Gå til innhold

Benytter du deg av alle rettighetene du faktisk har krav på? Her er litt tips :-)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Grunnstønad for å kompensere for økte utgifter? En fin skattefri inntekt :-)

Hjelpestønad, er det veldig lav terskel for å få, trenger du noen til å følge deg på enkelte ting, trenger du å ha med deg en "assisten" i tilfelle du blir dårlig når du er ute?

Har du parkeringsbevis? Da slipper du å betale for parkering, og du slipper unna på mange bompengestasjoner.

Ledsagerbevis? Da er det redusert inngangsbillett for deg, og gratis for en annen voksen å følge deg på alt fra dyreparken i Kristiansand til offentlig transport. Det gjør det jo lettere å dra ut, ikke bare rent praktisk men også økonomisk. Mange av oss har jo egentlig et hjelpebehov fordi om vi gjerne presser oss selv til å klare alt selv.

 

Alt hjelper på for oss som har reduserte inntekter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hvilke økte utgifter har man som kroniker som kan støttes av grunnstønaden? Jeg har bechterew og kan ikke komme på noen spesielle utgifter annet enn mye legebesøk. Har du noen eksempler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kronisk, alvorlig syk, har mange ekstra utgifter som friske ikke har, men får verken grunn- eller hjelpestønad. Vurderer å ta det til trygderetten, men det skal krefter til sånt. NAV er og blir en utmattelsesinnstans, til helvete med de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg har trekt fra på skatten for behov for mer oppvarming i huset, ny varmere vinterdyne, varmeputer etc. Fikk faktisk også dekketkjøp av Wii med Wii Fit for å kunne trene hjemme siden reise til og fra treningsstudio var slitsomt og gikk utover hvor mye jeg kunne trene. Bare for å nevne noen eksempler.

 

Hadde også i mange år grunnstønad p.g.a. eksem og bruk av mye fuktighetskremer og ekstra slitasje på klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hei.

 

Jeg har noe ala ME og skal få inn en del hjelpemidler i hjemmet som arbeids stoler og dusj krakk.

Er til tider ganske satt ut av spill, noen forslag til hva jeg kan søke på ?

Kan man søke på behandligsreiser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått arbeidsevnen min nedsatt pga derpesjon og angst og mottar arbeidsavklaringspenger. jeg mottar penger som skal dekke busskort hver mnd siden Jeg går regelmessig til psykolog, lege og fysikalsk behandling pga alle plagene mine. men jeg skal ut i permisjon fra 5 februar og har fått vite av saksbehandleren min på nav at da har eg ikke rett til å få dekker busskort lenger. ( siden avklaringspengene blir erstattet me foreldrepenger)

jeg må forsatt gå regelmessig til psykolog , lege og fysikalsk behandling etter at permisjonen starter, men får bare ikke støtte til reiseutgifter. Har jeg ikke rett på en annen støtte da som skal kompensere for tapet av støtte til busskort?

 

skjenner at jeg blir så maktesløs når det kommer til nav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...