Gå til innhold

Ammepute - hvilken skal man velge?


Hjertelyd & Knøtteline

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ammepute NÅ siden jeg har blitt avhengig av å fylle senga med puter når jeg skal sove. Fikk tips om å bruke ammepute mellom knærne/anklene. Vanlige puter er for korte.

 

Har heller ikke sofaen full av puter så tenker at jeg får bruk for den når knøttet kommer.

 

Spørsmålet er: Hvilken pute skal jeg kjøpe? Er så voldsomt mye forskjellig og jeg har ikke snøring... Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.jeg har sett reklame for en støtte-ammepute som heter dreamgenii.den skal gi god støtte til nattesøvn,støtter rygg,mage og bein samtidtig osv.fungerer også som ammepute.står å at den anbefales av jordmødre.www.dreamgenii.no jeg vurderer å kjøpe den,men jeg har heller ikke noe greie på ammeputer,har ikke brukt det til de andre barna,men tror det kan være til god støtte under amming.i bladet gravid står det en liste med ting du aldri kommer til å trenge til babyen.på den listen er ammepute nevnt.men jeg kommer til å anskaffe en uansett. lykke til i jungelen av ammeputer:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har også sett denne dreamgenii og lurte egentlig på om noen hadde erfaring med denne.

 

Det er mange her inne som fraråder ammepute, men jeg ahr en sofa uten puter og bare små, tynne dunputer i sengen. Så hvis jeg ikke kjøer en ammepute så må jeg holde bebis når jeg ammer. Er ikke helt klar for det, merker jeg. Så jeg trosser alle advarlser og kjøper meg en ammeputen når jeg finne rut hvilken jeg vil ha. Trenger den nå til sovekomfort og kommer sikkert til å trenger den til amming. Om det blir et bomkjøp klarer jeg å leve med det og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun brukt ammepute til tvillingene mine. Var et absolutt must når jeg sku amme to stk samtidig :o)

Jeg hadde en heimesnekra ammepute med sånne kuler inni, som er i saccosekkene. Kulene gjør at det er enkelt å dandere til og dytte rundt på dem slik at en får den perfekte formen på puten. Eneste ulempen med noen av disse putene er at det er rett og slett for lite kuler i putene slik at babyen "ramler" nedi puten. Men det er lett å fikse da om man bare syr en av sømmene litt lenger inn.

 

Uansett så er disse putene m kuler inni kjempefine å bruke ellers og, siden det er enkelt å bare dytte rundt på kulene for å tilpasse puten. Og det er jo en stor fordel når man ligger der med stor mage etterhvert og det ikke er så kult å drive å vri og vende på en selv så mye lengre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg endte med å kjøpe en med kuler: www.ammeputer.com

 

Var ganske billig og jeg kan gå og hente den hos hun som lager den her i Oslo. Bestillte i går og fikk beksjed om at den var ferdig i dag. Hyggelig å støtte det lokale næringslivet, vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte hele tiden sist å kjøpe den på barnashus til 499, Så fant jeg ut at kid hadde identisk og laget på samme sted til 149 så kjøpte den istedenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...