Gå til innhold

Insulinpumpe vs. insulinpenner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei datter på 2 år og 9 mnd. med diabetes. Jeg har selv diabetes så jeg stresser ikke nevneverdig. Men det jeg lurer på er om noen har erfaringer med insulinpumper til så små barn. Jeg har selv brukt pumpe i mange år, men har nå gått over til penner, fordi jeg trengte en pause fra hele pumpa. Jeg og mannen min er litt uenige ift. om vi skal prøve pumpe på jenta vår, han mener at hun bare vil dra i slangen og styre på... Jeg mener at hun lærer seg at om hun drar den ut, så må vi skifte kanyle en extra gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Jeg har en gutt på snart 2 år som har hatt diabetes i 1 år når vi kommer til oktober..... vi begynte med penner, men han har så stor insulinfølsomhet så vi gikk over til pumpe i mars, det har fungert supert, alt er mye lettere - vi kan ta flere ting på sparket og det har ikke vært noe problem med slanger, han har ikke prøvd å rive den av eller noe sånt, akseptert den som en del av han den lille tøffe mannen. og stikkene har jo blitt redusert nå skifter vi nål hver 2. - 3. dag, før var det jo flere stikk om dagen i tillegg til måling av bl.sukker. Og siden du har diabetes og pumpe selv så vet du jo at du får fine små magebelter, små ryggsekker til å ha pumpa i, og det finnes et nettside fra USA hvor de har så utrolig mange motiver på pumpeveskene også.

Så altialt er vi superfornøyde med pumpe på lillemann, send meg gjerne en pm - syns nemlig det ikke er så mange som har små barn med diabetes her inne og blir glad når jeg finner noen i samme båt som meg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Heisann mamma til en diabetesgutt på 7 1/2 her, han fikk diabetes diagnosen dagen etter 4 årsdagen sin, 2 mnder etter det begynte han med pumpe, det går kjempe bra her og blodsukkeret er mer stabilt for han nå en da han brukte penn. Nå tilhører vi Lillehammer og alle barn under 2 år der får pumpe med en gang, alle barn over 2 år begynner med penn men får tilbud om pumpe ganske snart etterpå. Fornøyd med pumpa jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...