Gå til innhold

trenger noen råd.. plizz hjelp.. kan bli lang


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vil bare si tusen takk på forhånd..

 

har da 2 unger ei på 4 og en på 6 mnd..

 

har da vært sammen med bf i 5 år.. de siste litt før siste kom til verden har det da blitt noen krangling, og litt etter han kom til verden. for jeg følte meg alene og litt ensom for han jobbet mye, var en grunn veldig snill mot han, så han kunne stort sett få lov til å gjøre hva han ville.. men vi sleit med litt annet også så det ble til at vi diskuterte det så ble det til krangling..

 

jeg elsker han over alt på jord, han var den som skulle leve resten av mitt liv..

 

så en dag tok vi en prat.. for når vi hadde en stor krangling visste ikke han helt hva han følte men han sa han elsket meg forsatt, jeg spurte han vis du ikke veit hva du føler hvorfor sier du at du elsker meg da. jo for han elsket meg for den jeg er..

så når vi tok den praten så sa han at han heller ville skille som venner enn fiender. og at han ikke orket mer krangling fo han var lei og hadde fått nok av det. så han flyttet ut.. men på morgen den dagen kysset han meg og sa elsker deg. så dro han på jobb..

 

vi har da hatt det kjempe bra ellers i forholdet utenom når han jobbet så mye som han gjort.

 

så jeg veit ikke hva jeg skal gjøre, for hver dag som går savner jeg han bare mer og når jeg da hører bilen eller ser han kribler det i magen min.. men vi har heller ikke fått til en ordentlig prat. så jeg skrev da brev til han 2 ganger men har da ikke fått noe spes svar. det som jeg fikk var at det var ikke noe mer lettere for han og han mente ikke vondt ment men jo mer jeg massa jo lenger tid tok det.. jeg har da ikke masset i det hele tatt, var bare akkuratt der og da, for jeg ville få pratet men han hadde aldri tid eller noe.. jeg hadde også foreslått at vi kunne prøve familieterapi, men han var ikke intressert i det.. hadde jo lyst til å prøve ting og tang for at dette kunne fungere men..

så jeg merker at når vi har da vært litt sammen for ungene skyld så er det ikke noe bitterhet. så det jeg føler da er at det som en grunn egentlig mangler er bare det lille..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er selv mann. Konen min vil skilles fra meg nå. Hun er bitter på meg pga noe liknende grunner som du er bitter på din mann. Jeg skal prøve å forklare deg noe om menn som kanskje kan gjøre det lettere for deg å forstå hvordan han tenker. Det første er at alle menn tror at hvis de jobber hardt, tjener mye penger og betaler alle regningene da får de minst 50 poeng av kona i måneden. Sannheten er at kona gir han et poeng for dette. For kvinner teller alt mannen gjør for henne et poeng, mens mannen tror at store ting han gjør teller mye mer. Derfor synes han kanskje at du er et utaknemlig beist som ikke er takknenmlig nok for at han jobber og betaler regninger. For det andre tror menn at hver gang en kvinne åpner munnen for å snakke om problemene sine så angriper hun ham og han forsøker å forsvare seg med å argumentere logisk hvorfor hun har feil og han rett. F.eks.. når du sier: Vi finner aldri på noe gøy lenger.

Da svarer han kanskje: Joda, vi var jo på kino for to uker siden. Du svarer kanskje: Ja, men det er så sjeldent. Han svarer: Det er da ikke så sjelden, dessuten vet du hvor mye jeg jobber etc etc. Du blir irritert på han, for det eneste du egentlig trengte var at han lyttet til deg og viste forståelse. Ikke logiske løsninger, men bare en som lytter og viser forståelse. Det han trenger er masse anerkjennelse fra deg, Innerst inne ønsker alle menn masse skryt fra kjæresten sin. De ønsker å føle seg flinke, tøffe og de ønsker å klare ting uten å få kvinnens "gode råd". Pass deg for å gi for mye råd. Vent heller til han spør deg om råd. Gode råd fra kvinner oppfattes vanligvis som kritikk for en mann og det får han til å føle at kvinnen ikke stoler på at han klarer å ordne opp i ting og dermed føler han seg faktisk ikke elsket. Tilliten fra en manns kvinne til at han klarer å ordne opp i ting er verdt så uendelig mye... du skulle bare visst! Vel, har ikke tid til å skrive mer nå. Men finn en måte å forstå hverandre på og prøv deretter å løse problemene. Hvis tven er i stykker må du først forstå hvordan en tv fungerer før en kan fikse den. Selv om menn og kvinner begge er mennesker tenker vi meget forskjellig og veldig forskjellige behov. Dere kan jo lese gjennom den mars og venus boka sammen. Den er en klisje, men den har faktisk reddet millioner av parforhold. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...