Gå til innhold

Når kan man begynne å klippe neglene til de små?


The Bad Gal

Anbefalte innlegg

Spurven driver og kløner seg i hodebunnen og panna når hun er trøtt, sånn intens, hard krafsing og det blir iblant stygge klor. Jeg bruker å file de med neglefil, men hun ligger ikek akkurat stille, så er ikke lett å få tatt alt bestandig.

 

Når er det trygt å klippe? (mtp at huden under neglen følger med et stykke oppunder, og drfor kan bli sår og betent om man klipper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har klipt siden de var nyfødte!

Kjøpte neglesaks beregnet for babyer på apoteket, og så klipper jeg selvsagt ikke for langt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er det som er problemet, kommer ikke langt nok inn pga huden som sitter fast under neglene. De blir jo som oss i fingerspissene etterhvert, men kan bare ikke huske hvor lang tid det tar. Jeg får filt de ganske langt ned, men ikke langt nok til at hun ikke klorer seg, da hun har tålmodighet som ei katt med sennep i rompa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid klippa fra fødsel jeg også. Klippa mens dem sov, det var enklest siden dem ikke akkurat forstod betydningen av "ligg stille" :-)

 

Hadde aldri betent hud noengang fordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klippa også på isak fra han var bitteliten, aldri opplevd noe betent hud her.

Men du kan jo kjøpe sånne små "sovevotter" på h&m feks, så kan hun i allefall slippe klore seg når hun sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ikke lengre er enkelt å rive.

Kjøp en negleklipper for barn, det er enklere å ha kontroll med synes jeg. De saksene beregnet for barn er jo så tykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klipt helt fra nyfødt jeg også. Syntes det var enklere. Eller, jeg klippet et hakk på den ene sida, og så rev jeg resten. Funka fint det. Nå er han 13 mnd og sitter faktisk rolig sånn at jeg får klipt. Noen fingre bare riktignok. Tar en pause og flere fingre senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har klipt fra die var nyfødt.med baby negle klipper.har aldri blitt noken problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...