Gå til innhold

Lot 6 åringen min smake alkohol i går.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han fikk ett glass cider til middagen og ett glass senere.

Kjøpt på europris og inneholder 0,75% alkohol.

Det var stor stas for han å drikke det samme som oss voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innlegg rapportert mod.

 

Håper de finner ut hvem du er og gir deg smekk på fingrene (enten for å gi ungen alkohol eller for å lyve om det)

 

Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle. Når man gir barn alkohol og attpåtil skryter av det så fortjener man en liten smekk!

 

11:41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge alkoholloven regnes alkoholholdig drikke det som inneholder mer enn 2,5 volumprosent alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga ungen min 3 flasker lysholmer light på julaften, en flaske er 2,3% alkohol eller noe rundt der.

 

Så nå kan jeg regne med at barnevernet kommer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmel og hav..... mine barn elsker denne cideren, regner med det er den samme vi kjøper i sverige(0,7%)

 

Har gitt den til mine unger i mange år, til festlige anledninger fordi de syns den er god:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt problemet med folk her inne. Ungen kunne faktisk gått å kjøpt de der ciderene selv på europris!!!!

 

Skal personalet som selger disse også få seg en smekk på fingerene også da ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at det ikke er aldersgrense på og få kjøpt cognac kuler etc?? Et barn kan fint spise et par slike esker og bli både berusa og full, er det kanskje ikke Helsedirektoratet som burde fått seg en smekk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.

Jeg hadde jo ventet reaksjoner,men å bli rapportert til moderator var jo spesielt.

Vi ønsket å feire en nyttårsaften på barnas premisser,men med en litt mer staslig ramme rundt det enn julebrus og pommes frites.

Vi serverte derfor en fin middag og hadde europris sider til drikke.Det var det nærmeste alkoholfritt vi fant. Siden det ikke regnes som alkoholholdig drikke etter loven lot vi 6 åringen få 2 (halve) vinglass cider.

Vi serverte ingenting som inneholdt en høyere alkoholprosent enn dette. Altså,alle voksne var edrue nok til å kjøre bil.

 

Det er også sant som nevnt over at barn kjøper denne sideren selv på europris.

 

Men dette var altså grådig feil gjort av meg? Eller var det innlegget som gjorde det feil?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmeste dere fant alkoholffritt? Igår drakk voksne og barn champagnebrus av champagneglass, og vi hadde det kjempekoselig! Alle var enige om at vi ikke skulle drikke alkohol, og barna syns det var stas å drikke det samme som voksne i voksenglass. Det kan gjøres uten å bruke alkoholholdig drikke, selv om det bare er 0.7%, husk at i en barnekropp vil det utgjøre mer enn i en voksenkropp.

 

Skjønner ikke hva som går av folk nå til dags!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prinsippet med å servere alkoholholdige drikker til barn synes jeg er helt feil da de ikke trenger voksne rammer rundt feiringer.

 

Når det er sagt blir ikke barn fulle av hverken konjakkuler eller lettøl da alkoholprosenten er så lav at promillen blir vannet ut av den resterende vesken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe...

 

Laterlig.

Hvis du skal bli ful på den sidern må du inn ta mere en en kropp kan fylle.

 

Dette er da virkelig ikke en alkholholdig drikke i den forstand.

Viste dere at man kan bli full hvis man spiser mange, litt gamle apelisiner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som syns det er forferdelig å gi barna noe med bittelite alkohol i:

 

Det som det er 0,7% alkohol i eller mindre er ikke pliktet til å merke med det.

Alkoholfri øl inneholder som regel 0,5%

Syrnet melk (kulturmelk, kefir osv) og yoghurt inneholder noe alkohol.

Og det fins utrolig mange andre eksempler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herreguuuud. Kjenner jeg blir fryktelig provosert av enkelte "bedrevitere" her inne!! Skjerp dere! Det er da verken farlig eller ulovlig å servere barna cider som man får kjøpt på europris! Er selv førstegangs, men ser for meg at foreldre som ikke tillater dette til barna sine må være SKIKKELIGE "stuck- ups". Unnskyld altså, men dette provoserer meg skikkelig. Dere fikk garantert også smake alkohol av deres foreldre i tidlig alder- og cider er ikke alkohol selv om det er "alkoholholdig" drikke.

 

Skal man "beskytte" barna for alt man kommer over her i verden kommer jorda til å kollapse av en eller annen pest eller kolera pga dårlig immunforsvar eller lignende... Åpne øynene deres, verden er ikke steril!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Champangebrus og julebrus er da det samme.

Men om du ikke forstod meg: vi ønsket ikke å drikke brus,men ha noe litt anderledels.Er ikke pol her,så europris cider ble valget.

Jeg gir heller 6 åringen min drikke i en barnekopp. Han fikk ett halvt vinglass to ganger.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at det er flere enn meg som klarte å få tak i alkoholholdig drikke i tidlig alder- og vi døde ikke av den grunn? I mitt tilfelle var jeg tre år da jeg kom over et vannglass med vann i som jeg drakk. Det viste seg jo raskt at dette var en drink med vodka i- men lever da like fullt og helt i dag?

 

Og med tanke på de mengdene med alkohol vi heller i oss i løpet av en fyllefest, så tror jeg ikke at en 6-åring blir alkoholiker av to halve glass med cider fra europris. Get real.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre min hatt!!! Disse ciderne går det på ingen måte ann å drikke seg full på. Min mor som har hatt utrolig vonde opplevelser i barndommen pga alkoholisert far og er fullstendig avholden, drikker disse ciderne. Jeg har fått de siden jeg var liten. Vi gir de til alle barna i vår familie på lik linje som brus. Den alkoholen du får i deg der er ca like som frukt fra hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var det måten du skrev innlegget ditt på som provoserte meg når jeg las det.

Jeg har vokst opp med et avslappet forhold til alkohol, og har et avslappet forhold til det den dag idag. Men uansett avslappet forhold, så betyr det i eldre alder, ikke i barnealder, og slike holdninger har mine foreldre også. Jeg syns ikke det er greit å sitte å drikke eller later som man drikker alkohol attmed barna. Og hvis voksne tar seg ei øl eller slik som til juleribba og eldstemann spør hva det er for noe så sier jeg at det er voksendrikk og ikke noe for barn, at det kan være veldig farlig for barn. Ja fysj og fysj sier treåringen da, kun "pappa" og "morfar" som kan drikke det.

 

Når dere setter dere ned med barna og later som dere drikker "voksendrikk" og viser en holdning som at dette ikke er farlig og dette er lov, hva hvis de kommer over ei flaske med sterkere saker i huset, og setter seg ned å leker og skal drikke voksendrikk, for det er jo lov og det gjorde jo mamma og pappa lamme oss på nyttårsaften?

 

Jeg er gravid nå med tredjemann, og har til tider hatt veldig lyst på en kald øl. Jeg drikker ikke lettøl, rett og slett av prinsipp fordi det inneholder små mengder alkohol. Jeg har kjøpt meg munkholm alkoholfritt juleøl, som er fantastisk godt. Jeg lar ikke eldstemann på tre år smake på det engang fordi jeg mener uansett at øl hører ikke sammen med barn. Han vet jo ikke hva alkohol er for noe og om det inneholder alkohol eller ikke. Han kan jo like gjerne finne på å smake på ei vanlig øl hvis han hadde kommet over det og tenkt at jamen jeg fikk jo smake med mamma så da kan jeg jo smake på denne også?

 

Jeg mener saken er ikke den om det inneholder alkohol eller ikke. barna er for små til å skjønne den biten, men den holdningen du som foreldre viser barna dine i forhold til "voksendrikker". Barna vet ikke forskjell på lite/ingen eller mye alkohol, men de vet og lærer meget godt av holdningene våre når det kommer til hva som er greit eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener og respekterer dine holdninger.

Men du må huske at det er stor forskjell på min 6 åring og din 3 åring.Min 6 åring tar seg ikke egen drikke uten å spørre.Det står heller ikke alkohol tilgjengelig for det i mitt hjem.

 

Jeg antar da at du mener det var enda mer feil med den helt alkoholfrie champangen vi sprettet ved midnatt? (også kjøpt på europris)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...