Flere gravide med spiseforstyrrelse?
Skrevet 27 oktober 2010 - 08:36
Snarvei til forumene
Skrevet 12 november 2010 - 02:12
Skrevet 19 november 2010 - 11:33
Skrevet 19 november 2010 - 23:28
Skrevet 20 november 2010 - 19:37
Skrevet 20 november 2010 - 21:23
Skrevet 07 juni 2011 - 20:32
Skrevet 29 november 2011 - 12:19
Skrevet 23 mars 2012 - 11:38
Skrevet 14 mai 2012 - 20:45
Hei, jeg sliter også med spiseforsyrrelser (bulimi). Hadde en dårlig periode før jeg ble gravid, men har klart det ganske bra hittil. Er 6+2 i dag, og jeg har bare hatt to dårlige dager. I dag er en av dem, og jeg er redd. Redd for hva jeg gjør med ungen når jeg spiser masse for deretter å kaste det opp, og redd for mine psykiske konsekvenser. Sa i fra om dette hos legen da jeg var der på første kontroll. Hun henviste meg til psykolog, og nå venter jeg på svar. Er konstant redd for å legge på meg og redd for at noen skal se at jeg er gravid. Redd for at svigermor eller andre skal kommentere kroppen min og at magen vokser/legger på meg andre steder. Redd for hvordan det blir etter at jeg har født og hvordan jeg skal komme tilbake til den vanlige kroppen min igjen. Har skikkelig angst overfor svigermor og svigerinnen min, de snakker konstant om slanking og at jeg er så tynn og bla bla bla. Jeg kommer til å nekte de å være med ungen dersom de skal snakke så mye om slanking. Jeg fikk høre det via en slektning da jeg var 14 at jeg var kraftig - og den kommentaren har brent seg fast i meg. Jeg synes rett og slett ikke det er noe særlig å gå gravid sålangt, føler meg som fange i min egen kropp.
Uff, er flere som deg! Jeg har fått bekkenløsning og har det litt vanskelig med å bevege på meg som før! Jeg regner og noterer på alt jeg spiser, føler meg fanget, uansett hva jeg gjør, så eser jeg ut!!!
Skrevet 17 juli 2012 - 21:06
jeg kan gå dager uten å spise, og andre dager spiser jeg masse.
jeg syns det er vanskelig å spise når jeg er alene, derfor blir det lite mat de gangene samboern jobber overtid.
jeg har en type spiseforstyrrelse, siden jeg ikke får i meg mat regelmessig.
men hva heter denne type spiseforstyrrelse??
Skrevet 09 desember 2012 - 02:08
Skrevet 05 januar 2013 - 22:29
Det gikk opp og ned i svangerskapet, men kastet opp mer eller mindre hver dag..
Det er gjort masse studier på dette, og babyen tar den næringen den trenger fra dere!!
Det vil ikke si at man skal kaste opp og ikke prøve å fokusere på å spise sunt og regelmessig, men ta det litt med med ro, og vit at barnet i magen ikke tar så stor skade av det som dere måtte tro..
Det jeg syntes er mest leit, er at amminga ikke fungerte..
Melkeproduksjonen går jo ned når man ikke spiser nok, så jeg måtte gå over til MME etter bare en uke..
Det er tøfft å være syk og gravid.. Prøv å tenk at dette også er en sjanse til å fokusere på å bli friskere. Små steg kan gjøre underverker..
Anonym poster: ad8ae8d9b17fd306b40c108eb44eeee8