Gå til innhold

Slitsom helg hos far og stemor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jobber med ungdom, og vet at mange synes besøkshelgene er stress. Da skal det gjerne være både bursdag, jul og 17. mai samtidig. Program hele helga, med morsomme aktiviteter og besøke hele slekta. De fleste sier de ønsker en "kjedelig" helg. Og gjerne litt alenetid med pappa, uten stemor, hvor de kan ha en mann til mann samtale. De fleste kvinner i dag, er jo så selvstendige at de klarer seg en times tid uten samboeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er lærer og har samme erfaring som du. Ungene er helt utslitt etter morro-helg hos pappa der ALT skal skje på en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fedrene skal klare seg uten nye koner jeg.. De bør gi alt til barna. Konsentrere seg om de. Har de valgt å skilles, skylder de barna såpass. De burde ikke være så egoistiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får hjem en hyper 6åring etter en helg sammen med mamma, stefar, en halv søster og en stesøster. (begge søstrene yngre en han)

 

Gutten har ett stort behov for en rolig helg og mye alene tid med mamma'n sin, som han ser bare en helg i mnd. Men mor ser ikke samme behovet. Hun ser han heller ikke søndags kveld og påfølgende uke, da vi får reaksjonene på en lang kjøre tur og konstant krangling med halv søsteren.

 

Er ikke bare fedre og stemødre som legger opp til mye i samværshelgen og ikke ser barnets faktiske behov. Fins noen mødre og stefedre også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gir vi beskjed midt i uka hvilke planer vi har for helgen, slik at stebarna får velge om de vil komme eller bar være hjemme. Vi bytter helger ettersom. De er 10 og 15 år gamle, og store nok til aelv å velge.

 

som regel vil de bli med i selskaper o.l. De gangene de velger å bli hjemme, er det pga avtaler de har med vennene.

 

 

Og jeg er selvstendig nok til å være uten min mann både en og flere timer. I helgene er jeg ofte ute og farter. Men min mann finner ikke på noe alene med særkullsbarna forde. Ikke ber de om det heller.

 

For meg er det det samme hva han gjør sammen med de. Bare han tar seg like mye av de andre barna her også. Og det har aldri vært no problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke nødvendigvis å klare seg uten kone, men gjerne være litt mer kritisk når det gjelder valg av nykone ; ) I mange tilfeller angrer de nok, spesielt om valget var forhastet. Panikkhandling for å komme bort fra gammelkona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...