Gå til innhold

Er det noen her?


nettan18

Anbefalte innlegg

Hei, det er ikke særlig mye aktivitet her inne. Har 2 gutter hvor det er 1 år og 13 dager imellom. Vil gjerne dele erfaringer og få råd fra andre som har 2 tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei:)

Jeg er her!

 

Fortell fortell, hvordan går det? Hvor gamle er de nå?

Har selv to tette med 17 mnd mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med jeg blir værende her. er 7 uker på vei m nr 2 og vesla er 5,5 mnd bare;))

 

har masse følelser og tok meg i å tenke at det gjør jo ikke noe om det ikke går riktig vei dette...har strevd m å få barn i mange år, så dette er jo ikke riktige tanker til meg og være...sikkert bare redsel for hvordan dette skal gå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei dere!:) Jeg er også her, men synes det er synd det er så lite aktivitet her inne.. Jeg lurer på hvordan det går med deg mamma`n t Signe+spire?? Vi har ei lita prinsesse på 8mnd, men prøver på en til, vil gjærne ha to ganske tette barn:) Håper med dette og få høre erfarniger fra folk som har to tette:) Og erfarniger fra folk som er gravid mens di enda har en liten baby;) Personlig er jeg redd folk vil prate sygt bak min rygg, synes vi er uansvarlige osv, osv.. Hvordan gikk dette for deg?

Håper på svar:)

 

Mvh Marianne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er ei til:))

Ja, er innom innimellom men er jo så liten aktivitet at blir ikke så ofte...

Har en gutt på snart to, og ei jente på snart 8 mnd, altså ett år og 4 mnd mellom. (kom på her om dagen at da gutten var like gammel som jenta er nå, så var jeg gravid igjen!! virker helt sprøtt.. he he..)

 

Jaja.. men altså, for å svare Marianne:

Å være gravid med andre barn gikk forholdsvis greit, men var litt slitsomt i starten, da jeg var endel kvalm og trøtt. Ellers så kom dama 7 uker for tidlig, så føler nesten jeg gikk glipp av det siste svangerskapet, tiden gikk utrolig mye fortere med andre barn, pluss at det jo ble nesten to mnd. kortere enn med førstemann! Har aldri tenkt på eller hørt om at noen skulle prate stygt om oss fordi vi velger to tette- har kun hørt positive ting om det! (Nå er jeg nå 37 år da, så skulle det bli flere måtte det bli raskt følte jeg- men hadde nok ønsket to tette selv om jeg hadde vært yngre!)

 

Går forøvrig helt flott med oss, eldstemann har ikke hatt snev av misunnelse, men er stolt og glad i søstra si. Hun ser han som sin store helt virker det som, er han i nærheten vi hun heller ha kontakt med han enn med oss foreldre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, eldstemann er nå 1,5 år og minstemann er snart 6 mnd.

Det går ganske greit syns jeg, hadde egentlig sett for meg helt fullstendig kaos hehe.. Eldstemann går i barnehage og er der noen timer om dagen og det letter litt. Vi begynner å få litt mer nattesøvn også og det er deilig =)

 

Jeg trodde det skulle være mye sjalusi fra eldstemann men jeg tror ikke han skjønte så veldig mye fra starten og vi har inkludert han mye. Han har alltid fått lov til å ta på lillebror, gitt han smokken etc...men noe sjalusi er det. Angrer ikke et sekund på at vi har 2 tette, slitsomt er det men det er verdt det =)

 

Hvordan er det hos dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Marianne :)

 

Jeg syns det var slitsomt på slutten av svangerskapet men da var eldstemann nesten 1 år og i full turbo. Han trengte jo hjelp med alt også pluss at han ikke gikk. Men ellers gikk det greit, samboeren min var jo til hjelp hele tiden.

 

Jeg syns ikke du skal bry deg om hva andre sier, det er deres valg og ingen andre. Ja det er slitsomt med 2 og kanskje litt ekstra slitsomt med 2 tette men så lenge man får rutiner og ikke stresser alt for mye syns jeg personlig at det går bra. De får også mye glede av hverandre jo eldre de blir =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

 

Flott at det går bra med to tette:) Jeg elsker barn, og har alltid gjort det!:)

Jeg bør vel ikke bry meg om hva folk sier, (om noen skulle si noe da) det er jo et valg vi skal ta:) Jeg tror som sagt deg er mange fordeler med to tette. Jeg er ung, 24 år så det haster jo ikke, men jeg mener at det bare er en fordel å være ung med to tette barn siden jeg har masse energi å gi:)

Jeg tror selv at det vil gå veldig bra:) Nå er jenta vår 8mnd, og vi har rutiner til det meste, og jeg ser ingen problem med en til:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:))

 

Her går det ganske greit. Jeg er ikke ekstremt kvalm eller trøtt, men kjenner at jeg ikke har like mye energi som vanlig. Men dette går foreløpig ok, men gruer meg til magen kommer og det blir tyngre fysisk for meg og snuppa blir eldre og ennå tyngre.

Snuppa her er itillegg alvorlig syk og skal opereres rundt 9 mnd alder, og kommer derfor til å være tregere med å gå, så det kan være pappan må trå til mye. Vi har tenkt at han skal spare ferien sin til etter neste fødsel og være hjemme i 6 uker totalt.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også to tette, minste er 1,5 og eldste 2,5, skiller litt over 13 mnd.

Jeg syntes det har gått fint, litt stress i perioder, men alt i alt har jeg kost meg masse med to tette. Jeg har to gutter, og de er veldig glad i hverandre. De er verdens beste venner men krangler mye også. Jeg syntes det var veldig slitsomt etter minsten ble 1 år og begynte å løpe rundt og kreve på en helt annen måte. Siste halve året har det vært mye fredsmegling og frustrerte foreldre pga all kranglingen.

 

Nå begynner minsten å kunne snakke litt og forstår mere, samt at han ikke lenger ødelegger leken til eldste så ofte. Så nå går det lettere. Tenker det neste halve året blir slitsomt, men så tror jeg det blir lettere.

 

Babytiden var stort sett bare en fryd hehe, når man har en i 2 års trass og en vilter 1 åring uten noen form for hemninger hehe, det er da de blir slitsomt:-)

 

Alt i alt så syntes jeg to tette er FANTASTISK! De er enormt sammensveiset. Kunne gjerne gjort det samme igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...