Gå til innhold

Gravid uke 33, røyker fortsatt..... Noen andre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Stakars lille babyen min.....

Klarer ikke slutte helt.

 

Vil gjerne høre fra noen i samme situasjon.

 

 

Dere som ikke røyker bes ikke kommentere innlegget!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff, det er en liten trøst at jeg ikke er alene. er ikke mer en 13uker og håper jeg skal klare å slutte denne gangen. Røyka hele svangerskpet med de to første. har akkurat brukt en time på å lese om hvorfor det er skadelig, men iike at det hjelper. får bare prøve å røyke så lite som mulig uten å tenke så mye på at man MÅ slutte.

 

skulle ønske det var så lett som mange får det til å høres ut.

 

Lykke til,håper du klarer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her og:(:( er tidlig enda, men alikevel, ... virker som det vanskelig jo mer jeg tenker på alt det der om at det er skadelig for babyen etc....

 

men jeg vil ikke gi opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som har skrevet innlegget, og kaller meg selv for "J" i dette forummet.

 

Jeg tror jeg har lest ALT om skadevirkning av røyking på nettet. Har bevisst oppsøkt det jeg kan av skremselspropaganda, bilder, eksempler osv. Tror jeg har vært inne å søkt på dette hver dag i hele graviditeten......... Men likevel, så går jeg ut å tar en røyk.... Det holder på å klikke for meg.... Har kjempedårlig samvittighet, og ødelegger kosen med å gå gravid. Ikke nok med det, men jeg er gravid med prøverør, og burde vært den første som sluttet å røyke. Skjønner ikke at det går ann å være så dum i hue som jeg er.

 

 

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er du langt ifra, men kansje du stresser for mye med tankene rundt det ? jeg burde jo også definitivt slutta, har mistet 3 ganger og er gravid fr 4de gang, så ja, men har gått til akupunktur, og fikk beskjed om at det var andre ting i kroppen min som var grunnen til dette, og at røykingen var "den minst skadelige" for å si det sånn.. på en måte var det godt, men vil så gjerne,

 

har vert gravid så mange ganger at jeg glemmer liksom jeg er gravid og nå, og dermed glemmer at jeg ikke burde røyke nå også...

og på en annen måte så er jeg så redd for å misste igjen at jeg liksom tenner røyken og bruker den som trøst....

 

men tenkte jeg sku begynne å lese alan carr sin røykebok nå snart, har slyttet med hjelp fra den før, tips til deg kansje?

veldig lettlest bok, og den får deg til å rett og slett bare miste lysten(jeg har nok lest den for mange ganger(første gangen jeg Leste den slutta jeg bang og holdt opp i 2-3 år ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 31 uker.. og røyker litt fortsatt..

kan jo gå en dag eller 2 uten også, men somregel blir det 1 røyk om dagen.. og noen ganger fler..

men jeg synes nå ikke det er så ille i motsetning til at jeg tidligere røykte 20 per dag..

 

har holdt meg på max 10 nesten hele svangerskapet, men de siste 3 ukene har det vært MAX 3 om dagen..

men som sagt er det somregel bare 1...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 uker og gitt opp.. Hadde en "god periode" midt i svangerskapet, men nå er det helt håpløst. Røyker hver dag.. Fler om dagen.

Livredd for at ungen skal komme ut liten pga infarkter i morkaka osv.

Tenker på det hele tiden, men slutte, nei, det gjør jeg visst ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

 

 

Jeg var selv i samme situasjon, jeg klarte ikke selv. Jeg følte meg helt for jævlig og skjulte det under hele svangerskapet, bare min samboer, jordmor og mor var klar over det. Heldigvis fødte jeg en frisk sønn uten problemer, men det hadde jeg nok ikke meg selv å takke for.

 

Jeg trappet ned fra 25 til 6 om dagen, og følte meg uansett litt stolt av det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er gravid i uke 39 og har enda ikke sluttet. Jeg røyker ikke like mye hver dag, men har seriøst problemer med å slutte. Får så dårlig samvittighet :( Men det funket ikke for meg å slutte..:( Klarte det rett og slett ikke. Håper bare jeg ikke har skadet babyen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uke 36. Og har vært av og på hele svanerskapet.

Den siste uken eller to har jeg røykt en hver kveld.

Og har også dårlig samvittighet....

 

Eneste grunn jeg ikke klarer det helt er da jeg har flere venninner som har røykt i svangerskap og fått velskapte babyer.

 

Røykte siste mnd med mitt første barn. Rart.... Men da var det en røyk dagen.

 

Men finner ingen dokumentasjon på at det skader barnet..... har saumfart nettet.... og en er ikke skadelig med tanke på hva 20 om dagen kan gi av skade. så det er den tanken jeg holder på nå....

 

uff.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Glad jeg ikke er helt alene her... :-/

"Smugrøyker" enda...er i uke 31. VET jeg ikke skal og har dager, til og med uker, uten å røyke. Men så er det når jeg ikke har de ukene da...

Satser på 2 røykfrie mnd nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 12, røyker nesten ikke. Kan gå mange dager uten røyk, men da blir forstoppelsen veldig sterk!

Jeg har nemlig vært avhengig av røyk for å gå på do! Og hvis det går altfor mange dager uten røyk, får jeg tarmproblemer! Det holder faktisk med 4 små trekk for å sette i gang tarmsystemet av og til!

Men jeg er også deppa i tillegg og denne helgen var på ferie og tok ca 2 røyk om dagen, har dårlig samvittighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...