Gå til innhold

modning og ca 1 cm åpning etter innvendig sjekk,noen med erfaring fra dette?


celinesbaby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 cm åpning betyr ikke stort desverre. mange gravide går i flere uker med 2 cm åpning. så det trenger ikke bety noe som helst.. du må nok smøre deg med tolmodighet en stund til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var inne på sjekk på føden i dag, da jeg trodde jeg lakk fostervann. jeg gjorde ikke det men ble undersøkt av lege. hun sa jeg var helt moden, og 2 cm åpning. hun kunne også kjenne på hodet til babyen som lå veldig lang nede. hun tøyde meg enda mer, og sa nå kan du dra hjem og slappe av å vente på riene. sa de noe om hvordan babyen lå nå? legen sa til meg at hadde jeg vært flergangsfødene hadde ikke 2 cm åpning vært så mye, da man kan gå lenge med det, men når man er føstegangs så forteller det at ting er godt i gang!

håper det skjer noe hos deg snart:) hvor lenge har du til termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,så dette. herlig da!!!ja, hun sa også til meg at det ikke var vnlig å ha åpning 10 dager før termin som 1 gangs, så hun sa det betyr at ting er på gang. likte det godt!nå er det 8 dager igjen, og jeg skal tilbake 12, som er fire dager før termin den 16.hun spurte om hun skulle tøye osv,var litt skeptisk, så hun gjorde bare veldig forsiktig. men jeg har bestemt at på den 12 skal jeg be hun gjøre alt i sin makt, strippe/tøye. hodet er festet og hun kunne kjenne hodet gjennom åpningen, men sa han fortsatt ikke er helt nede, men må jo være langt nede når hun kunne kjenne på hodet?så det har ikke skjedd mer etter stripping/tøying? skal visst være ganske sannsynlig at det skjer fortere dersom man hjelper på prosessen på denne måten?så hun strippet/tøøyet pga du allerede var moden?er vel ingen grunn til å ikke gjøre det hvis jordmoren foreslår det, dersom man er "igang" og rett før termin ,for å unngå å gå over?var det vondt?sa hun noe om hvor sannsynlig det var at dette satte igang ting?håper vi begge føder snart:),men godt tegn at vi er igang da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke hun ville tøyd så intenst nei hvis jeg ikke hadde vært helt moden..tror kanskje ikke det er vanlig så lenge det er før termin..men er man først moden vil de vel hjelpe på prosessen litt. det var heller egentlig ikke noe spørsmål, hun sa bare nå skal jeg tøye/strippe deg, har du hørt om det før?hehe. jo har merket at jeg har mye mer intense kynnere(?), og konstant menssmerter. i dag har jeg også hatt blødning, men trodde ting skulle gå fortere..hun ville ikke si noe om hvor lang tid ting kunne ta da hun hadde brent seg på det mange ganger før, men alt fra samme dag og flere dager frem i tid. ja det var veldig vondt, men jeg bet tenna så godt jeg kunne sammen og holdt ut ganske lenge..tenkte jo lengre jeg holder ut, jo mere hjelper hun til:) men kjæresten som så på sa det rett og slett så ekstremt brutalt ut, og det føltes sånn etterpå også! men anbefaler at du gjør det når hun tilbyr deg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel bare å vende seg til smerter først som sist;) så går for det på torsdag ja, hvis ingenting har skjedd enda;)det skjer jo masse med deg og det skal jo gå saktere med 1 gangs, men overtid får du sikkert ikke. keep us posted og lykke til!:)spennende tider!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lykke til på torsdag:) men kanskje du er heldig å slipper å vente så lenge:) jeg tenker bare nå at de kommer når de kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...