Gå til innhold

Jeg er saksøkt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når man endelig trodde det var fred å få så dumper det et brev i postkassa om at man må møte opp på et legekontor innen 3 uker for å ta blodprøve i farskapssak.

 

Det jeg lurer på, hvem er det som må betale dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke ille, men jeg er så lei alt det styret fra den mannen nå. Han hadde da ikke trengt å saksøke meg hvis han betviler farskapet, jeg hadde gått med på en blodprøve uten å måtte innvolvere tingretten.

 

Jeg vet uansett svaret, det er ikke et fnugg av tvil om hvem som er faren, og det er nok han ja.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og barnet måtte til lege og ta blodprøver for farskapstest, og jeg kan ikke huske at vi betalte noe som helst. Kanskje et lite gebyr for nåler og slikt. Men da var det bestillt av NAV og ikke tingretten, tror jeg.

 

Men det var et skikkelig utrivelig brev å få....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det, men det er komplisert og i fare for å henge ut noen så gjør jeg ikke det. Og det er altfor mye og jeg orker ikke gå gjennom alle feidene i hodet mitt med denne karen.

 

Her er det han som har saksøkt meg og tingretten har besluttet at det skal taes blodprøver i denne saken.

 

Lurer på hvem som må betale dette, for regner med at tingretten skal ha sitt for saksomkostningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tok Dna test (blodprøver) som var forlangt av retten. Jeg betalt ikke noe for dette. Kan være fordi her var det BF nektet å skrive under farskapspapirene. Betalte heller ikke noe i saksomkostninger til Tingretten. Han ble dømt som far ved dom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er han som må betale for sin del av saken, du må kanskje betale for materiale, nåler osv. men dersom det viser seg at han er far, og du har nektet samvær osv kan du vel bli pålagt å betale din del av kaka?

Er han faren da? er du i tvil? eller har det en far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er faren, og det er nok heller det at han ber om et under og håper at det skal vise seg at han ikke er far. Det er bare å se på barnet så ser man at det er han som er faren, og er det ikke han så er jeg jomfru maria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...