Gå til innhold

negativ test men kan man være gravid?!?!


beibilykke

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurte på om noen har opplevd å ta en graviditetstest som var negativ, for så å finne ut at den faktisk skulle vært positiv..?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd dette, ja. Jeg testet negativt tre dager før IKM, to dager før, så på IKM og gav så opp. Men symptomene var der fremdeles, tre dager senere testet jeg negativt igjen og på femte dagen testet jeg endelig positivt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har hørt om de som ikke testet positivt føt 14dager etter IKM. Selv testet jeg ikke positivt før vel en uke etter IKM (og det med morgenurin).. Så lenge det ikke har komt noen mens er det grunn til å håpe (men det kan jo selvsagt være andre grunner til at mensen uteblir)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet negativt to dager etter forventet mens, og så igjen 4 dager etter forventet mens.

 

Først 5 dager etter forventet mens testet jeg positivt, var veldig rart for jeg er regelmessig som en klokke og har vært det i alle år.

 

Men akkurat den måneden må jeg ha hatt en sen eggeløsning eller noe, ei lita jente ble det ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer visst også hvor fort man får et så høyt nivå av HCG at det slår ut på en gravidtest. Jeg hadde tatt EL tester den mnd jeg ble gravid, så visste at EL var i rute i forhold til mens.. Alikevel testet jeg positivt sent.. Men som en annen allerede har nevnt kan jo EL også være forsinket i forhold til en "normal" syklus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også opplevd dette, testet noen dager før IKM og fikk negativ test. Neste gang jeg testet var på 3. dagen etter IKM og jammen var den positiv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Jeg testet negativt men var gravid. 11 dager over IKM fikk jeg endelig positiv test.

Vent noen dager og ta en ny test. Hvis du klarer å vente i noen dagder!

 

Jeg tenkte jeg skulle være flink så ventet noen dager mellom hver test for å ikke bruke hundrevis av kroner på tester. Den dagen jeg testet positivt ble jeg så glad at jeg sved av 600 kr på tester og tok de en etter en bare for å se plussen lyse mot meg gang på gang:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei.

 

Jeg har ikke hatt mens siden 20 mai. Det var første dag av siste mens. Jeg er nå 26 på overtid. Jeg har tatt test men den viser negativ. Hva skal jeg gjøre?

 

Håper at noen kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...