Gå til innhold

Hvordan få ut vannet i kroppen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 29, og har fått ganske mye vann i kroppen i det siste. Hva er effektivt for å få det ut?

Har hørt at grønn te skal være bra, men det er jo så fælt :s

Kan man i så fall ha sukker i, eller nedsetter det effekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Vet ikke om dette er noe bedre: Brenneslete fra helsekost. Ikke de te-pakkene, men brenneslete i løsvekt. Brygg et par kopper om dagen. Smaker litt mildt gressaktig og er veldig effektivt for å få ut vann av kroppen. Jeg brukte det selv i mitt svangerskap og fikk kun litt ekstra vann siste uka (måtte ta av gifteringen). Bruker det også i forbindelse med menstrasjon (får ca 2 kg m vann da)

 

Ville prøvd uten sukker, men du kan godt ha litt sitron/lime eller ingefær i teen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok bare vente til ungen er født... :)

Jeg hadde ødem grad 3 på slutten. Gikk ned 15 kg på sykehuset og nå 4 uker etter fødsel, er alt borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikke masse! Spesielt vann! Høres jo litt bakvendt ut når man allerede har mye vann i kroppen, men neida! Det hjelper! Jeg har ikke hatt vann i kroppen i dette svangerskapet - er 4 dager på overtid nå. Sist hadde jeg masse! Jeg og legen er sikker på at dette kommer av at jeg får i meg ca 5 ltr med væske hver dag. Jeg drikker også te i fra helsekosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det nok ikke ut før babyen kommer ut nei... Men unngå salt og andre ting som binder væske, holdt beina høyt når du sitter i ro og som nevnt her: drikk mye vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...