Gå til innhold

Kan sambo bli sur for antall sex-partnere??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sambo har gjentatte ganger mast om hvor mange jeg har hatt sex med før han.. Vel igår orket jeg ikke maset lenger og fortalte sannheten om at jeg har hatt sex med 9 stykker. Han på sin side har hatt 6.

 

Det ble utrolig dårlig stemning og det har det vært siden sannheten kom fram i går kveld.. Han har nesten ikke snakket til meg - men gått og brekt seg og slengt små kommentarer som "fy faen - æsj"

 

Jeg trenger noen råd her - har han egentlig rett til å holde på sånn?

 

Jeg mener.. jeg har da aldri kommentert noe av hans tidligere partnere, og ser ikke vitsen med å snakke om det i det hele tatt.. Dessuten har han mast utrolig mye om å få vite det, og når jeg forteller sannheten så skal han holde på sånn her?

 

Jeg føler meg veldig utilpass og syns det fælt at han skal gi uttrykk for at jeg er "så skitten og ekkel"

 

 

Hva mener dere? Noen i samme situasjon??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så synd at du sa det! Det måtte bli pes av det... Får håpe han ikke har 3-regelen i hodet; regelen som sier at damer trekker fra 3 og menn legger til 3 :-S

 

Bare be han om å "get over it" - gjort er gjort. Barnslig av han, klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så maser han om å vite det og når han får vite det så blir han sur...?! Barnslig!

Han er nok bare misunnelig fordi du har hatt flere enn han;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde ingen rett til å mase om å få vite og heller ingen rett til å oppføre seg slik.

Disse andre var du sammen med FØR du traff han.

 

9 er da ingen ting.

 

 

Mannen vet ikke hvor mange jeg har hatt sex med og ikke vil han vite det heller. Men han vet det er flere enn han med sine 26 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er jo bare tullette.

 

Jeg har hatt flere enn mannen, enda han er 12 år eldre enn meg. Men han er da ikke sur av den grunn. Og når han ber om å få vite det, så kan han jo bare ha det så godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la deg affisere med slik barnslig oppførsel, enten får han leve med det - eller så må han ta et valg om å ikke gjøre det. Jeg foreslår at du tar deg en skikkelig prat med ham, spør hvorfor det er så ekkelt - det er jo tross alt bare en mer enn hva han velger å si. Han har da ingen rett til å dømme deg på noen måte! Måten han reagerer på er fornærmende og nedverdigende, virkelig upasselig for en som skal ta vare på deg og støtte deg som partner.

 

Synes det at han tydligvis har hatt et sterkt behov for å vite dette er en liten varsellampe, jeg hadde nok aldri svart og om han ikke ga seg med maset, vet jeg ikke om jeg hadde orka å vært i et slikt forhold. for meg er det en privatsak, det har det alltid vært, og kommer alltid til å være - uansett hvem jeg er sammen med, om jeg er forlova, gift, har en flørt eller whatever. Selv om man er sammen har man en privat side som partner ikke har noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så dårlig og umoden oppførsel! Han spurte og maste, så fikk han svar... Hva hadde han ventet seg? At du var jomfru og ikke hadde noe liv i det hele tatt før du møtte ham? Ærlig talt, 9 er jo ikke så veldig mange da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo åpenbart bli det, det opplever du jo. Er det saklig og rasjonelt? Absolutt ikke. Burde du finne deg i dette? Overhodet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det dummeste jeg har hørt. Hva du gjorde før han er da ikke din business. Jeg har venninner som har hatt seg med 20-30 stykker og en kompis med 100 (!) bak seg, men fortid er da vitterlig fortid! Og uten at det egentlig spiller noen rolle; 9 stykker er da overhodet ikke mye? Og det er bare TRE stykker mer enn han. Ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar..

 

Jeg er virkelig frustrert, og kan ikke fatte at han lar dette bli verdens undergang. Vi har egentlig et veldig fint forhold med svært lite krangling.. Men nå syns jeg han går over grensen altså! Vi ble venner igjen i går kveld etter at jeg kjeftet en del på han - men i dag tidlig var vi tilbake!! Er det mulig?

 

Han sier: det hadde ikke vært så vanskelig for meg å takle hvis det ikke hadde vært så mange, er det rart jeg blir lei meg når du har så mange fler enn meg, jeg føler meg ikke akkurat spesiell etter at har hatt så mange, når har du fått tid til alt dette?

 

 

Det verste med hele greia er vel egentlig at han overser meg og trekker seg unna akkurat som jeg skulle hatt pest..

 

 

Trenger flere råd - hvordan skal jeg takle dette?!?!?

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan han selvfølgelig bli så mye han vil. Denne karen kommer du nok til å stri med, i og med hans manglende evne til å respektere din person. Fortid er fortid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du fått tid til alt dette? Til å ligge med 9? Hva tror han, at hvert samleie varer et år?

 

Hvorfor skal han føle seg lite spesiell. Jeg har hatt mellom 30 og 50 et sted, jeg husker ikke lenger. Samboeren min er da like spesiell for meg selvom jeg har levd et utsvevende liv før. (Min vet forøvrig ikke hvor mange jeg har hatt, jeg svarte nemlig bare: "mange fler enn deg", da han spurte, så han lot det ligge..)

 

Kanskje han hadde forestilt seg at du var jomfru Maria, og at hans bilde av sin uskyldige blomst gikk litt i knus da illusjonene brast.

 

Han kommer nok over det, hvis ikke er han bare teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig KAN han bli sur for det. Det er da en menneskerett å bli sur for akkurat det man selv vil.

Om har bør behandle deg på den måten? Nei, det synes jeg ikke. Han oppfører seg ikke rasjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knis. Hatt tid til 9 stk?? Teknisk kan vel det ha tatt ca 1,5 time av livet ditt...?

 

1. Ni er ikke mange! Med mindre dere er 17 år... Gjennomsnittlig antall partnere er i følge en undersøkelse fra 2005 12 stk for et voksent menneske. Alt under snittet må vel i så fall regnes for få, ikke mange!

 

2. Han er en liten dritt som skal ha deg til å føle deg møkkete pga fortiden din. Oppførselen hans er i beste fall umoden, uakseptabel, selvmedlidende og selvtilfreds, i verste fall beint frem slem.

 

3. Fortid er fortid. Hvis ikke han kan takle fortiden din (som er innenfor absolutt alle rammer for hva som kan kalles akseptabel - ikke glem det!), får han gå fra deg. Det er ikke lov å la noe som har skjedd før hans tid få farge hverdagen på den måten.

 

4. Håper alle for all tid husker at man ikke diskuterer antall tidligere partnere med nåværende partner. Det er BARE skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal i alle fall vite at det er ikke deg det er noe feil med. Han prøver å gjøre dette til en brist ved deg som moralsk person, og det er selvfølgelig bare tull. Reaksjonen hans stammer mest sannsynlig fra usikkerhet hos ham selv. Enten får han godta at sånn er det, eller så må han revurdere forholdet.

 

Husk at den du skal ha det beste forholdet til, er deg selv. :) Vi bærer over med bristene til de vi elsker, men bør ikke gjøre det når de samme bristene får oss til å føle oss mindreverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at jeg faktisk føler et snev av dårlig samvittighet i forhold til min fortid.. Jeg vet at jeg ikke bør ha det, eller unnskylde meg på noe som helst måte.. Jeg møtte sambo da jeg var 20 år og hadde vært seksuell aktiv i fem år da..

 

En annen grunn til at han er sur/nedfor er fordi vi hadde sex første kvelden.. Dette er selvfølgelig noe jeg kunne ha unngått - men han var da like mye med på det?!?

 

Han bruker dette mot meg ved å si at: han ikke har møtt jenter som har vært villig på den måten før.. og at one-night-stands ikke er hans greie..

 

 

Huff.. dette er bare helt sykt.. Hvordan skal jeg forsvare meg og vise han at han ikke kan overkjøre meg på denne måten?? Flytter jeg ut for en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Er han sur fordi du hadde sex med ham første kvelden? Glemmer han seg selv oppi det hele da eller? Fy faen for en TÅPELIG mann.

Vil du virkelig holde sammen med dette krapylet?

 

Jeg hadde aldri godtatt slik oppførsel i det hele tatt!

Hadde pakket baggen hans og kastet ham ut på dagen. Det får da finnes grenser.

Man har ingen rett til å bli sur for noe man trygler å ber om å få høre, og så attpåtil bli sur på deg for noe han selv var med på.

 

Kom deg vekk fra ham først som sist. Dette blir nok aldri bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon, ja! Eksen min spurte og gravde om mine tidligere forhold og dum som jeg var fortalte jeg. Hadde hatt sex med fire (!) stk før ham, og han ville vite alle mulige detaljer og ble rett og slett sjalu på fortiden min som han selv hauset opp til å være en stor sak. Dessverre gikk jeg i fellen og begynte å føle 1) at han hadde rett til å vite om fortiden min og 2) at jeg måtte unnskylde meg for den.

 

Ser jo nå at det var helt sykt og er egentlig mest skuffet over min egen reaksjon og at jeg ikke var sterkere. Følte jeg ble helt tatt på senga av hans krav om å vite og ble så slått i bakken av reaksjonen og ville gjøre "alt" for å redde det jeg av en eller annen grunn syntes var et bra forhold.

 

Ser nå i etterkant at dette bare var en av tingene som viser hvilken personlighet denne mannen hadde... er glad jeg kom meg vekk. Som alle andre her inne sier, han har ikke rett til å vite og nå når du allikevel har fortalt, så har han ikke rett til å holde det mot deg. Ikke la deg nedverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Er man med på leken, får man tåle steken" passer bra på denne syns jeg....Spør han så får han jo for faen tåle svaret også!

 

Blåst fyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en teit ting og bli sur på, eller i værtfall og reagere og holde på på den måten.

 

og 9 stk er ikke mange, og han har jo ligget med flærne enn deg så egentligt i denne situasjonen hadde det nesten vært mer rett om det var du som var sur på han.

 

Jeg har selv kun hatt 2 partnere, og med xen sa jeg rett ut at han kommer ikke til og være den siste heller jeg ligger med. kansje frekt sagt, men visste selv at det forholdet ikke kom til og vare og jeg var bare 17 år og ville jo ut og utforske litt, kan vel si at og ha sex med han vare ikke det store, jeg forstod liksom ikke helt hvorfor folk likte sex så godt for det var jo liksom ikke noe spessielt, men med sambo nå som er nr 2 så ble sexen noe helt annet så jeg føler selv nå at jeg har fått opplevd dårlig sex og god sex.

 

Sambo derimot har ligget med en del mer en meg, jeg er ikke direkte sur for det, men tanken på at han har ligget med så mange så tenker jeg litt på at det er litt ekkelt/ubehageligt. men gidder ikke bruke tid og krefter på og bry meg. det er fortiden hans og hans valg, han har kun hatt sex med noen han har vært i forhold med (forhold alt ifra noen få mnd til et par år) Men derimot er det meg han har vært sammen med lengst(4 år) og fått barn med i tillegg til at vi er forlovet og planlegger bryllup. Vi har mye mer historie sammen enn hva noen av de andre han har vært sammen med har hatt og mye mer verdifull historie, mer blir det når det blir bryllup og nr 2 om 6 uker.

 

 

Du burde nok snakke med han og prøve og få svar på hvorfor han holder på slik og reagerer på den måte, han har jo tross alt ligget med flere enn deg, og han kan ikke forvente at du skulle vært jomfru når han traff deg, da burde han også vært jomfru når han traff deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger, deilig å se at jeg har så mange i ryggen som kan fortelle meg at jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet.

 

Har prøvd å få han til å forstå saken fra min side, men er fortsatt sjokkert over det levenet han stelte i stand. Føler at tilliten min til han er noe svekket - og er redd for at han skal skape problemer over dette i framtiden.

 

Flere synspunkter? Eventuelt noen som klarer å sette seg inn i hans situasjon? (forstå hvrfor han reagerer så sterkt?)

 

 

Tusen takk

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...