Gå til innhold

Tanker / Planer rundt fødselen ???????


smaajento2

Anbefalte innlegg

Nå som det begynner å nærme seg termin, har dere gjort dere opp noen tanker ang fødsel?

 

Jeg har tenkt en del på dette den siste uka... en ting som er sikkert, er at jeg ikke skal ha noe epedural eller annen smertelindring som innebærer nåler (grunnet ekstrem sprøyteskrekk)

Så jeg har egentlig veldig lyst å prøve å føde i badekar denne gangen.. noen som har erfaring med vannfødsel??? fint om noen kan dele erfaringen med meg isåfall :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg :-)

Jeg har også skikkelig nåleskrekk men har tenkt på å få epedural den her gangen også.Fikk det sist og det gjorde forskjell på helvete og himmel for min del....

Men hadde da holdt på så mange timer at jeg kan ikke engang huske at de satte den,eller husker det men ingen smerte...

 

Tenker også på å føde i vann og har fått det annbefalt av ei venninnee som har prøvd begge delene.Men tenker at jeg må se det ann når den dagen kommer og gjøre det som føles riktig der og da... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal absolutt har epidural, hvis jeg føler jeg trenger det. Trengte det virkelig ved forrige fødsel. Nåla går jo inn i ryggen, så den ser man jo ikke... :)

 

Ellers er planen å ta det som det kommer. En fødsel kan vanskelig planlegges i detalj. Det går som det går, og det er som regel bare bra! :) Kan ellers si, med hånda på hjertet, at jeg gleder meg til å føde. Er jo ikke akkurat godt, men det går jo fort over. Og det er verdt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner jo ikke hvordan vondt det blir og hvor mye jeg tåler -så kommer til å ta det som det kommer det her med smertestillende. kanskje trenger jeg noe, kanskje ikke.

 

planen min er å jobbe med kroppen og fokusere på at bekkenløsning snart er over :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har bestemt oss for at vi skal føde på UNN og ha barselstiden litt nærmere hjemmet.

Og at fødselen blir som den blir. Kanskje greier man uten epidural kanskje ikke, men vi vil nok gledes over det lille skjønne nusket som kommer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her jeg skal føde er det ikke så mye valg når det kommer til smertelindring... Lystgass...thats it!!!! gruuuuer meg!!!! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...