Gå til innhold

Fikk så vondt av en baby i barnehagen i dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hørte han gråt helt ut på parkeringsplassen, eller vrælte er vel en mer passende beskrivelse. Liten tass på under året, han gråt så han var helt rød i ansiktet. Personalet prøvde å trøste, uten at det hjalp. Kjente jeg var glad for å ha en 5 åring jeg skulle levere, som smiler og vinker når jeg drar. Må være fælt å gå fra barnet sitt på den måten for den stakkars mamman eller pappan. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan hende, eller så mistrives han i bhg. Tenkt på det du?

Gråt KAN være et tegn på det vet du.

Jeg er ikke HI men syns svaret ditt var helt på trynet. Jeg er ikke imot bhg men derimot har jeg evnen til å skjønne at bhg i så tidlig alder ikke passer hvert eneste barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo forferdelig vondt å forlate ungen i barnehagen hvis h*n gråter og skriker hele tiden...

sønnen min har gått i barnehage i 1 år nå, men jeg husker første dagen når jeg skulle gå som om det var i går........ og det skjærer fortsatt i hjertet faktisk........

det var noe i foreldre og barn om det å forlate barnet i barnehagen for litt siden.. jeg fikk aldri lest det for jeg hang meg helt opp i bildet de hadde brukt... staaaakar!!

 

http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article596281.ece

 

men det går seg jo til for de fleste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er helt forferdelig!

Venninna til mamma jobber på småbarnsavdeling for de aller minste.

Hun sier det er helt forferdelig nå på denne tiden.

De bærer i timesvis på utrøstelige barn. Mange roer seg ikke før etter 3 måneder!!

Litt hjerteskjærende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok hende at et og annet barn ikke liker seg så godt i barnehagen. Men tror nok ikke det er så mange av de.

Har selv vert borti mange forskjellige barnehager, både i forhold til egne barn og gjennom jobb... Har faktisk aldri opplevd barn som mistrives i barnehagen. Men at noen barn gråter sårt når de blir levert (og gjerne en liten stund etterpå) er helt vanlig, spesielt på denne tiden med tilvenning. De slutter stort sett å gråte etter en liten stund.

Og vet du hva? Mine barn gråter av og til hjemme også de... Tror du de mistrives hjemme? Eller kan det være at de er litt trøtt, at et søsken terger e.l??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du deg truffet eller?

Selvfølgelig fins det barn som kan mistrives lenge i bhg. Og påstå noe annet vitner jo om total idioti. De er individer selv om de er barn!

Så uggen som du virker skal du ikke se bort fra at barna mistrives hjemme, og dermed foretrekker bhg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også på småbarn og denne tiden er tøffere enn ellers, men det er snakk om et par uker som regel med litt bæring og skriking. Er det bare skriking ringer vi jo foreldrene og sier det som det er så får de selv avgjøre om de vil de skal skrike eller om det faktisk er best å hente og ta det roligere i innkjøringen.

 

Å det kan umulig være mange som ikke tilpasser seg i løpet av kort tid. Tre måneder har jeg vært med på en gang. Jeg har vært med på innkjøringen noen år nå så litt erfaring har jeg.

 

Har full forståelse for at å gå fra en unge som hyler slik ikke er det minste morsomt, men i de fleste tilfeller er det over etter fem minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

vil først og fremst si at jeg har forståelse for at enkelte foreldre MÅ sende barna i barnehage i en tidlig alder pga jobb osv. 

 

Men mitt første barn begynte i barnehage da hun var 9mnd gammel.. hun gråt skjeldent og aldri når jeg forlot henne der, men etter årene har gått så ser jeg det at så små barn har egentlig lite i barnehagen å gjøre.. tror ikke barna har "godt" av å være i barnehage før di er 1,5år ca.tror di har det  bedre hjemme med mamma eller pappa fram til de er godt over året gammel ivertfall. Små babyer blir stresset av det høye aktivitetsnivået i barnehagen og de får for lite trøst, kos, fysisk kontakt osv slik små barn trenger. di kan heller ikke si ifra hvis det er noe de ikke er fornøyd med.. de har heller svært lite sosialt utbytte av å være i barnehagen i forhold til en 2åring.

 

derfor skal jeg ha neste pode hjemme til han er bortimot 1,5år før jeg sender han i barnehagen. 

 

Dette er bare min mening



Anonymous poster hash: 7358e...256
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ikke anonymkoder under innleggene?

 

Vanskelig å holde styr på hvem som sier hva. Og noen av svarene her henger jo ikke på greip. Hvorfor dette behovene for å svare hverandre så stygt? Dårlig selvfølelse?

 

Anonymous poster hash: 410d8...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Hvorfor er det ikke anonymkoder under innleggene?

Vanskelig å holde styr på hvem som sier hva. Og noen av svarene her henger jo ikke på greip. Hvorfor dette behovene for å svare hverandre så stygt? Dårlig selvfølelse?Anonymous poster hash: 410d8...655

 

Fordi de første innleggene er fra tiden hvor de ikke hadde det, dette er en gammel tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker selv når vi begynte med tilvenning til gutten min som straks ble 2 år,han var så utrygg i barnehagen at de måtte ta vognen inn på avdelingen for det var kun i vognen sin han følte seg trygg :S

Da er det ikke mye gøy å gå fra han :(



Anonymous poster hash: a3c10...700
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min begynte i barnehage når hun var 18 måneder og var helt klart klar for å begynne, men de første dagene etter innkjøringen som jeg leverte henne og lot henne være der noen timer så gråt hun sårt når jeg dro. Men det fine var at jeg etter maks femten minutter fikk en film på mobilen hvor det var en strålende fornøyd jente som lekte i fin harmoni. Jeg er evig takknemlig for at barnehagen gjorde dette slik at jeg ikke trengte å bekymre meg for om hun hadde det bra, og etter tre dager med litt gråt når jeg leverte var alt i skjønneste orden. Men vi er også veldig heldige ettersom hun går i en liten barnehage hvor det er tre ansatte på seks barn i den minste avdelingen, og det er alltid et fang å sitte på og få trøst og kos.



Anonymous poster hash: c7991...5d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor er det ikke anonymkoder under innleggene?

Vanskelig å holde styr på hvem som sier hva. Og noen av svarene her henger jo ikke på greip. Hvorfor dette behovene for å svare hverandre så stygt? Dårlig selvfølelse?Anonymous poster hash: 410d8...655

Fordi de første innleggene er fra tiden hvor de ikke hadde det, dette er en gammel tråd

Ja, nå ser jeg jo det :P

 

Hva er vitsen med å dra frem disse gamle trådene egentlig? Det blir jo bare teit!

 

Anonymous poster hash: 410d8...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

vil først og fremst si at jeg har forståelse for at enkelte foreldre MÅ sende barna i barnehage i en tidlig alder pga jobb osv. 

 

Men mitt første barn begynte i barnehage da hun var 9mnd gammel.. hun gråt skjeldent og aldri når jeg forlot henne der, men etter årene har gått så ser jeg det at så små barn har egentlig lite i barnehagen å gjøre.. tror ikke barna har "godt" av å være i barnehage før di er 1,5år ca.tror di har det  bedre hjemme med mamma eller pappa fram til de er godt over året gammel ivertfall. Små babyer blir stresset av det høye aktivitetsnivået i barnehagen og de får for lite trøst, kos, fysisk kontakt osv slik små barn trenger. di kan heller ikke si ifra hvis det er noe de ikke er fornøyd med.. de har heller svært lite sosialt utbytte av å være i barnehagen i forhold til en 2åring.

 

derfor skal jeg ha neste pode hjemme til han er bortimot 1,5år før jeg sender han i barnehagen. 

 

Dette er bare min mening

 

Anonymous poster hash: 7358e...256

 

 

Hvorfor drar du fram en tråd fra 2010????

 

Ja, noen ytterst få barn mistrives sterkt i barnehage og gråter mye. noen barn gårter noe ved levering og roer seg raskt når foreldrene går. Norn barn gråter til de er røde i toppen hjemme også, eller når de er hos besteforeldre.

 

Det er ingen garanti for at et abrn på 1,5 gråter mindre ved levering enn et barn på ett år. Eller at en 3-åring trives ebdre enn en 2-åring. unger er individuelle, akkurat som voksne:)

 

Anonymous poster hash: c4352...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIn gutt var sånn...Vi hadde han for lite i barnehagen rett og slett. Korte dager og 3dager ei uke og 2 dager neste...(50%)...Han ble aldri vant med barnehagelevering, da vi økte til 3 dager hver uke,- og lot han bli lengre dager (han kom alltid først, og det var noe vi fant ut var et pluss, så fikk han en rolig startpå dagen, og dro også ført. Noe som var en ulempe i forhold til at han ofte ble hentet ut av lek)) så ordnet det seg i løpet av den første 2dageruka, han fikk tre dager i stedet for..

 

Dette er ikke svaret for alle,- men for min sønn var det slik. Etter ferier/lengre fravær, så sendte vi ham i barnehagen hver dag en uke for han trengte ny "tilvenning"...Også ble alt bare fryd og gammen. Elsket vennene og de voksen og lekene i barnehagen og henting ble ikke like lett ;)

 

Det er trist med barn som gråter, og som du sier, de voksne prøvde og trøste. Hos oss ringte de alltid når ting hadde roet seg og fortalte at han hadde sluttet og gråte..Om det hadde tatt lang tid eller gått fort over...:)



Anonymous poster hash: 46e83...b9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

vil først og fremst si at jeg har forståelse for at enkelte foreldre MÅ sende barna i barnehage i en tidlig alder pga jobb osv.

 

Men mitt første barn begynte i barnehage da hun var 9mnd gammel.. hun gråt skjeldent og aldri når jeg forlot henne der, men etter årene har gått så ser jeg det at så små barn har egentlig lite i barnehagen å gjøre.. tror ikke barna har "godt" av å være i barnehage før di er 1,5år ca.tror di har det bedre hjemme med mamma eller pappa fram til de er godt over året gammel ivertfall. Små babyer blir stresset av det høye aktivitetsnivået i barnehagen og de får for lite trøst, kos, fysisk kontakt osv slik små barn trenger. di kan heller ikke si ifra hvis det er noe de ikke er fornøyd med.. de har heller svært lite sosialt utbytte av å være i barnehagen i forhold til en 2åring.

 

derfor skal jeg ha neste pode hjemme til han er bortimot 1,5år før jeg sender han i barnehagen.

 

Dette er bare min mening

 

Anonymous poster hash: 7358e...256

 

Hvorfor drar du fram en tråd fra 2010????

 

Ja, noen ytterst få barn mistrives sterkt i barnehage og gråter mye. noen barn gårter noe ved levering og roer seg raskt når foreldrene går. Norn barn gråter til de er røde i toppen hjemme også, eller når de er hos besteforeldre.

 

Det er ingen garanti for at et abrn på 1,5 gråter mindre ved levering enn et barn på ett år. Eller at en 3-åring trives ebdre enn en 2-åring. unger er individuelle, akkurat som voksne:)

 

Anonymous poster hash: c4352...e07

Mulig hun fant noe hun ville svare på det vet du!

 

Forøvrig har ikke barn noe i barnehagen å gjøre før de er 2 år.

 

Anonymous poster hash: b2201...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...