Gå til innhold

Jenta mi er snart 3,5 år og har fortsatt superkort hår! Kommer det ALDRI?


MathildeC

Anbefalte innlegg

Ser en annen tråd her om spenner og ble inspirert - andre der ute med barn som gror hår VELDIG SAKTE? :-))

Håret har grodd jevnt og trutt siden fødsel bare uendelig sakte. Nå er hun snart 3,5 år og har en meget kort, men kledelig frisyre. Har bare stusset nakkehårene en gang.

Jeg synes selvfølgelig hun er supersøt, for det er hun jo, men selv snakker hun stadig vekk om langt hår og når hun skal få det.. Tro det eller ei men det er litt press i barnehagen på det å 1) ha langt hår 2) ha på kjole hver dag.

 

Sukk..

 

Kan det plutselig komme veldig fort, eller vil hun bli 6 år før det er ned over ørene..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi på 5 år sliter med det samme. Håret vokser så utrolig sakte og hun er kjempemisunnelig på sine jevnalderende venninner som har hår nesten til rumpa. Håret hennes har alltid vokst sakte, vet ikke hvorfor.

 

Jeg har sagt til henne at hun er heldig som har så fint hår, og at det kommer til å vokse seg langt, men hun må ha litt tålmodighet. Nå er det såpass langt at vi får det i en hestehale, men det er fortsatt kort da. Så her nisparer vi frem til skolestart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun krøller? Det er en nydelig jente i barnehagen til gutten min som snart blir 5 år. Hun har kort hår men det er fordi det er så utrolig krøllete. Hvis man drar det ut (moren viste altså, jeg har ikke prøvd selv;-) så rekker det litt forbi ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det virket motsatt. Nå har hun gått 1 år uten å klippe det og det har vokst fortere. Frisøren sa faktisk til meg at for at det skal vokse seg langt nå så må jeg faktisk droppe å klippe henne en god stund.

Og det har virket :) en 5 åring sitt hår er ikke slitt og usunt slik som vi voksne sitt hår er, vi farger og styrer i mange år. Derfor det blir slitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldstejenta mi er 8 1/2 år, har ennå ikke fått langt hår. Hun har spart siden barnehagen. Frisøren sa at for noen, så blir det rett og slett ikke lengre. Det vokser til en lengde og så detter det av. Så kommer det nye hårstrå, som vokser til en bestemt lengde og så detter det av. Jeg hadde det også slik når jeg var barn. Men nå har jeg ganske så langt hår. Det ble lengre ved 14-15 års alderen. Tror håret har 7 års syklus eller noe.

 

Eldstejenta mi ser opp til alle med langt hår og så er det litt sårt at lillesøster på 4 har hår til langt nedover ryggen. Verden er jammen urettferdig.

 

Men ikke noe å gjøre med det, enn å spare. Så får vi vente på at hårsyklusen snart kommer over i en ny fase, slik at også hun kan få langt hår. Når det blir vet jeg ikke, men vi får bare smøre oss med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret på snupp som er drøyt 2,5 år har samme "problemet". Vi har nå klippet vekk det meste av nyfødthåret i bakhodet for det ble bare en vas. Det betyr at hun er svært kortklippet i bakhodet.....

 

regner med at det bedrer seg etterhvert og at hun til slutt får litt lengde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bra det er flere som har det sånn. For meg er det selvfølgelig ikke et problem, men det er sårt når hun virker lei seg pga det. Vet ikke helt om det hjelper at vi sier kort hår er fint eller at hun er kjempesøt eller at "det vokser hele tiden".. Jaja.

 

Interessant med tips om 7 års syklus. Vi har forresten stusset det en gang, for det er fint med litt fasong, men nå har hun satt seg på bakbeina og vil IKKE klippe noe hår. Hun skal jo ha langt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hvordan har det gått med håret? Datteren min på 5 har også kort hår,og har aldri hatt en saks i nærheten av det! Hun har masse krøller og, så håret rekker til rett under ørene, supersøt! Om det dras ut rekker det til rett under skuldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dukket ikke opp noen særlig lengde her før nærmere 5 år her. Fremdeles ikke veldig langt ved 6 år, men vi har da vært hos frisøren et par ganger for å stusset tuppene. Vil ikke ha slitt hår selv om hun ønsker lengden. Vi har for klarte henne hvorfor vi klipper og det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...