Gå til innhold

Jeg drikker for mye vin.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er ikke gravid.

 

Jeg drikker mye vin, sikkert 4-5 flasker vin i uka.

 

Jeg har bestemt meg for å kutte drastisk og har ikke drukket på en uke. Jeg vet det er helsefarlig, jeg vet jeg er i faresonen med å bli avhengig med ett så stort inntak og jeg har bestemt meg. Fordelene ved å slutte er mange.

 

Helse

Penger

Ønsker å gå ned 5kg og det er mye kalorier i vin

Konsentrasjon, jeg blir sløv og trøtt og presterer ikke max på jobb

 

Det går greit, men jeg kjenner jo at jeg savner vinen. Målsettingen min er at jeg skal kunne drikke ett par glass vin på fredager og lørdager, men aldri i ukedagene. Har dere forslag til annet jeg kan drikke som erstatning? Har foreløpig byttet ut vinen med Pepsi Max, funsaft og te.

 

Andre som har vært gjennom dette og kan fortelle om hva de gjorde og hvilke positive innvirkninger det fikk i deres liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Hei :o)

 

Først må jeg si at du er allerede kommet langt på vei ved å innrømme at du har et problem! Well done :o)

 

Jeg har hatt problemer med alkohol i mange år. Jeg har alltid vært den fulleste på fest - og har gjort mye jeg angrer på i ettertid. Etter som årene gikk, begynte jeg å drikke mer og mer hjemme også. Til slutt var det nok like mye som du beskriver, og jeg fikk dårlig samvittighet hver gang. Mitt problem var at jeg ALDRI klarte å slutte etter ett glass! Kunne skrevet en bok om problemet mitt, men skal komme til saken;

 

Jeg har gått til psykiater en lang stund pga bipolar lidelse, og i den forbindelse måtte jeg fylle ut et skjema om alkoholbruk. Hennes tilbakemelding da var at jeg hadde et stort alkoholproblem. Jeg visste jo dette, men det var veldig deilig å få høre det fra en annen - en profesjonell! Jeg sluttet å drikke den dagen, og har ikke rørt alkohol siden. Jeg går dog til samtaler på en rusklinikk, noe jeg synes er betryggende og nyttig.

 

De gangene jeg har fått lyst på alkohol, tenker jeg bare på hvordan det var - at jeg ikke klarte å stoppe , at jeg "mistet kontrollen", at jeg følte meg som en dårlig mor og kone etc etc etc.... Da ble det plutselig ikke så vanskelig å la være :o)

 

Jeg må si at jeg føler meg som et bedre menneske uten alkohol. Jeg har fullstendig kontroll, både hjemme og i selskaper, og jeg gikk i tillegg ned mange kilo. Det er mye kalorier i vin, vet du ;o)

 

Håper dette hjalp litt. Bare spør mer om du lurer på noe.

 

Hilsen alkoholiker som ikke drikker mer :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...