Gå til innhold

Noen fra Hedmarken her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For snart 3 år siden flyttet jeg til min samboers hjemsted. Jeg sliter fortsatt med å få et godt nettverk rundt meg.

 

Naboene hilser nesten ikke, kanskje et nikk på en god dag. De fleste jeg jobber sammen med er så lukket. De har sin familie og sine venner, aldri blir jeg bedt med på noe, aldri tar noen fra stedet kontakt.

 

De eneste jeg nå har kontakt med er svigerfamlien og et par kollegaer hvis jeg tar kontakt ørt og førti ganger først, og min samboers venner fra før da, men føler ikke at jeg har blitt noe kjent med de heller, bare litt small talk, sån overfladisk.

 

Hva er dette? Er det normalt i fylket? Eller er jeg på jordet?

 

Jeg har bodd 3 forskjellige steder i landet før og aldri vært borti noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om d er trist, så var det godt å høre! hehe, da er det ihverfall ikke bare meg som føler at det er slik!!

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på nippen å flytte dit, mannen er derfra. Ville fått samme problem som deg, synd vi ikke gjorde, da skulle vi slått oss sammen. Jeg kan også legge til at familien til min mann står til din beskrivelse....hehe

Se på englagård og bli inspirert!

Hadde vi flyttet villle jeg fulgt endel tips fra den filmen. Be bygdetullingene på champagne eller noe lignende

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært inne på tanken å invitere kollegaene på mat hjemme hos meg en kveld, men er redd for at alle skal takke nei. Ser for meg at det er det som kommer til å skje egentlig. Men bør jeg ta sjansen?

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et litt lukket miljø på Hedmarken (Stange, Løten, Hamar, Ringsaker). Nå er ikke jeg videre kjent i resten av fylket, men en skal ikke se bort i fra at mentaliteten er noe likt utover disse 4 kommunene også.

 

Selv bor jeg på Hamar, og de fleste tilflytterne jeg kjenner til har i grunn blitt godt integrert. Jeg tror nok at det er litt vanskeligere dess mindre stedet er. For mange av oss som bor her i distriktet, blir nok Stange allikevel sett på som ganske vanskelig sted å få innpass. Dessuten er det litt avhengig av den som kommer tilflyttende også. Hva med å begynne med en fritidsaktivitet der du møter noen med samme interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kom igjen, husk litt alkohol, det er alltid med på å mildne stemninger. Mannen min fra Hedmarken ler og signerer det du skriver, han sier fylket trenger mange mange som deg, så bare ban vei du.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke så langt fra Hamar, men i Ringsaker :)

 

Har prøvd på de fritidsaktiviteter jeg drev med før, men også der var miljøet ganske lukket.

Jeg skal prøve meg på invitasjon av kollegaer i første omgang så får vi se:D hehe

Ellers er det vel en innflytter i ny og ned som jeg får hemne meg på istedet.

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja legg ut en skrytetrår her på forumet. Skryt av bygda di og barnevennligheten etc. , når det kommer nye suger du deg fast;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg er også innflytter til Ringsaker, og har en helt annen erfaring enn det du har.

Jeg er blitt godt mottatt både av samboers familie, venner og kolleger der jeg har jobba. (Flere ulike steder).

 

Har skaffet meg egne venner og har et godt nettverk. (Bodd her i snart 10 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AH, da er det HÅP for meg også da!

Nå ble jeg glad :)

må bare legge til at min samboers fam. har tatt godt imot meg også! men hans venner er det vanskligere med.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken alder er det på dere da?

Vi er "gamle", nærmer oss 40. Jeg føler at jeg skled rett inn i vennekrets og familie med en gang.

 

Det samme med jobb egentlig, bortsett fra et sted, der de var mer reserverte i starten, men det kom seg der å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...