Gå til innhold

Får babyen abstinenser når den blir født?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har røyket hasj siden jeg var 4 mnd på vei. Prøver å slutte, men det er for vanskelig! Nå begynner jeg imidlertidig å bli litt bekymret for om barnet kommer til å bli født med abstinenser? Jeg røyker 2 til 3 ganger om dagen, men da røyker jeg det rent, uten tobakk. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Er redd jeg kanskje får problemer med barnevernet, hvis det blir oppdaget mens vi er på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaringer med dette, men etter det du skriver, at du røyker hver dag, vil jeg på det sterkeste påstå at beibien din vil få abstinenser en liten stund etter fødsel. Ikke på samme måte som med sterkere stoffer, men en mildere form. Røyker du hasj hver dag gjør du både deg selv og beibien din avhengig, og små barn tåler mye mindre og det skal mye mindre til for at de får i seg de samme stoffene som mor. Klarer du trappe ned til en gang i uken ville det vært mye bedre for dere begge! Du vil nok få deg et slag i trynet hvis du fortsetter å røyke hver dag frem til fødsel.

Og, ja, finner jordmødre og leger ut at barnet ditt har abstineser etter fødsel, vil barnevernet bli tilkallet. De vil kanskje også ta prøver for å finne ut hva barnet har fått i seg. Dette har jeg tidligere pratet med jordmor om, da jeg selv røyket før jeg visste at jeg var gravid.

Lykke til videre med svangerskapet, og med å slutte å røyke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg klart å slutte helt!! Orket ikke mer av den dårlige samvittigheten jeg fikk ovenfor babyen! Men nå sliter jeg med dårlig matlyst.. Klarer nesten ikke å få i meg noe mat! Er høygravid nå også, og har bare 6 uker igjen til termin, men ser ut som jeg er ca 5 mnd på vei bare.. Er derfor veldig redd for neste kontroll hos jordmor. Hun sa nemlig at jeg ikke hadde gått opp noenting i vekt sistgang jeg var der.. Og siden jeg overhodet nesten ikke orker mat, har jeg nok gått enda mere ned i vekt! Er redd jeg kommer til å bli lagt inn!! Er det noen som har opplevd noe lignende, og vil dele sine erfaringer?? Blir VELDIG takknemlig for svar, da jeg går og bekymrer meg sånn for dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SI ja takk til all hjelp, om ikke annet så for barnets skyld. Fortell om spiseproblemene til jordmor, sånn at du får god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er bedre og innrømme sine feil å be om hjelp, så veit de i alle fall hva de evt kan gjøre tiden fremmover og når barnet akkurat har kommet ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...