Gå til innhold

Huff...


midgard

Anbefalte innlegg

Så forferdelig trist å høre. Kreften er nådeløs og virkelig forhatt. Den har tatt turen innom familien min også, og det er grusomt og bare kunne sitte maktesløs når man ser hva det gjør med de man er glad i. Som LillaGorilla sier, det er ikke riktig på noen som helst måte. 

 

Sender gode klemmer og varme tanker til deg og familien din. Håper dere får mange gode dager sammen med kos og nærhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for klemmer og varme tanker dere, det gjør godt å lese. Nå jobber jeg halvt, og så bruker jeg tiden på å sitte sammen med mamma - vi trenger ikke nødvendigvis å si noe, men jeg trenger å være der... jeg tar de smulene jeg kan få... Hun rakk å 60 år, altfor ung og jeg kan bare tenke meg hvor vanskelig det er for henne der hun sitter med et godt (klart) hode på en ødelagt kropp. Grusomt, for 14 dager siden gikk vi tur, for 14 dager siden hadde vi ikke fått den endelige beskjeden, for 14 dager siden var det lettere å puste... skulle ønske jeg kunne reise tilbake i tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt å lese. Jeg føler virkelig og inderlig med deg. Så godt at du får bruke tid med henne nå, det vil du være glad for senere, det er iallefall min erfaring. Du har min dypeste medfølelse. Klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For en bergogdalbane.... nå har de fått orden på medisinering, slik at hun fungerer... hun har kommet hjem... og da jeg svingte innom i dag lukter det fårikål og dama har glød i øynene:))) Det er kanskje slik at hun lukker skuffen, dytter elendigheten ned der og på gode dager skal den jaggu få ligge der også. En god dag altså, og jeg får forhåpninger om at det er fler gode dager i vente. Fuck cancer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist lesing men bra at mammaen din har litt overskudd og glød, jeg mistet min mamma altfor tidlig til sykdom det er grusomt, ta vare på all den tiden dere har sammen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Nå ser vi frem til jul, mamma er et julemenneske - elsker jul og jula skal bli magisk på alle måter spesielt for min 5 åring. Om den tilbringes på lindrende enhet spiller ingen rolle. Jeg må si at jeg/vi har møtt mange fantastiske mennesker på veien (nå på slutten), som gjør hverdagen bedre. Mamma orker ikke å snakke om det vonde nå, men jeg vet hun gjør med lege og personalet på lindrende - det er en trøst. Vi snakket om begravelse og hennes ønsker i sommer - da var det lettere for da var det liksom litt fjernt unna... så jeg vet hva hun ønsker og skal prøve så godt jeg kan med å innfri hennes ønsker. Jeg tror faktisk hun holder til jul, det er en "milepæl" for henne.

 

Denne tråden har blitt litt terapi for meg. Sette ord på alt som virrer rundt i hodet.... dette har vart så lenge og jeg er sååååå siten.... Takk til dere som gidder å lese og kommentere :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så fælt at dere må gå gjennom dette, Midgard. :(

 

Sender dere alle mine gode tanker og mange klemmer, og håper på at du får ha mammaen din med deg i jula, og at hun kan få en verdig avslutning. 

 

*KLem* :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg, midgard. Det er godt å lese at du kan finne litt trøst og terapi gjennom å dele her inne. Det gjorde jeg da pappa døde dette året også, i et annet forum. Jeg unner deg og moren din en siste jul, en jul der noe av det tradisjonelle er til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese! Det er godt at du finner trøst her inne :)

 

Sender mange gode klemmer og håper dere får en koselig jul ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

To pakker til å kjøpe og så er jeg i "boks"... gleder meg til julekveld sammen med mamma, virker som hun har fått en liten oppsving. Tenk det, vi får en siste magisk jul sammen - gode minner skal skapes (har mage gode juleminner fra før - men denne skal bli magisk). I de siste ukene har jeg faktisk hatt det ganske bra - jeg havnet selv på sykehus for noen uker siden da jeg ikke klarte å sette beina under meg (prolapser...), og har fått en ny glede over kroppen min - jeg kan gå:))) og trening får jeg lov til å starte opp igjen med på nyåret... happy happy... så er det noe mer nå, kom så med det! Jeg fiksa det også - klapper meg selv på skulderen.

 

Jeg ønsker alle en magisk jul, kos dere - sett ned tempo, fortell dem du er glad i at du er glad i dem, klem (klemmer er godt) og nyyyyt barn, familie, nære og venner <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God klem til deg, kjære Midgard. Jeg er så glad for å høre at du kan få dele enda en fin jul med mammaen din, midt i det vonde. Ta vare på deg selv, mammaen din og alle dine, og spar på minnene i hjertet ditt. Hent dem fram når mørket siger på og ting virker tungt og vanskelig, det hjelper mye å ha gode minner. En dag er det hovedsaklig det man husker og kjenner på, heldigvis.

 

Du er tøff og sterk!

 

God jul til deg også, og mange gode ønsker for det nye året. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da var det over, ventetiden er slutt.... hun har reist til et sted hvor hun ikke har smerter eller lider lenger. Jula var magisk, men da jula var over var kreftene slutt - vakre gode snille søte morsomme mamma`n min <3 Jeg skal ta vare på gode minner, og huske hvordan mamma var - for hun var såååå mye mer en kreften de siste 5 årene. Gruer meg til begravelsen, det blir nok tungt.... Mamma ble 60 år - rart å tenke på at jeg ikke kan ringe henne med mine små anekdoter om datteren min..... huff :((((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min medfølelse, det er tøft, men det blir bedre, og savnet vill være tilstede lenge, jeg mistet min mor før 9 år siden men enda så tar jeg meg i og tenke jeg må ringe mamma!

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære deg.

Så utrolig vondt å vite, jeg føler sånn med deg. Så fint at dere fikk samle minner sammen i jula, men så urettferdig at mammaen din ikke er mer, at en som var og er så elsket har måttet reise fra dere. 

Sender deg mange gode klemmer, håper du har mange rundt deg som tar vare på deg og kan dele minnene. 

 

Blås gjerne ut her litt, eller send en pm til meg eller andre her dersom du skulle trenge det, det er mange gode damer her, som alle tenker på deg og vil deg vel.

 

Mange klemmer  :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist! Skjønner at du gruer deg til begravelsen, men da min pappa døde i fjor ble faktisk begravelsesdagen fin.

 

Det er så vondt å tenke alle "aldri mer-tankene". Jeg er glad dere fikk en fin jul sammen og sender deg varme tanker og omsorg i tiden som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...