Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Flere gravide med spiseforstyrrelse?

• Logg inn for å svare
12 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 412 121 Innlegg:

Skrevet 27 oktober 2010 - 08:36

Hadde vært så utrolig godt å ha noen å dele erfaringer og tanker med. Det er tungt å være spiseforstyrret og gravid..

Forumtråden fortsetter under...

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 412 121 Innlegg:

Skrevet 12 november 2010 - 02:12

Ja...Hvor mange uker er du på vei? Hvor kommer du fra?

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 412 121 Innlegg:

Skrevet 19 november 2010 - 11:33

Er du også i den situasjonen?? Jeg sliter endel nå. Er i uke 11 og skjønner kroppen vil endre seg, men jeg sliter så innmari med å akseptere det. Det skremmer meg.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 412 121 Innlegg:

Skrevet 19 november 2010 - 23:28

Jeg er også spiseforstyrret i uke 19, og har det vanskelig. Det er godt ha noen å prate med som forstår...gi meg ett vink så kan vi sende private mld her inne om du vil..

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 412 121 Innlegg:

Skrevet 20 november 2010 - 19:37

Det hadde vært innmari godt. Tærer på humøret og kropp og sjel. Plutselig har man også en unnskyldning til å kaste opp "lovlig" fordi man er kvalm uansett. Hvordan kan man sende priv meld?? Er ny her.. :)

#6 mor til skatten :)

mor til skatten :)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 20 november 2010 - 21:23

Trykk på navnet mitt under, da kommer du til en side du kan velge "send en melding". Da er det kun jeg som får den :)))

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 412 121 Innlegg:

Skrevet 07 juni 2011 - 20:32

Hei, dette er mitt 3 svangerskap med bulimi . Kaster opp endel under svangerskapet etter store behov for sukker og usunn mat :-/ Får lettere dårlig samvittighet nå som ikke er så aktiv som ellers. Det er mange dager med lite energi siden bruker endel energi på å tenke på mat og stresser unødvendig for å få til ting som vanligvis ikke er sååå krevende. Det er slitsomt, og fører til endel humørsvigninger. Jeg går til behandlig, hva gjør dere ?

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 412 121 Innlegg:

Skrevet 29 november 2011 - 12:19

Hei. Jeg er i uke 7 av mitt tredje svangerskap. Jeg sliter utolig med tanken på å gå opp i vekt da jeg er veldig besatt av vekta. Veier meg flere ganger daglig. Har kastetopp en del de ukene hær å går me angst for om d kan være skadelig for graviditeten. Klarer likevel ikke å se for meg å gå opp i vekt så spiser jeg ikke, isteden for å spise å spy. Dette går frem og tilbake hvær dag om jeg faster eller spyr. Blir helt forvrengt i hodet. Før jeg ble gravid sa jeg til han jeg gikk i behandlig til at nå er jeg helt bra. For jeg ville faktisk heller spy enn å legge på meg d jeg kunne unngå så da så jeg ikke påenget i å gå til han. Tror dette blir et tøft svangerskap:-/

#9 Førstegangsmini

Førstegangsmini

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 218 Innlegg:

Skrevet 23 mars 2012 - 11:38

Hei, jeg sliter også med spiseforsyrrelser (bulimi). Hadde en dårlig periode før jeg ble gravid, men har klart det ganske bra hittil. Er 6+2 i dag, og jeg har bare hatt to dårlige dager. I dag er en av dem, og jeg er redd. Redd for hva jeg gjør med ungen når jeg spiser masse for deretter å kaste det opp, og redd for mine psykiske konsekvenser. Sa i fra om dette hos legen da jeg var der på første kontroll. Hun henviste meg til psykolog, og nå venter jeg på svar. Er konstant redd for å legge på meg og redd for at noen skal se at jeg er gravid. Redd for at svigermor eller andre skal kommentere kroppen min og at magen vokser/legger på meg andre steder. Redd for hvordan det blir etter at jeg har født og hvordan jeg skal komme tilbake til den vanlige kroppen min igjen. Har skikkelig angst overfor svigermor og svigerinnen min, de snakker konstant om slanking og at jeg er så tynn og bla bla bla. Jeg kommer til å nekte de å være med ungen dersom de skal snakke så mye om slanking. Jeg fikk høre det via en slektning da jeg var 14 at jeg var kraftig - og den kommentaren har brent seg fast i meg. Jeg synes rett og slett ikke det er noe særlig å gå gravid sålangt, føler meg som fange i min egen kropp.

#10 blondieiw

blondieiw

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 20:45

Hei, jeg sliter også med spiseforsyrrelser (bulimi). Hadde en dårlig periode før jeg ble gravid, men har klart det ganske bra hittil. Er 6+2 i dag, og jeg har bare hatt to dårlige dager. I dag er en av dem, og jeg er redd. Redd for hva jeg gjør med ungen når jeg spiser masse for deretter å kaste det opp, og redd for mine psykiske konsekvenser. Sa i fra om dette hos legen da jeg var der på første kontroll. Hun henviste meg til psykolog, og nå venter jeg på svar. Er konstant redd for å legge på meg og redd for at noen skal se at jeg er gravid. Redd for at svigermor eller andre skal kommentere kroppen min og at magen vokser/legger på meg andre steder. Redd for hvordan det blir etter at jeg har født og hvordan jeg skal komme tilbake til den vanlige kroppen min igjen. Har skikkelig angst overfor svigermor og svigerinnen min, de snakker konstant om slanking og at jeg er så tynn og bla bla bla. Jeg kommer til å nekte de å være med ungen dersom de skal snakke så mye om slanking. Jeg fikk høre det via en slektning da jeg var 14 at jeg var kraftig - og den kommentaren har brent seg fast i meg. Jeg synes rett og slett ikke det er noe særlig å gå gravid sålangt, føler meg som fange i min egen kropp.

Uff, er flere som deg! Jeg har fått bekkenløsning og har det litt vanskelig med å bevege på meg som før! Jeg regner og noterer på alt jeg spiser, føler meg fanget, uansett hva jeg gjør, så eser jeg ut!!!

#11 samu

samu

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 874 Innlegg:
  • Stedmellom oslo og drammen

Skrevet 17 juli 2012 - 21:06

jeg har et spørsmål.
jeg kan gå dager uten å spise, og andre dager spiser jeg masse.
jeg syns det er vanskelig å spise når jeg er alene, derfor blir det lite mat de gangene samboern jobber overtid.

jeg har en type spiseforstyrrelse, siden jeg ikke får i meg mat regelmessig.
men hva heter denne type spiseforstyrrelse??

#12 babyloveisagirl :)

babyloveisagirl :)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 91 Innlegg:

Skrevet 09 desember 2012 - 02:08

jeg er 7-8 uker på vei.jeg fikk vite i dag at jeg er gravid...jeg har gått kraftig ned i vekti flere månder...og har så si ikke spist noen ting...er kjempe redd for at dn lille i magen har tatt skader av d :( men jeg er innstilt på å få spiseforstyrrelsen min "bort"og fokusere på at dn i magen må vokse.det e kjempe tungt,å gå md dårlige tanker for at man spiser.

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 412 121 Innlegg:

Skrevet 05 januar 2013 - 22:29

Hei dere. Jeg er en nybakt mamma på snart 24, som har hatt bulimi i 4 år.
Det gikk opp og ned i svangerskapet, men kastet opp mer eller mindre hver dag..
Det er gjort masse studier på dette, og babyen tar den næringen den trenger fra dere!!
Det vil ikke si at man skal kaste opp og ikke prøve å fokusere på å spise sunt og regelmessig, men ta det litt med med ro, og vit at barnet i magen ikke tar så stor skade av det som dere måtte tro..

Det jeg syntes er mest leit, er at amminga ikke fungerte..
Melkeproduksjonen går jo ned når man ikke spiser nok, så jeg måtte gå over til MME etter bare en uke.. :(

Det er tøfft å være syk og gravid.. Prøv å tenk at dette også er en sjanse til å fokusere på å bli friskere. Små steg kan gjøre underverker..

Anonym poster: ad8ae8d9b17fd306b40c108eb44eeee8

Annonse