og da vi spurte om hun hadde registrert at han hadde feber så viste hun ikke det...

Er dette rett mener du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra og se at dere er så glad i deres fosterbarn. Men når det er sagt, så tenker jeg at dere skal være forsiktig med og dømme biologiske foreldre så hardt som dere gjør. For jeg VET hvor fæl bv kan være. Og har vært en av de dere dømmer. Og vet dere hva? Hos oss gjorde bv en MEGA tabbe, og fikk kritikk fra tingretten, lagmannsretten Og bv her vi nå har flyttet. Vi fikk tilbake vårt barn etter 1 år vekke fra oss. Nå venter vi nok et barn, og gleden er stor :-) vi får utrolig mye skryt av bv her vi nå bor, og de gleder seg med oss.

Men ja, det er ikke i alle saker bv gjør feil, og da er det godt og se at det finnes så fantastiske mennesker som tar til seg barn og elsker dem som sine egne <3Anonymous poster hash: 271fc...15f

Helt enig i det du skriver ♡ ser jeg formulerer meg kanskje litt vanskelig, men dennne siden er vist ikke ment for mobil xD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill ha veiledning, førstegangsfødend har jo aldri hjor dette før... men fikk det ikke... synes du virkelig at det er rett av barnevernet å ta et barn, ikke svare advokat, ikke gi oppfølging til foreldre, bryte lovverk, spekulere og sitere i noe som ikke er sandt eller aldri sakt?? Om du søker på viktoria familiesenter så ser du et familiesenter som bryter regelverk osv..

Jeg fikk kjeft bare forde jeg glemte å innformere sønnen min på da 1 måned om hvilket buksebein jeg skulle ta på. Flere sa ditt og datt men en eller annen var uenig i et råd en annen ga og skrev at råd og veiledning ble ikke motat og derfor er man ikke veiledbar... barnevernet tar selvfølgelig bare det neggativet.

Eller at alle så at han smilte og babblet utviklet seg bra og fort, men da han var syk og hadde feber skrev en at han ikke smilte og virket passiv, den personen ble selvfølgelig meldt som vitne og da vi spurte om hun hadde registrert at han hadde feber så viste hun ikke det...

Er dette rett mener du??

Føler med deg. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende hvor idylliserende enkelte er i forhold til det å være fosterforeldre. Vet av en sak hvor fostermor blir forespeilet adopsjon, så blir barnet tilbakeført fordi barnevernet ikke hadde gjort jobben sin. Barnet bor fortsatt hos biomor og har det veldig bra.

Fostermor er selvfølgelig knust og har hatt det veldig tøft da biomor bor bare noen hundre meter unna dem. Jeg har fått høre begge sider, og synes det er skikkelig dårlig gjort av barnevernet. Fosterforeldrene ble jo lovet at de skulle få ha barnet, også viser det seg at det ikke en gang var grunnlag for å ta omsorgen til å begynne med.

Har også kjennskap til biomor gjennom felles bekjente og vet at hun har slitt med anoreksi, men at hun ble frisk før hun ble gravid. Synes hele saken er grusom.

 

Men uansett det jeg vil frem til er at jeg synes dere skal være forsiktige med å dømme biologisk familie kun ut fra det barnevernet har sagt. De er bare mennesker og gjør feil de også.



Anonymous poster hash: 977b0...056
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er skremmende hvor idylliserende enkelte er i forhold til det å være fosterforeldre. Vet av en sak hvor fostermor blir forespeilet adopsjon, så blir barnet tilbakeført fordi barnevernet ikke hadde gjort jobben sin. Barnet bor fortsatt hos biomor og har det veldig bra.

Fostermor er selvfølgelig knust og har hatt det veldig tøft da biomor bor bare noen hundre meter unna dem. Jeg har fått høre begge sider, og synes det er skikkelig dårlig gjort av barnevernet. Fosterforeldrene ble jo lovet at de skulle få ha barnet, også viser det seg at det ikke en gang var grunnlag for å ta omsorgen til å begynne med.

Har også kjennskap til biomor gjennom felles bekjente og vet at hun har slitt med anoreksi, men at hun ble frisk før hun ble gravid. Synes hele saken er grusom.

 

Men uansett det jeg vil frem til er at jeg synes dere skal være forsiktige med å dømme biologisk familie kun ut fra det barnevernet har sagt. De er bare mennesker og gjør feil de også.

 

Anonymous poster hash: 977b0...056

 

Kunne ikke vært mer enig med deg her

Bv gjør mye bra, men jaggu pokker kan dem gjøre mye feil også. Er faktisk ikke alltid at foreldrene er så fæle som der bv påstår. Synes det er vondt og lese om alle disse historiene og hvor forferdelig foreldrene er osv. Selvsagt er foreldrene forferdelig i følge bv, men bv lyger mye altså. Så hva med og møte ikke bare barnet, men også foreldrene med åpne armer? Tenker dere i det hele tatt utenfor deres eegoistiske tankegang? Har det noen sinne falt dere inn at disse foreldrene som kjemper for og ødelegge deres perfekte liv, med barn som DE har brunget til verden, faktisk elsker ungene sine ubetinget høyt, at de faktisk er gode omsorgs personer for sitt lille barn? Prøv og se ting fra foreldrene sin side. Og kjenn på sorgen og redselen for og miste dette barnet, så kan dere tenke dere hvordan foreldrene har hatt det, men gang alt det dere føler med i allefall to. Sier ikke at alle foreldre er uskyldig, men det finnes faktisk foreldre som bv har gjort et overgrep mot. Jeg er selv en forelder som opplevde det. Men mini hadde også flotte beredskapsforeldre og fosterforeldre. De SÅ oss for de vi var, ikke for de bv sa vi var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...