Gå til innhold

Positiv fødselsopplevelse *litt langt*


85Anonym*Høygravid*

Anbefalte innlegg

Ble innlagt på observasjonspost for gravide kl 18.00 torsdag 8.juli på grunn av blodoverføring. Legen sjekket modning når jeg ble lagt inn og jeg hadde visst 3cm åpning, hvilket jeg tenkte å ja jeg har det. Hun spurte om hun kunne røske litt og jeg svarte ja til det. Startet med blodoverføring rundt kl 21.00. Fra kl 24.00 og utover kjente jeg noen voldsome tak i magen som jeg tenkte at kom av at hun legen hadde røsket meg litt, takene gjorde slik at jeg ikke fikk sove. Og jeg tenkte med meg selv ai,ai,ai når dette er kynnere hvordan kjennes da rier ut?? Rundt kl 03.00 fant jeg ut at jeg fikk ringe etter noen som kunne gi meg noe, siden jeg ikke fikk sove. Jeg fikk to paracet og en varmeflaske som skulle hjelpe mot de sterke mensensmertene jeg kjente. Men når jeg har vondt så begynner jeg å kasteopp så jeg klarte jo selvsagt å kasteopp de to paracetene som jeg hadde fått. Jordmoren spør om det er rier jeg har hvilket jeg må svare på at det vet jeg ikke, men det føles som de kommer ganske sånn regelmessig og jeg får absolutt ikke til å sove med dem. Hun setter på meg en ctg maskin og for å si det sånn det var nok ikke kynnere jeg hadde, men sterke rier. Jordmor sier at hun vil sjekke åpningen, den viser seg å være på 6cm, så jeg får beskjed om å ringe til min mann og be han komme. Så ligger jeg da på observasjonsposten med rier frem til kl 06.30 da de enedelig klarer å få ryddet en fødestue, da har jeg 9cm åpning. . Jeg får med meg jordmoren fra observasjonsposten da de er for få på jobb på føden. Men stakker henne, hun visste jo ikke hvor noen ting var på føden og fikk ikke logget seg på maskinene eller noen ting, så tror hun var glad da det ble vaktskifte kl 07.00 og en annen jordmor kom inn og overtok. Jordmoren som jeg fikk var helt fantastisk, ett herlig menneske, så etter å ha hatt pressrier i ca 45.min kom verdens skjønneste jente til verden. Noen form for smertelindring ble aldri nevnt da alt gikk så fort og greit, jeg tenkte knapt på at det fantes noe jeg kunne få. Men det skal jeg si jeg er faktisk svært positivt overrasket over at en fødsel ikke gjorde mer ondt. Etter at jeg hadde fått ut jenten min og fått henne på brystet i ca 3.min sa jeg, jeg kan virkelig fint klare å føde igjen, om dette ble sagt i fødselsrus eller ikke er litt uklart, men jeg må si jenter at jeg hadde forventet mer smerte. Men så er jo alle fødsler forskjellig så noen gjør nok mer vondt enn andre Fikk meg 3 pyntesting så nå er jeg virkelig pen nedentil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med jenta! <3 Så godt å høre at du fikk en så grei fødsel! Slike fødselshistorier som får en til å nesten "glede" seg litt:) Gratulerer igjen! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos! Takk for at du delte historien din med oss, kjempekjekt å høre!

Gratulere så masse og lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...