Gå til innhold

hva gjør man når bf henter barnet i bhg uten "tillatelse"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fint at mamman din kan hente henne, da har du løst det denne gangen. Men denne situasjonen kan du helt sikkert havne i igjen, så jeg syn du bør kontakte familievernkontoret. Få hjelp til å utarbeide en ryddig samværsavtale. Dersom bf vil ha samvær med datteren sin så får han bli med på å gjøre det riktig, dette handler jo om barnet først og fremst!!

Hvis han ikke har foreldreansvar og dere aldri har satt ned noen juridisk avtale i forhold til samvær så har han vel på papiret ingen omsorgsrett?? Eller?

Hvis dette er tilfelle så skal ikke barnehagen sende jenta med ham med mindre du har godkjent dette, muntlig eller skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vi har aldri hatt noe skrevet på papir, da vi har hatt muntlig samværsavtale hele veien.

Er redd jeg gjør for mye ut av det, men jeg synes ikke det skal være så enkelt at han bare kan hente henne fordi det passer han.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å gjøre for mye ut av det, det er bare helt normalt at man har en rett samværsavtale dersom man har barn sammen men ikke bor sammen..

Dere er heller ikke uvanlige eller spesielt "surrefamilie", som du sa, bare sørg for å få avtaler på stell - det blir litt lettere å samarbeide når man har noe konkret og bindende å forholde seg til!

 

Lykke til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er i en liknenede situasjon.

Barnehagen kan ikke nekte en forelder å ta med seg barnet sitt uten at det forligger en dom.

Jeg har en avtale om at de skal ringe meg om han skulle dukke opp.

Jeg har "alt" alene, foredreansvar, omsorg etc.

Dette i følge flere barnehager jeg har snakket med, så da gjelder det sikkert i din barnehage også.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...