Gå til innhold

Idiotisk holdning på ped leder i barnehagen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter på 5 år går i barnehagen. Jeg er hjemme med hennes 1 år gamle lillebror, og jeg har også henne hjemme en god del, gjennomsnitlig to dager i uka!

 

Dette er tydeligvis ett problem for ped leder. Hun klager for at ikke jenta mi er der ofte nok!! Det er min unge for pokker. Om ett år begynner hun på skolen, og vi har da ikke mer sjans til å ha mye god tid sammen.

 

Hun har bhg plass for det sosiale, ikke ett oppholdssted som MÅ brukes hver dag, når jeg likevel er hjemme. Er hjemme ett år ekstra, for henne også, ikke kun for minsten.

 

Virker som hun blir fornerma(!!) for jeg vil ha henne selv. Hun hadde nylig spurt ei venninne av meg (som har jobbet der til nylig) om jeg hadde noe imot henne siden hun kom så lite. Herregud!! Er det mulig å ta det personlig til seg? Å tro at HUN er grunnen til at jenta mi ikke kommer??

 

Barnehagen burde jo bare være glade for at noen mødre tar seg tid til barna sine!!!!! Jeg er ikke sånn mor som går hjemme og suller med kun minstemann, og setter eldste i bhg fra 8-5! Har fått to unger jeg og vil ha mest mulig tid, med begge! Jenta mi får være med å bestemme når hun vil i bhg og ikke.

 

I dag er vi hjemme og kooooooser oss, ute pøsregner det;)

 

Hva mener dere, skal jeg bry meg, eller drite i ped leders synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre ped.leder er kritisk til at barnet ditt er hjemme rett som det er, fordi hun da observerer at jenten din ikke "kommer inn" i barnegruppen på lik linje med de andre (at hun blir litt outsider) - ville jeg ikke tatt notis av tilbakemeldingene du har fått både direkte og indirekte gjennom sladder.

 

Er hun oppriktig bekymret for sosialiseringsprosessen til barnet ditt, og bruker dette som årsak, ville jeg tenkt meg litt om. Men uansett høres hele saken litt merkelig ut - en ped.leder skal da ikke trekke paralleller mellom at et barn får være hjemme og kose med mor med at mor ikke "liker" ped.leder

 

Så lenge du er trygg på at årsaksforholdet jeg beskrev over ikke er tilfelle, ville jeg hatt storejentten min hjemme hos meg når dere begge har lyst til det!

Kos dere med tiden dere har igjen til skolestart - den kommer så alt for raskt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har 100% plass for jenta di i barnehagen, så er det jo dårlig gjort at du ikke har en mindre plass til henne i barnehagen, sånn at en annen ungen kunne fått være der isteden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ped.ledere er vanlige mennesker de også. Det er mange snåle mennesker der ute..betyr ikke at resten av de ansatte i barnehagen trenger være enige med hennes syn.

Du kan spørre ped.leder om det er en grunn til at jenta bør være i barnehagen hele tiden. Sliter hun med noe? kan du spørre. Så får du se om det er hold i meningene hennes!

Så kan du isåfall be henne klappe igjen, og la deg kose deg med datteren din i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at ped.leder ville nevnt dette om det ikke var en grunn til det. Det kan være at datteren din sliter med å komme inn i barnegruppa eller henger etter i utviklinga.

Synes du bør høre med ped.leder hvorfor hun mener at dattera di bør komme ofte, og fortelle at du gjerne vil ha litt kvalitetstid med henne før hun begynner på skolen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, datteren vår sliter ikke med noe:-) Virkelig. Hun er ei blid og sprudlende, sosial jente, og kommer inn i leken med en gang hun ankommer:)

 

Har gitt beskjed i dag. Om at jeg vil kose meg sammen med henne mest mulig, før hun begynner på skolen. Jeg måtte gå på skole da hun var helt liten, så føler vi tar igjen litt "tapt tid".

 

Men kanskje jeg skal foreslå å redusere plassen hennes til 50%, da har de jo ikke noe de skulle ha sagt, ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikker på at det ikke bare var manglende beskjed om at hun ikke kommer eller liknende som var problemet? Det er kjedelig å måtte vente på et barn som ikke dukker opp hvis gruppa skal på tur eller liknende.

Det kan jo også være et problem om hun ikke får vært med på aktiviteter som går over flere dager. I noen tilfeller kan nok det gjøre det vanskligere å føleseg som en av gruppa for datteren din.

 

Personlig får jeg litt fnatt av fammilier som stadig skal koooose seg hjemme. For meg høres det kjedelig og nærmest apatisk ut. Forhåpentlig vis legger du noe annet i det slik at datteren din får kommet seg ut og liknende selv om hun er hjemme og det regner, men det kan jo hende ped. leder oppfatter det litt som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du høres utrolig aggressiv ut til å være en "bagatell" fra barnehgen. Det er jo en grunn til at ped.leder sier som hun gjør. Prat med henne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med ped.leder....

 

Men det bunner nok i at jeg har barn med vansker, som har virkelig tydeliggjort behovet for kontinuitet i barnehagedagene for barna.

 

De andre gjør ting også de dagene du holder ditt barn hjemme, noe som gjør at ditt barn faller litt ut samtalemessig barna imellom. Og for barn er dette viktig lærdom for det sosiale.......

 

Greit du koser deg hjemme med barnet, men tenk over hva det går på bekostning av. For dette har ikke ditt barn mulighet til å vurdere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13:47: At HI har lyst til å kose seg med barna hjemme er jo bare hyggelig. Jeg hadde ihvertfall ikke sett på det som nevagtivt om jeg var ansatt i en barnehage (heller positivt). Men om nesten aldri barnet kom uten å gi beskjed, og stadig kom utenfor kjernetiden, så ville jeg blitt oppgitt. Men nå vet jo ikke jeg om det er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du ikke på at andre barn kunne hatt glede av de to dagene? du sier du gjør som du vil, men det er sikkert noen som kunne tenke seg en deltidsplass i akkurat din barnehage, kan være de som presser på henne..

 

Nei, si opp deler av plassen, eller hele, så kan dere kose dere til skolestart.. er jo ikke gratis å ha barn i barnehagen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også en kommentar fra gamle Bhg når jeg hadde jenten min hjemme når jeg hadde fri. Da koste vi oss sammen, tegnet, bakte, lekte, gikk på tur i skogen, badet og bare nøt at vi hadde fri. Syntes det er positivt at barna ikke må gå i Bhg hverdag og ha noen korte dager innimellom. De skal trossalt snart begynne på skolen, og da har de ikke den friheten lengre. Og hvis de klager pga en full plass ikke blir brukt 100% har de ingenting å si der heller, pga du betaler jo det samme som de andre! Kos dere hjemme når dere vil =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her jeg bor kan du glemme å søke deltidsplass.

Kommunen ba meg søke heltid for så å høre om noen foreldre i bhg ville dele.

 

Det ble til at han går 100%, og han trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehager legger også planer vet dere?

Skjønner dere vil ha barna hjemme, men går det ikke ann å planlegge det?

Ingenting i veien med å redusere plass ETTER at dere har fått 100%.. På den måten blir alle fornøyd, tror også barn har godt av den forutsigbarhet.. selvom de ofte vil være hjemme når man spør..

Har man en plass bør man bruke den eller vike for andre er min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner HI veldig godt, man får aldri igjen den tiden med barna. Jeg har også gutten min, på 5 år, hjemme med meg innimellom, gjennomsnitlig 1 dag i uken ca. Har ikke fått inntrykk av barnehagen at dette er noe problem.

 

Jobbet veldig mye en periode, var den første som leverte han i barnehagen og den siste som hentet. Hadde konstant dårlig samvittighet, og han ga også uttrykk for at han synes det var dumt at han fikk være så lite med mamma. Nå er jeg for tiden sykemeldt pga bekkenløsning. Gutten min begynner på skolen til neste år, og siden jeg likevel er hjemme om dagene benytter jeg meg av å "ta igjen" litt tid med min sønn, før skolen begynner. Har vurdert å kutte ned på barnehageplassen hans over nyttår, når minstemann har kommet.

 

Kos deg hjemme med velstejenten din mens du kan, HI!:) Til neste år er det fullt kjør med skolen hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir alltid beskjed!!!

 

Bhg liker at vi gir beskjeder på sms, jeg sender alltid sms før 9.30 de dagene hun ikke kommer! Barnehagedagen starter opp 9.30. Så ingen trenger å vente på noen.

 

Men har prata med henne i dag. Hun forsto meg, og hun kalte meg en god mamma og visste at jenta mi storkoser seg hjemme med lillebror og meg, men likevel, hun så på barnehagen som "barnets arbeidssted", og jeg er uenig. Herregud.. Jobb og skole er du pliktet til å møte opp på hver dag! Barnehage er ett TILBUD for foreldre! Og vi bruker det så mye/lite vi vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...