Gå til innhold

kolikk: sjekk om det sovende barnet har hodet kun til en side.


amaliel

Anbefalte innlegg

min gutt hadde dette. uansett hvordan jeg forandret hodestilling, tok han det tilbake til sin favorittside. hadde helsesøster kunnet teori også i praksis,hadde ho sett lang vei at min sønn hadde kiss-syndrom.jævla fitte. sorry,men en så vesentlig ting,burde ho kunnet. min sønn kunne sluppet mye smerte, røntgen av tarmer, soyamelk, bla bla.

 

gikk til kiropraktor da gutten var 4 mnd på eget initiv. han var ikke i tvil- kissyndrom. ble gradvis bedre etter 3 ganger der. så ikke ut som han gjore noe,men det funket. slet litt i perioder med luftplager til han var litt over et år. frisk nå. aldri trodd på alternativt.

 

ikke hør på helsestasjonen, men vet når noe er galt med barnet. jeg visste at det var mer galt enn kolikk. visste det.

 

husk å sjekk om du har kolikkbarn om barnet ditt i tillegg har favorittside. noen kan ikke ligge på magen, noen får vondt av å sitte i bilstol,høyre venstre.min er enda skjev i høyre bakhodet pga høyre var hans favorittside.

 

var en vond tid. unner ingen kolikk eller kiss-syndrom barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Og ikke minst, ikke snakk med fysio, fysioterapeuter kan ikke noe om dette. Det er enten kiropraktor eller manuellterapeuter som har kunnskap om kiss, snakk med de dere har i nærmiljøet og finn den med best kompetanse på dette.

 

Er mange fler symptomer også, f.eks ammeproblemer, søvnproblemer, noen vil stå tidlig i stedet for å ligge/krype. Mye mer, så få heller en sjekk hos kompetent behandler. :)

 

For de som ikke vet, KISS er låsninger i nakke/rygg som kommer av f.eks skjevstilling under svangerskap/fødsel. Fødsler som har vært hard, lang eller veldig kort kan medføre låsninger hos barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

Vår datter har akkurat det samme. Sliter masse med luftsmerter og ligger kun på venstre side med hode. Begynner å mistenke at dette er KISS. Hun har blitt litt flat i bakhode på venstre side. Har vært hos kiropraktor og fysioterapeut, har ikke hjulpet noe særlig. I morgen ringer eg osteopat eller evt. manuellterapeut. Hun ble tatt med sugekopp under fødselen, tror kanskje det kan være en sammenheng. Hun sover heldigvis gjennom hele natten, men har en tendens å holde det gående på dagtid. Jeg ammer ikke, gir flaske. Noenganger vrir hun seg når vi skal mate henne. Og hun blir stiv som en stokk. Står jo nesten av seg selv! Hjelper å legge henne flatt ned i sengen å gi flaske. Synes det har blitt litt bedre, nå er hun 3 mnd. Vil uansett ta det med roten, det er ikke noe særlig å se at de små har det vondt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei, har en unge på 10 mnd...

Han hadde kolikk i fire mnd, gikk til kiropraktor 3 ganger og ble bedre i en til 2 dager men så begynte skrikinga igjen:/ etter fire mnd var det over, men så kom ørebetennelse etter ørebettenelse... Fikk satt inn dreen, så nå er ungen så å si frisk... Men vil ikke sittei bilstol, vogn eller ligge flatt ( da blir han hysterisk og kjempesint)... Har veldig problem med å få ungen til å sovne, må vugges eller ammes i søvn. Når endelig søvnet er babyen veldig urolig, vrir seg og sutrer mye..

og itilegg nekter ungen alt av fast føde, skal bare ha flytende veske som vann og morsmelk..

Nå er sikkert ikke du lege, men jeg har fått leger og helsesøster i halsen! Føler at de ser på meg som hypokonder!!!!!

Tror du dette kan være KISS?

Eller er dette en helt normal unge med en gal mor?

Men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...