Gå til innhold

Til alle dere "gamle" mødre, les dette : )


annesmil

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som ble født av en mor som var 40 år når hun fikk meg, å for 30 år siden var 40 år mer en i daag ; ) Jeg har en storebror som er 2 år eldre. Så foreldre mine var de eldste alltid.

 

Men, jeg har aldri tenkt på de som gamle. Jeg vet at jeg var 100% ønsker når jeg kom. De var ferdig med alt av selvrealisering, betalt ned en del på lånet. De hadde alltid tid til oss, om vi ikke var rike hadde vi alltid nok av det vi trengte. De hadde livsvett nok til å la oss gå egne veier og ta egne valg, mens de stod bak klar til å ta i mot om vi falt.

 

Noen ganger spør venninner meg nå, men er det ikke trist de vil jo mest sannsynlig ikke være der å se barnebarna gifte seg å få barn. Nei kanskje ikke, men de har tid nå. De er pensjonister og kommer gjerne å passer på når det er stengt i barnhagen, under sommerferie kommer de å passer. De tar oss med på ferie, fordi de selv har så mye ferie at de ikke selv trenger å slappe av hele tiden. Er du bestemor som 45 åring, har du jo gjerne selv en jobb å kan nesten ikke bruke hele ferien på å være barnevakt. Reiser man 1 uke til syden, kan det være mas og passe 3 barnebarn hele uken. men, er man 6 uker i syden, kan man fint passe barn en uke :)

Så nei, de får kanskje ikke se oldebarna sine, men da er det min tur til å stille opp for mine barnebarn. Å forhåpentiligvis kunne gi den hjelp og støtte til mine barn som mine foreldre gir oss.

 

Så om noen noen gang sier, du er for gammel, eller slike tanker smyger seg inn i hodet ditt. Kast dem bort. Å ta i mot dine ønskede barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Så fint innlegg.

Det finnes ikke noe fasitsvar på når det passer. Det tror jeg den enkelte må kjenne på selv. Jeg er veldig glad jeg ventet litt. Er 32.

Har en lang idrettskarriere bak meg, god jobb, gift og hus.

Ting er enklere når man er litt opp i årene.

Nå elsker jeg å bruke tid på min vesle jente.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hei

for et godt innlegg og jeg er helt enig med deg i alt du sier. Jeg ble mor for første gang i en alder av 34 år og 10 måneder - har en sønn på 7 år og har det helt topp med ham. Glad for at både jeg og min mann har "sprunget" fra oss for mange år siden - vi brukte også å reise en hel del før vi fikk ham... Nå tar vi helst dager så vel som ferier i hans tempo... Deilig det. Nyt dagene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Alder er ikke alltid det viktigste. Det er foreldrene som personer som er viktig og jeg tror ikke det er noen fasit. Alle besteforeldrene hos oss er nå pensjonister og de passer mer enn gjerne barn om det er noe. De har god tid og det merkes på barnet at hun har personer rundt seg som har tatt seg tid og ikke har det så travelt.

 

Forøvrig er vi som 40+ sprekere enn mange 20-åringer i aktivteter og fysikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Takk! Er sjølv 37. Fekk nr 1 sim 25åring, nr 2 når eg var 28 og nr3+4 no når eg er 37. Føler at eg er meir roleg og "naturleg" mamma no , sikkert både fordi eg har voref med om det før men og fordi eg er ferdig med studier og slikt. Håpar verkeleg at eg har energi som 40+ og 50+ og følge opp! Blei glad for innlegget ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...