Gå til innhold

Når barn skadet seg i barnehagen...


*Lissi*

Anbefalte innlegg

I fare for å høre ut som en hysterisk mor;-) Vesla vart dyttet og ramlet inn i et bord i dag. Hun svimte ikke av, men har en skikkelig hevelse i pannen og øvre del av nesen.

Vart helt satt ut da jeg såg henne. Noe av det første jeg tenkte var hvorfor de ikke hadde ringt.

Er det vanlig at de kun ringer om det er såpass alvorlig at de havner på legevakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok litt forskjell fra personal til personal tror jeg, noen har kanskje litt mer is i magen enn andre og noen har mer erfaring med skader enn andre og handler deretter.

Begge barna våre har slått seg i hodet, panna og hatt masse blåmerker men bare blitt ringt til en gang. Da hadde han falt og landet med øyet på en stein så de var redd for øyet.

Tror det er viktig å snakke med barnehagen dersom du synes du skulle blitt kontaktet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår bhg har ringer de når barna slår seg i hodet uansett om det lite eller mye!

Vår datter datt på trappa å slo seg i bakhodet i vinter, da ringte de! Hun gjorde seg ingenting og jeg hentet henne ikke! Men de ringer uansett når det er noe med hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette tror jeg faktisk jeg ville tatt opp, det er helt greit at de ikke driver å ringer hver gang ungene får et skrubb, men er det snakk om hodet og evt hjernerystelse bør de ringe. De bør ihvertfall ikke legge barnet til å sove!

 

Jeg har opplevd at ungene har fått diverse småskader i barnehagen, alt fra skrubbsår til blå negl, men har blitt ringt til bare en gang. Det var da datteren min datt bakover fra en krakk og slo hodet i bokhylla.

 

Jeg synes det er greit de ringer ved kraftige slag mot hodet, så kan evt foreldrene bestemme selv om de vil hente barnet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss pleier de å ringe om det er noe spesielt. Vanlige knall og fall ringer de ikke for, men er det utover det ringer de og sier ifra. Vi må også lese og signere på skademld skjema når det er utover det normale. Jeg måtte gjøre det tre ganger på en uke for en stund siden, den ene gangen så jeg at hun slo seg også (at det gikk bra er ett under, men unger tåler mye. Det var ikke mange minutter med hyling før hun for vidre for å leke)

 

Som jeg har merket med ungene her hjemme så er det ikke alt som ser så galt ut før en stund etterpå. Det er de rareste ting ungene har fått størst blåveier eller skader av her i huset. Så utifra hvor aktive de ungene mine er så hadde barnehagen måtte ringe en gang hver dag tror jeg, men lite skader selv om det er mye knall og fall på ungene. Minsta skal prøve alt og helst to ganger selv om hun slo seg første gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gutten min var 2år, så ble han dyttet hardt og falt med hodet først i et murgulv. Han gråt ikke. Men kastet opp en stund etterpå. Og fikk stor kul. Var slapp og fikk feber.Dette var kl 10. Ingen ringte fra barnehagen. Han låg på et fang, fullstendig utslått når vi hentet han kl 16.

Vi måtte kjøre rett til legevakten, og han hadde hjernerystelse.

Dette skjedde på sommeren med mange vikarer på jobb!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...