Gå til innhold

Dere med flaskebarn på 4-5 mnd..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er måltidene til barna deres?

 

Her er det slik:

 

07.00 - 150-200 ml mme

10.00 - 1/2 lite glass fruktmos + 70 ml mme

13.00 - 1/2 lite glass middag + 80 ml mme

16.00 - 120 ml mme

19.00 - 100 ml mme m/ 1 ts grøt i (velling)

 

Hvordan er deres måltider i forhold til mine? Er førstegangs og vet ikke helt hvordan jeg skal sette sammen måltidene på dagene. Gutten min er snart 5 mnd, er dette mye/lite? Jeg gir han til han blir mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

syns det hørtes veldig greit ut jeg.. er jo forskjell på barn hvor mye dem spiser.. så lenge barnet legger bra på seg i følge sin egen kurve, behøver du ikke å være bekymret... og så lenge han virker mett...

 

jeg har ei på 6 mnd... (og ei på 7 år da...)

 

dette spiser min lille snupp :

 

ca kl 08 : 210 ml mme

 

ca kl 11 : 1 brødskive eller litt grøt (ca 5-6 skjer med grøt pluss vann, blir sånn akkurat passe med mat til min...) vann til maten ...

 

blir lagt etter hun er ferdig da med lunsjen..

varierer litt hvor lenge hun sover.. men som oftes bare 1 time..

 

ca kl 14: middags glass/evt hjemme lagd middag... spiser da nesten et stort glass...altså litt over halve.. vann til maten.. noeng ganger dessert, som fruktmos e.l

 

ca kl 16 : 210 ml mme, så sove til ca 1715....

 

ca kl 1830 : kvelds grøt og 210 ml mme... kveldsstell og i seng ca 1915...

 

sover hele natten...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med å gi brødskive til en på 6 måneder? (Dømmer ikke, bare veldig nysgjerrig).

 

Jeg har en på 6 måneder og hun virker utrolig interessert i brødmat, men hun har ingen tenner og jeg har ikke tørt å la henne få.

 

Hun spiser:

 

07:00 - 210 ml mme

10:00 - 180 ml mme (fikk før litt middagsglass eller fruktmos, men har kuttet det ut siden det virker som hun blir urolig om kvelden (??!!) om hun spiser noe på formiddagen)

 

13:00 - 180 ml mme

16:00 - 180 ml mme

18:00 - 6 skjeer med grøt plus ca 60 ml mme

 

Hun får også tilbud om en flaske før hun legger seg kl 19, men pleier vanligvis ikke å drikke noe av den.

 

Hmm ut ifra det dere gir, gir jeg jenta mi altfor lite mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du gir henne for lite, du gir henne jo 260 ml mme mer enn det min gutt får :) Jenta di får smaksprøve på grøt og gutten min noen skjeer med middag og fruktmos. Tror ikke du gir henne for lite. Var mer redd for at jeg ga gutten min for mye jeg. Men jeg kommer til å gi han så mye mat han vil, bare han blir mett.

Gutten min har også en god vektoppgang, har jenta di det så har du ingenting å bekymre deg over :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...