Gå til innhold

Plutselige utslett


ღhælgelainnღ

Anbefalte innlegg

Jenta vår har plutselig fått masse utslett over hele kroppen. De er nesten sånne myggstikk lignende utslett, bare at de sitter over alt. Det begynte med at hun frøs litt i går, enda det var en varm og fin dag. Da jeg skulle stelle henne for kvelden, syns jeg hun var så varm og tok derfor tempen på henne. Da hadde hun over 39 i feber. Hun sovnet fort og sov godt hele natten. I dag var feberen helt borte, men så dukket altså disse utslettene plutselig opp. Hva kan det være? Jeg ringte legevakten i stad og fikk en time litt senere i dag.

 

Hun har ikke spist noe som kan gi henne allergisk reaksjon og vannkopper har hun hatt tidligere, så det kan det ikke være. Noen her som har noen idè om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være femte barnesykdom, utseltt som reaksjon på virus/feberutseltt (vanlig hos barn), og det kan være allergisk reaksjon (barn kan reagere på mye rart som en ikke kommer på). Og det er sikkert flere muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen med henne i går og han kom frem til (etter å ha sittet og lett litt på nettet) at hun hadde 4. barnesykdom. Jeg for min del har ikke helt tro på at det er det. Utover dagn i går var formen hennes helt fin, ingen tegn til feber, men utslettene var der men de var litt svakere. I dag tidlig da hun sto opp, hadde hun fått nye utslett på rumpa og på siden av magen. For meg virket det mer som et insekt eller dyr som hadde bitt henne og hun klødde fælt på disse områdene. Vi har sjekket senga hennes for å se om det kunne være noen små dyr i senga (veggdyr eller noe sånt), men fant ingenting. Rart at det bare er hun som har slike utlsett? Hun har ikke vært i kontakt med fugler eller dyr, så fuglelopper kan det heller ikke være.

 

I barnehagen hennes går det hodelus, men det kan vel ikke være lus hun har? Vi har kjøpt lusekam og sjekket hodebunnen uten tegn til noe funn. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det KAN være vannkopper...Jeg har hatt vannkopper to ganger! En gang da jeg var liten og en gang i ungdommen. Så det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde vannkopper for 2 år siden og det ligner ikke på sånne type utslett heller. Jeg syns det ligner på type insektbitt/myggstikk eller annen type stikk. Men vanskelig å gjette på hva det kan være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...