Gå til innhold

har jeg drukket i stykker ungen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er 9 uker på vei nå, vet ikke om jeg skal beholde enda, men lurer på noe.

 

jeg er over gjennomsnittet hard på flaska, drikker hver dag 2-3 øl, kanskje avt dram, og i helgen tar det gjerne av kan det det. da er jeg full fre,lør, og reperasjons tid på søndag, så kommer mandag og tv pilsen, sånn levde jeg helt til jeg gikk til legen å fant ut at jeg var 7 uker på vei....jeg drikker altfor mye, og med tanke på ungen i magen er jeg usikker. kan jeg ha seriøst skadet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er mulig, hypotetisk sett kan ungen din ha misdannelser i utgangspunktet, så det nytter ikke å gråte over spilt melk. Det eneste du kan og bør gjøre, er å tenke fremover. Alle kan spontanabortere, og en av tre graviditeter ender på den måten. Så selv om det skulle gå galt, så kunne det ha skjedd uten din "medvirksomhet".

 

Men vær så snill og ikke gamble med dette fremover, og ikke ta sorgene på forskudd. Gled deg heller over at du skal bli mor :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Det er nok sannsynlig at ungen din er alkoholskadet. Det er jo i 1 trimester organene utvikles. Også hjernen. Og den utviklingen påvirkes av alkohol, og særlig hjernen kan bli skadet i større eller mindre grad.

 

Søk på alkohol og graviditet, så finner du ut mye mer enn å spørre her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

"Det er nok sannsynlig at ungen din er alkoholskadet"? Hva i helsike er det å si? Kjenner mange som har vært i HI sin situasjon, da jeg alltid har vært i et miljø med mye festing, og alle har fått friske barn. Hold deg unna alkohol fra nå av, så går dette helt sikkert bra. Dersom det hadde oppstått en skade, er det stor sannsynlighet for at kroppen hadde ordna opp selv og du hadde mista. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...