Gå til innhold

sår og rød hud mellom valkene i halsregionen til baby! hva skal jeg gjøre?


singo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Potetmel! Billig og bra :o) Funker på såre stumper også...

 

Ellers så er Bepanthen en bra salve for sår hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Datteren min fikk det i ny og ne når hun var yngre (både på halsen og under armene). Det jeg gjorde var å vaske, tørke godt og ta på pudder. Da forsvant det i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetmel er mer effektivt enn pudder, men det lønner seg å tørke det først. Legg litt på litt bakepapir og legg det på varm plate på komfyren littegrann:)

 

Hilsen en som hadde baby med massse valker som ofte ble sår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde min unge og!!!!! JEg var kjempefrustret fordi jeg fikk det ikke bort. Men jeg måtte bruke noen spesielle metoder. Fikk tips fra dib faktisk. Veldig fornøyd :)

 

Jeg vasket henne lett på halsen med vann. Bare for å få det rent. Deretter brukte jeg hårføner for å få det tørt. Kald luft vel og merke. Jeg måtte utvikle en teknikk for å klare å gjøre dette alene, men det gikk fint. Når det så var tørt så hadde jeg på potetmel. Fjernet det overflødige melet.

 

Det tok lang tid før jeg ble ferdig med dette fordi ungen min begynte ikke løfte mye på hodet sitt før det var gått lang tid. Brukte nok nesten en hel pakke potetmel.

 

Potetmel er billig og funker som bare rakkern. Og ikke noe lukt på det heller. På den måten vil din baby lukte som seg selv og ikke som et produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er rødt, sårt og litt blankt, kan det være sopp! Jenta mi hadde det i halsvalkene da hun var baby. Legen på helsestasjonen ba meg smøre med canestenkrem (ja, helt vanlig slik man bruker mot sopp i underlivet!) i jeg tror det var en uke. - Og all rød sårhet forsvant! :-) Kan være verd å prøve hvis ingen andre tips fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det var feil av meg, men jeg smurte på zinksalve i halsen hvor eldstemann var sår som liten. Det funket veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...