Gå til innhold

en liten oppdatering


Endelig ny spire i magen

Anbefalte innlegg

En liten oppdatering fra meg.....

Nå har jeg gått på hormoner over 1 uke igjen, var på ultralyd på tirdag, men da var eggene for små. Så jeg fikk ny time på fredag. frustrasjonen var stor for gubben skulle bort i helga og da kunne alt være mislykket.Grrrrrrrrrrrrrrrrr. Legen mente at egget kunne løsne iløpet av helgen. Dette var på tirsdag, men siden eggene ikke hadde blitt store nok på fredag heller,så mente legen ( ikke den samme, er faktisk nesten aldri samme lege) at vi ikke skulle insimineres før i morgen,men siden de hadde så god kapasitet nå kunne jeg få komme i dag også!!! Det er ikke så mye større sjanse for å bli gravid men men. Det de gjør med sæden er jo preparere den og bare bruker "supermennene" Så i dag har jeg vært å på riksen og skal tilbake igjen i morra.

Jeg sa også fra til legen at vi ønsket å sette oss opp på IVF listen hvis vi ikke lykkes denne mnd. og at dette blir vårt siste forsøk.

Han sa vi kunne få lov til å sette oss opp IVF listen og få et 3. forsøk her, så da går vi nok for det, siden det allikevel er så lang venteliste på IVF. ( man kan egentlig settes opp på den listen før man er ferdig med AIH forsøkene, det er jo så irriterende pga det er fort 4-6 mnd venteliste)

Denne mnd har jeg vært mye plaget av hormoner, har grått masse, rett og slett vært nedi kjellern. Mange venner og kollegaer på jobb er gravide, noe selvsagt på førsteforsøk/uhell.

Prøver å krabbe meg oppover igjen. Må jo tenke på hvor heldig vi er som har ei super jente på 3 år. ( men det ble nok litt ekstra tøft siden jeg testet svaktpositiv den dagen jeg hadde IKM, og negativ når vi kom hjem fra ferie. Jeg som ALDRI har hatt forsinket mens)

Nå går det litt lettere igjen....

Jaja dette ble litt klønete skrevet men men

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, jeg synes du er så tøff som går igjennom alt dette her. Du skal se at det er en grunn for det og at det får positivt utfall til slutt. Ikke lett å holde humøret hele tiden, det skjønner jeg godt. Ikke minst når folk rundt deg er gravide hele tiden, jeg skal lett innrømme at jeg hadde vært bitter. Noen har det generelt veldig lett, og andre ikke. Sånn er det bare, og det som ikke dreper oss gjør oss bare sterkere. Skikkelig klisjé, men det er jo noe sant i det også.

Spennende å høre hva som skjer nå, jeg krysser fingre og tær og håper på det beste. Om du har lyst til å oppdatere så vil vi gjerne høre hva som skjer videre, om du ikke vil så er det også helt ok. Husk at hvis du vil skravle så er jeg ikke langt unna. Stor stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor lykketilklem fra meg! Håper ting ordner seg snart og du slipper mere venting. Skjønner godt at du er frustrert, og med hormonene på toppen av det hele gjør det jo ikke lettere. Flott at du klarer å holde deg positiv, selv når du er langt nede. Du er ei skikkelig tøffing som ikke bare kommer deg gjennom dette, men orker å dele det med oss også.

 

Masse, masse lykke til! Vi tenker og heier på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har vært innom her hver dag i påvente av en oppdatering fra deg.. Har liksom ikke turt å spørre, siden jeg vet og skjønner at dette er et sårt og vanskelig tema.

 

Ville egentlig bare gi deg en kjempe-bamseklem og si at jeg tenker på deg, krysser fingrene for deg og nesten skulle ønske at jeg kunne bytte plass med deg! Men, i mitt hus får du heller ikke flere barn. Gubben nekter. (Så her er det også ned i kjelleren hver gang noen andre blir gravide og stråler av babylykke)...

 

Uansett: har flere i vår omgangskrets som har lyktes med AIH på aller siste forsøk, i påvente av IVF.. Og enda flere som lykkes med IVF!

Skjønne, store super jenta di på 3 år blir nok storesøster, med tid og stunder ;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt masse på deg. Krysser alle fingre og tær for dere. Forstår frustrasjonen som kommer over deg når du høre om alle andre.

 

Stor bamseklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sender en STOR klem til deg!!

Det må være en utrolig berg og dalbane tur med håp og nedturer!

Håper virkelig det klaffer snart for dere!!

Skjønner godt at du blir nedfor og trist...og med hormonkur på toppen av det hele så er det nok ikke så lett å være deg om dagen. Og spesielt ikke når man ser andre bli gravide på første forsøk og på uhell.

 

Husk at jeg er bare en telefon unna om du vil prate! Håper du klarer å holde hodet over vannet.

 

Stooooooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det gikk desverre ikke denne mnd heller........ så nå blir det et nytt forsøk i juni, i naturlig syklus. Dvs at vi ikke bruker hormoner, kun setter eggløsningsprøyte.

Så får vi se hva sommeren bringer oss c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjedelig at det ikke klaffet denne mnd. Håper sol og sommer hjelper på prøvingen og på at du klarer å holde håpet og humøret oppe :-)

 

Sender massevis av gode klemmer og lykkeønser til dere! Og krysser alt jeg har for at dere snart har en liten spire på vei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krysser også fingrer og tær her i huset - og håper sommeren bringer mer enn bare sol og frodige hager, men også fruktbarhet og spirer hos dere!

 

Om frustrasjonen skulle bli for stor, så tar du en telefon, og vi kan ta en båt-tur på sjøen med ungene.. så får vi tankene over på noe annet.. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei :-( Skjønner at det er frustrerende. Håper det blir en fruktbar sommer for dere. Så mange som tenker på dere og håper, da må det jo sendes noen positive vibber til universet! Klem til deg min venn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter! Dere er bare så herlig!

Jeg ringte riksen i går og fikk time for oppstart av prøverør ( hvis vi ikke lykkes i sommer da)

Så jeg skal starte opp med hormoner i uke 32 deretter blir det eggutak i uke34/35. Er greit å vite, er jo mye som skal stemme, begge skal være tilgjengelig og nåde den som "kødder" med en jentetur jeg skal ha til høsten.

 

Så nå håper vi bare at dette gjør at vi slapper av litt og vips.... sitter spiren hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

GRAVID (4+2)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

God ferie alle sammen! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOOHOO!! - der kom den hehe.

Gratulerer igjen, dette er årets beste nyhet :-)

Ha en herlig sommer alle tre (pluss lille frø så klart), slapp av og nyt fridager og hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra!!!! Gratulerer så mye! Nå ble jeg skikkelig glad!

 

Håper alt står bra til og at formen er fin! Ha en super sommer alle sammen. Vi gleder oss til oppdateringer fremover!

 

 

Tjooohooo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk....formen er forløpig veldig bra. Bare veldig trøtt og tissetrengt. ( og selvsagt ømme pupper)

Vi krysser fingre for at dette skal gå bra denne gangen,

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var desverre ikke vår tur denne gangen heller.............. begynte å blø i dag tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så urettferdig at dere må slite så innmari! Kan ikke engang tenke meg hvordan det føles med opp- og nedturene. Håper du klarer å holde hodet over vannet, vi snakkes når dere kommer tilbake til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre. Håper jo alltid på at det skal gå bra denne gangen. Men det kommer nye muligheter og vi krysser stadig fingre og tær for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

ååå så utrolig trist!! Jeg synes det er så urettferdig at det ikke klaffer for dere denne gangen heller!

Håper det går bra med dere? Bare å ringe eller komme på besøk om du skulle føle for det!

Krysser fingrene for at spiren snart sitter og klorer seg fast i 9 mnd!!!!

 

Stoooooooooor klem til deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

 

Ååå så triste nyheter . nå som dere sikkert hadde beg .å glede dere masse ,

Urettferdig er det .

 

men ikke gi opp!

 

 

 

stor klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...