Gå til innhold

Søskenkjærligheten..hvordan går de to tette i lag?


Cupcake!

Anbefalte innlegg

Har 17 mnd mellom mine to og minste er enda under året. Kan vel ikke påstå at største er så veldig begeistret for sin lillesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

her er det 13 mnd mellom... gikk bra første mnd, men nå er hun største begynt å bli sjalu... trodde ikke hun skulle begynne, men hun er stygg med lillesøster.... forandrer oppførsel med en gang lillesøster kommer inn i rommet... noen tips til hva man kan gjøre for at det skal bli bedre... prøver å gi henne mye oppmerksomhet, men bare et sekund med oppmerksomhet til hun minste er nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer sikkert veldig, men ser det påstås at det blir et tettere forhold når de er så tette- med mindre krangling, sjalusi osv...

 

Her er minstedamen 9 mnd, eldste 2 år. Han har vært kun positiv til henne foreløpig, kun to ganger har jeg observert at han har klasket til henne, da i en periode da han ellers prøvde ut klasking:)

De har veldig god kontakt, skriker hun går han gjerne bort til henne å snakker til henne, viser ellers stor omsorg for henne, gir henne ofte leker, hender han tar fra henne en leke men virker som han snart får dårlig samvittighet for hun får den oftest tilbake igjen nesten med det samme, han prøver ofte å få henne til å smile og le- og blir lykkelig hver ganger hun smiler til han. Hun ser omtrent forelsket ut når hun ser på han, i det hele tatt- de har foreløpig et veldig bra forhold, så får tiden vise om det varer da, de er jo små ennå...:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Her er det 15 mnd mellom.

Den første tiden var ikke lillebror så veldig interessant. Men nå er de akkurat fylt 3 og snart 2, og er perlevenner! Lillebror springer etter og storebror er både omsorgsfull og sjef. Fine er de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har dessverre ikke lang erfaring med to tette.

Det er rett i underkant av 15 mnd mellom mine. Nå er største nettopp fylt 2 år og minsten er 9.5 mnd.

 

Jeg synes så langt at det har gått veldig bra. I starten var det ingenting, bortsett fra at hun også ville sitte på fanget når han ble ammet eller fikk flaske. Hun måtte også ha flaska når han fikk ellers kunne hun bli skikkelig sur.

 

Nå som han har blitt litt større og beveger seg rundt, så har det blitt litt krangling. Jeg vil ikke kalle det sjalusi akkurat, jeg kaller det vanlig søskenkrangel. Hun dytter og klyper han litt rett som det er, mest for å teste tror jeg. Og av og til når han kommer og roter til lekene hennes så sier hun: Nei, bror! Slutt bror! også klasker hun han på hodet.

 

Ellers liker hun å herje med han bare for moro og da kjenner hun ikke sin egen styrke. Hun kan finne på å presse ansiktet hans nedover mot gulvet når han sitter eller at hun drar han hardt i armene. Jeg stopper det, men han pleier faktisk å le av det han.

 

Ellers har de mange gode stunder også. Hun kan gå bort å gi han klem, susse på han og bare holde rundt han. Hun liker også å synge for han og da blir han kjempeglad. Og når han ler av henne, så blir hun også veldig glad.

 

Nei, jeg kan ikke si annet enn at jeg syns det går veldig greit. Men jeg vet jo ikke hva jeg har i vente fremover. Ting kan forandre seg selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...